Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

παραιτηθειτε κε ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ


Προς κον.ΑΣΗΜΑΚΗ   ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Υφυπουργό Ενέργειας
ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ ΑΜΕΣΑ



Κύριε Υφυπουργέ

Οφείλετε άμεσα η να αλλάξετε την τελευταία απόφαση σας η   να παραιτηθείτε  ,διότι μεσούσης της Νέας Ελληνικής Τραγωδίας ,Εσείς παίρνετε αποφάσεις που επιταχύνουν την πτώχευση της χώρας  ,αφού  ευθέως πείθουν τις ελάχιστες απομείνασες δυνάμεις παραγωγής  ότι το Κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια  μόνο για λίγους και για τους πολλούς έχει μόνο περισσεύματα ανέχειας και ασυνέπειας . Αφου η κα ΚΑΤΣΕΛΗ  τα έκανε μπάχαλο με την αυθαίρετη και νομικά έωλη κατάργηση του ΑΝ.Νόμου τον  Ιανουάριο του 2010, αφου η κα ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ με τα αγροτικά έκανε κάποιους πλούσιους εν μια νυχτί μέσω των ακριβοπληρωμένων φακέλων –αιτήσεων των αγροτών  και η κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ,  με την υποτιθέμενη  διόρθωση των λαθών της κας ΚΑΤΣΕΛΗ,  λειτούργησε ως πριγκίπισσα  μοιράζοντας λεφτά στους πρίγκιπες των φωτοβολταϊκών και πετώντας εκτός Αν Νόμου τους Πληβείους ,  ήρθατε Εσείς  με την   τελευταία σας απόφαση για την τιμολογιακή πολιτική στις Α.Π.Ε [Φωτοβολταϊκά , ιδιαίτερα τα οικιακά και τα μικρά]  και θάψατε κυριολεκτικά την μόνη αγορά της χώρας που είχε σοβαρές πιθανότητες να αναπτυχθεί ανταγωνιστικά και να δημιουργήσει υποδομές Νέας Οικονομίας στην χώρα.
Η απόφαση σας ,που φροντίσατε να δημοσιεύσετε Παρασκευή  4μμ ,όταν,  όσοι μπορούν πλέον, είχαν φύγει για ολιγοήμερες διακοπές  λόγω του Δεκαπενταύγουστου, δημιουργεί αυτόματα τα εξής μεγάλα προβλήματα και παράγει αμφιβολίες σοβαρές για τις προθέσεις σας και την επάρκεια αυτών που πήραν αυτή την απόφαση. Αναλυτικότερα.
1ον] Θέτει εκτός αγοράς   25.000-30.000 θέσεις  εργασίας   νέων ανθρώπων και ιδιαίτερα Νέων Επιστημόνων. Αυτό και μόνο θα αρκούσε για την άμεση έξοδό  σας από την Κυβέρνηση σε μια εποχή που η ανεργία των Νέων αγγίζει το 54% ,αλλά δεν κάνατε μόνο αυτό .
2ον]Χιλιάδες  Οικογένειες των οποίων ο  εισοδηματικός προϋπολογισμός  βάλλεται από παντού τα   2 τελευταία χρόνια  με περικοπές και χαράτσια  ,προσέβλεπε  σε μια μακροχρόνια στήριξη του εισοδήματός των, μέσω   παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά στην στέγη του . Σε όλους αυτούς  είπατε ,με την απόφασή σας,  να ξεχάσουν αυτόν τον προγραμματισμό τους, διότι    για Εσάς προηγούνται  οι λίγοι Μεγάλο-Επενδυτές  απέναντι στους οποίους  το Κράτος πρέπει να είναι φερέγγυο και να τους  διευκολύνει και όχι να συνδυάσει με διάχυση των αποτελεσμάτων της Αναπτυξιακής  πολιτικής του  σε όσο το δυνατόν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα,  ώστε να  στηριχτεί το αδύναμο πέπλο αντοχής και συνοχής που διαχέεται , με ιδιαίτερα σκληρούς Όρους,    στην κοινωνία  σήμερα.
3ον] Είπατε  με την  απόφασή σας στον Έλληνα πολίτη,  που πληρώνει μέσω της ΔΕΗ  το τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας,  ότι αυτός δεν δικαιούνται πλέον  των υπαρχόντων μέχρι σήμερα  προνομίων που  ο ίδιος πληρώνει  ,αλλά αυτά θα μεταβιβάζονται μόνο σε κάποιους με πολλά λεφτά  και αυτός [ο πολίτης]  θα  συνεχίσει απλώς  να πληρώνει.
4ον]Λένε, οι άνευ ονόματος  Σύμβουλοί  σας  στο θέμα αυτό με παραπληροφόρηση στο τύπο,  ότι μειώθηκε το κόστος εξοπλισμού και εγκατάστασης  και για αυτό μειώσατε τις τιμές ,εξισώνοντας τις τιμές των οικιακών εγκαταστάσεων  με τις τιμές των εδαφικών και μεγαλυτέρων εγκαταστάσεων . Είναι άσχετοι η ψεύτες , διοτι  μια οικιακή εγκατάσταση είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από ένα πάρκο και το κόστος της δεν έχει μειωθεί οσο ισχυρίζονται οι κριπτόμενοι και εξυπηρετούντες  κάποια συμφέροντα υποστηρικτές σας .Αν   θέλουν ας αποκτήσουν ενυπόγραφο δημόσιο λόγο και τότε ενώπιον της κοινωνίας θα πάρουν τις απαντήσεις τους .
Ενημερωτικά σας λεω ,επειδη ξέρω το θέμα καλύτερα από Εσάς και τους Συμβούλους σας ,ότι  ακόμη και εάν δεχτούμε ότι το κόστος ενός Πάρκου μπορει να φτάσει σήμερα  στο 1 με 1,3 ε/w  στα οικιακά ένα απλά αξιόπιστο σύστημα δεν μπορει να κατέβει από 1,9-2ε/w,  δεδομένου και του Φ.Π.Α που πληρώνουν τα οικιακά .Άρα η διαφορά κατασκευής  είναι της τάξεως του 50-70% . Πως λοιπόν εξισώνεται  η τιμή πώλησης ενός εδαφικού Πάρκου με ένα οικιακό? Ο μικρός  επενδυτής λοιπόν θα κάνει την επένδυση του με δυσμενέστερους  Όρους από τον μεγαλύτερο και αυτή η άποψη είναι πλέον για Βραβείο πολιτικού ΝΟΜΠΕΛ εάν υπήρχε ,ιδιαίτερα δε σε μια κοινωνία σαν την δική μας και αυτήν την περίοδο.
5ον] Είπατε  ότι τα FAST TRACK  σχέδια δεν περιλαμβάνονται στις προβλέψεις της απόφασής σας  . Θα πρέπει να δικαιολογήσετε στον Έλληνα Οικογενειάρχη  γιατί  δεν περιλαμβάνονται  ? Πόσες θέσεις εργασίας  δημιούργησαν και θα δημιουργούσαν τα Οικιακά Φωτοβολταϊκά και πόσες θέσεις τα Φ/Πάρκα  μεγάλου σχεδιασμού  μέσω  FAST TRACK .Ούτε 1/10 δεν είναι . Τότε γιατί τα εξαιρείται ? Εξυπηρετείται κάτι και  κάποιους και εάν όχι  δώστε πειστικές απαντήσεις  στην κοινωνία .
6ον]Είπατε ότι οδηγηθήκατε στην απόφαση σας διοτι κινδύνευε η αγορά ενέργειας με κατάρρευση  ,αφου πέραν των άλλων έφαγαν τα λεφτά της ΔΕΗ κάποιες εταιρίες [ENERGAκ.λ.π.] [Δελτίο Τύπου του Υπουργείου σας.]Δηλ. λέτε στους Έλληνες πολίτες Οικογενειάρχες ότι επειδη οι εταιρίες αυτές έφαγαν τα λεφτά της Δ.Ε.Η  θα πρέπει να πληρώσουν αυτοί την ζημιά και όχι αυτοί που άφησαν τις εταιρίες αυτές να φάνε τα λεφτά ..



Κύριε Παπαγεωργίου 
Εάν δεν είστε  σε διατεταγμένη υπηρεσία  αποδείξτε το .
Πάρτε πίσω την απόφαση σας και στηρίξτε τα μικρά επενδυτικά σχέδια των Ελλήνων πολιτών  τουλάχιστον. Αναφέρομαι στην εντελώς ειδική κατηγορία των Οικιακών Φωτοβολταϊκών και στα μικρά  προσωπικά πάρκα , διοτι η κρίση θα ξεπερασθεί μόνο εάν η κοινωνία αποκτήσει ξανά εμπιστοσύνη στο μέλλον της χώρας έστω και με επί μέρους  μικρές εκκινήσεις . Με τέτοιες αποφάσεις  δημιουργείται κλίμα  και  ψυχολογία πτώχευσης και πλήρους ανυποληψίας του Κράτους  στην κοινωνία  και αυτό  είναι πάντα ιστορικά  ο προθάλαμος και της τυπικής πτώχευσης .
Αυτές οι πολιτικές και απόψεις ήταν πάντοτε επικίνδυνες για την χώρα, τώρα καταντούν τραγικές  και μεταφέρουν τα χαρακτηριστικά τους και στον φέροντα τις απόψεις, δημιουργώντας και την ανάλογη σχέση του με την κοινωνία .
Τέτοιου είδους  [νοοτροπίας και περιεχομένου αποφάσεις ] δεν επηρεάζουν μόνο το επιμέρους [τα φωτοβολταϊκά ] αλλά και το όλον αποθαρρύνοντας κάθε διάθεση ενεργοποίησης επενδυτικών πρωτοβουλιών ,αφου το Κράτος είναι ενιαίο ,άρα και η ανυποληψία του θα επικρατήσει ως άποψη  για το σύνολο των σχέσεων μαζί του.
Δεν μπορει επίσης   να ισχυρίζεστε ότι  η ανερμάτιστη Διοίκηση  ενός μονοπαραγωγικού  και μονοπωλιακού  ενεργειακού γίγαντα όπως είναι η Δ.Ε.Η  υποστηρίζει ότι θα πέσει έξω λόγω των φωτοβολταϊκών και αντί να ψάξετε πως φαγώθηκαν και φαγώνονται τα λεφτά της,  κόβεται τις ταρίφες των μικροεπενδυτών  που βάζουν ένα Φ/βολταϊκό σύστημα στα σπίτια τους,  αντί να εξορθολογήσετε τις τεράστιες σπατάλες  και όχι μόνο,  που γίνονται στην παραγωγική και επιχειρησιακή λειτουργία της Δ.Ε.Η . Η λογική < πονάει κεφάλι ,κόβει κεφάλι >  είναι λογική κακής ποιότητας λογιστών και όχι Πολιτικών στελεχών που θέλουν να κυβερνήσουν την χώρα σε τόσο κρίσιμες στιγμές.
 Δεν μπορείτε να επικαλείσθε   γενικά επιχειρήματα περί κόστους Δικτύου , όταν  όλοι γνωρίζουμε ότι τα οικιακά Φωτοβολταϊκά  δεν έχουν  καθόλου κόστος   αποθήκευσης  και μεταφοράς ,  αφου   το σπιτι παραγωγός  ηλεκτροδοτεί το διπλανό του σπίτι [καταναλωτής] άμεσα μέσω του Δικτύου χαμηλής τάσης .
Δεν μπορείτε  να ενσωματώνεται στην λογική σας τα οικιακά Φ/βολταϊκά με τα μεγάλα Πάρκα,  διοτι  τα πρώτα δεν κοστίζουν τίποτα στην διαχείριση τους,  ενώ τα μεγάλα χρειάζονται  εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των υποδομών της Δ.Ε.Η.
Δεν μπορείτε   να <τσουβαλιάζεται >  τα οικιακά με  τα μεγάλα Πάρκα , διοτι μέσω της ανάπτυξης  των  Οικιακών Φωτοβολταϊκών , ετοιμαζόταν  μια σειρά πρωτοβουλιών για τοπικές  μικρές παραγωγικές Βιοτεχνίες  στις περιφέρειες της Χώρας  από νέους επιστήμονες για την Βιοτεχνική παραγωγη  Φωτοβολταϊκών συστοιχιών . Εάν δεν σας λέει κάτι αυτό  διαβάστε την Οικονομική ιστορια της Φιλανδίας τα τελευταία 30 χρόνια για να δείτε πως η NOKIA από εταιρία  που παρήγαγε λάστιχα βρέθηκε στην κορυφή της  παγκόσμιας αγοράς  της κινητής τηλεφωνίας μέσα σε  μια δεκαετία , διαβάστε για την υποστήριξη της Ιταλικής Οικονομίας από τις Οικοπαραγωγές ανταλλακτικών ΦΙΑΤ τις δεκαετίες 70,80 90  η θυμηθείτε  την προσφορά των βιοτεχνιών συναρμολόγησης Τηλεοράσεων αλλά και άλλων Οικιακών συσκευών στην χώρα μας τις Δεκαετίες 70,80 .

Κύριε Παπαγεωργίου
Με αφορμή  την απόφαση σας ,θα μπορούσα να γράψω  διατριβή για την επάρκεια διακυβέρνησης της χώρας  από πρόσωπα που παρήχθησαν   από συγκεκριμένους κομματικούς μηχανισμούς  και υπήρξαν επαρκείς  μόνο για την υπηρέτηση αυτών των μηχανισμών και όχι της κοινωνίας .
Όμως δεν μπορώ να καταχραστώ τον χώρο αυτής της εφημερίδας που με φιλοξενεί γι΄'αυτό  σταματώ προς το παρόν εδώ   με  δυο  τελευταίες  επισημάνσεις  και  μια πρόταση.
Α]Ισχυρίζεστε ότι έχουμε πολύ Ήλιο στην χώρα μας και είναι και αυτό ένας λόγος για την μείωση των εγγυημένων τιμών , κάνοντας παραλληλισμούς με ανάλογες εγγυημένες τιμές στην Ευρώπη. Την Ευρώπη  κε. Παπαγεωργίου να την θυμάστε σε όλα και όχι επιλεκτικά ,διοτι η Ευρώπη έχει εδώ και χρόνια  δικές  της βιομηχανίες παραγωγής Φ/βολταϊκών συστοιχιών και η Γερμανία έχει εδώ και χρόνια τεράστιες αγορές  πυριτίου  και πολλά άλλα που δεν έχω χώρο να γράψω. Η Ευρώπη έχει άλλο φορολογικό καθεστώς,  άλλο κόστος  δανεισμού 3% ενώ οι μικροεπενδυτές εδώ δανείζονται με 7,8 και 10% ,η Ευρώπη έχει και πολλά άλλα [που δεν έχουμε εμείς ,όπως για παράδειγμα τις πιστοποιήσεις καλής κατασκευής και  λειτουργίας των Φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων που θα ήταν το πρώτο που θα έπρεπε να φροντίσετε.]Αφήστε λοιπόν την Ευρώπη προς το παρόν και ας δούμε την χώρα μας
Β] Είναι γεγονός ότι οι προηγούμενοι από Εσάς έκαναν πολλά λάθη στον τομέα των Α.Π.Ε . Αγροτικά , γη υψηλής παραγωγικότητας , Αδειοδοτήσεις χωρίς απόλυτα διευκρινισμένο και καθαρό Νομικό πλαίσιο  ,ασυδοσία στο εμπόριο του Φωτοβολταϊκού εξοπλισμού χωρίς εχέγγυα των παρεχόμενων εγγυήσεων αφου έχουμε να κάνουμε με επενδύσεις 25ετιας κ.α.  Αγνόησαν επίσης την Τραπεζική συγκυρία της χώρας , με αποτέλεσμα αφενός να ευνοηθούν μόνο όσοι ήσαν εκλεκτοί των Τραπεζών αφ΄’ ετέρου να αναπτυχθεί  με χυδαίους Όρους ένα παραεμπόριο Αδειών  στην αγορά των Φ/βολταϊκών. Αντί  λοιπόν να φροντίσετε πριν και πρώτα από όλα τις παθογένειες αυτές της αγοράς ,πήγατε κατευθείαν στα εύκολα ,δηλ. στις εγγυημένες τιμές . Καταργήσατε τα πραγματικά προβλήματα αυτής της αγοράς με την μέθοδο της νέκρωσης .Άριστα .  
Κύριε Υπουργέ
Εάν θέλετε να κάνετε σοβαρή δουλειά στο θέμα υπάρχει ένας απλός τρόπος που και θα εξασφαλίζει την βιωσιμότητα του όλου συστήματος των Α.Π.Ε και θα στηρίξει την ανάπτυξη  της ανάλογης αγοράς .
Μπορείτε να νομοθετήσετε για την δημιουργία αστικών συνεταιρισμών παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε  στους όποιους θα γίνονται μέλη [ Οικιακοί παραγωγοί και μικροί Επενδυτές ] ώστε να μπορούν να ενταθούν σε επιδοτήσεις κονδυλίων του Ε.Σ.Π.Α [Αν.Νόμος , Εξοικονόμηση Ενέργειας κ.λ.π.] και τότε λόγω πραγματικού χαμηλότερου κόστους να πάρετε αποφάσεις αναπροσαρμογής των τιμών  πώλησης .
Εάν αποφύγετε όλα αυτά και αφήσετε την αγορά να κυλήσει μέσω της τελευταίας απόφασης σας ,τότε.
Τα λειτουργούντα πάρκα θα πωληθούν λόγω πραγματικής υψηλής απόδοσης κεφαλαίων  και νέες επενδύσεις στον χώρο θα γίνουν εάν γίνουν,  μόνο από αυτούς που θα μπορούν να κάνουν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας .Άρα μιλάμε για άλλη χώρα και άλλη οικονομία ,διοτι η στην χώρα μας ραχοκοκαλιά ανάπτυξης ήταν είναι και θα είναι η μικρές και μεσαίες επενδύσεις και επιχειρήσεις .


Κύριε Παπαγεωργίου
Αλλάξτε την  απόφαση η παραιτηθείτε,   διοτι οι συνομήλικοι μας συγχωρήσαμε πολλά σε πολλούς φερόμενοι με επιείκεια ανοήτως ,
οι Νέοι σήμερα δεν επιτρέπεται να συγχωρούν τίποτα και κανένα ,εάν θέλουν να σώσουν το μέλλον τους .

                Ειλικρινά μη δικός σας , παρότι ψήφισα κόμμα  εκ των  στηριζόντων .
ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ   
Υ.Γ Το κείμενο αναζητά υπογραφές υποστήριξης για να πετύχει το αίτημα που εκφράζει. Όποιος θέλει να το υπογράψει ας στείλει τα στοιχεία του .   

τα πετρελαια του ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ και τα τρια κακα της μοιρας μας


ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΑ 3 ΚΑΚΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ.
Τα πετρέλαια του Κατάκολου είναι μια παλιά ιστορία για την Πόλη μας, γύρω από την οποία δημιουργήθηκαν κατά καιρούς και διάφοροι μύθοι μετά τις πρώτες ερευνητικές προσπάθειες στην ευρύτερη περιοχή . Όπως παλιά ιστορία είναι και οι ιστορίες του αεροδρομίου ( μια της Ανδραβίδας μια του Επιταλίου και τανάπαλιν) η ιστορία του εκσυγχρονισμού των τρένων, η ιστορία της Βιομηχανικής Ζώνης, η ιστορία της Πανεπιστημιακής σχολής, η ιστορία του νέου Εθνικού δρόμου, η αξιοποίηση του Καϊάφα, η δωδεκάμηνη τουριστική περίοδος για την Αρχ. Ολυμπία, οι νέες μορφές γεωργικών εκμεταλλεύσεων και σύγχρονες εφαρμογές επεξεργασίας των γεωργικών προϊόντων και τόσα άλλα .
Ιστορίες 40-50 και 60 χρόνων.
Σε αυτές τις ιστορίες προσθέστε την μετατροπή του Κατάκολου σε εμπορικό λιμάνι με γερανούς (προσφορά Λάτση) τέλη της δεκαετίας του 1970 που δεν έγινε ποτέ, τα σχέδια μετατροπής των δημοσίων παραλιακών εκτάσεων σε Ελληνική Ριβιέρα [δείτε τα χάλια μας ], η τουριστική αξιοποίηση των διάσπαρτων ιαματικών πηγών της Ηλείας (Χειμαδιό, Κουνουπέλι, Κυλλήνη κ.λπ.)  ο χειμερινός τουρισμός (δάσος Φολόης, Δίβρης, κ.λπ.) και θα καταλάβετε γιατί τούτος ο «ευλογημένος»  δήθεν τόπος πάει συνεχώς κατά διαόλου και θα βολοδέρνει συνεχώς ανάμεσα σε εξαγγελίες προόδου και πραγματικότητες καθυστέρησης .
Αν επιμένετε ακόμη να μην καταλαβαίνεται ,τότε καλό είναι να συμφωνήσουμε ότι ανεπαρκείς για τον τόπο και επαρκείς για τον εαυτόν τους τον  κυβέρνησαν, διαχειριζόμενοι τον ασύνταχτο, κατά Γκράμσι,  κοινό νου με τον μόνο τρόπο που τους βόλευε. Την ύπνωση. 
Ας ελπίσουμε ότι τούτη τη φορά με αφορμή τα Πετρέλαια του Κατακόλου δεν θα γίνουν πάλι έτσι τα πράγματα . Ας εξηγηθούμε όμως.
1.      Τα πετρέλαια του Κατάκολου είναι με μη αισιόδοξους υπολογισμούς [10.000.000βαρελια]  μια επένδυση 15ετιας με μέσο όρο τουλάχιστον 50 θέσεις άμεσης εργασίας και είναι δυο σταδίων .Πρώτο στάδιο η άντληση των υπαρχόντων Πετρελαίων και δεύτερο στάδιο η άντληση του υπάρχοντος Φυσικού αερίου.
2.      Τα Πετρέλαια και το Φυσικό αέριο   μπορούν να αντληθούν με σύστημα που θα είναι 95% κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και της Γής. Άρα καμιά επίδραση στο οπτικό και αξιοποιήσιμο τουριστικά περιβάλλον δεν θα προκληθεί. Η αποθείωση δε των παραγομένων Υδρογονανθράκων μπορει να γίνεται παράλληλα με την άντληση ,ώστε να μην υπάρχει περίπτωση  επιβάρυνσης του περιβάλλοντος χώρου από δυσάρεστες οσμές.
3.      Οι χώροι προσωρινής  αποθήκευσης δεν θα υπερβαίνουν τις ποσότητες των 5.000 t  και δεν θα είναι μεγαλύτεροι από τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού καθαρισμού.
4.      Τα συστήματα ασφαλείας αυτών των εγκαταστάσεων  είναι πλέον τόσο προηγμένα και , εάν δεν υπάρξει μειωμένη φροντίδα από το κράτος, δεν υπάρχει περίπτωση κινδύνου ή εάν υπάρχει είναι τόσο μικρή που δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία να χαθεί η δυνατότητα παραγωγής αυτού του πλούτου για τον τόπο και την Χώρα.
5.      Επειδή από τις εφημερίδες πληροφορήθηκα το Νορβηγικό ενδιαφέρον για τις έρευνες ,ας ψάξει κάποιος να δει τι προδιαγραφές έχει βάλει η Νορβηγία στην άντληση των δικών της πετρελαίων και θα καταλάβει τι εννοώ παραπάνω.
6.      Η λογική δεν θέλουμε τίποτα στον τόπο μας, παρά μόνο λεφτά από το κράτος ( που δεν είχε και δεν έχει) τέλειωσε.
7.      Άλλο η ιδιαίτερη προσοχή που χρειάζονται όλες οι επενδύσεις και άλλο η άρνηση της ανάπτυξης  που βολεύει κάποιους ανεπαρκείς και βολεμένους και θάβει μονίμως το μέλλον του τόπου.

Πέραν όλων των παραπάνω θέλω να επισημάνω τα εξής χωρίς να είμαι αισιόδοξος  ότι θα πάρω απαντήσεις:
·         Η έρευνα και η άντληση πετρελαίου θα δημιουργήσει δεκάδες  θέσεις νέων Επιστημόνων κατά συντριπτική πλειοψηφία από την Ηλεία. Όποιος διαφωνεί να βγει στους νέους επιστήμονες της περιοχής και να  πει ότι θα μείνετε άνεργοι διότι εγώ δεν θέλω να βγουν τα πετρέλαια στο Κατάκολο γιατί έχω την βίλλα μου ή τα χωράφια μου.
·         Η προσφορά τους στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο σε κάποια καταστήματα, θα είναι πάνω από  300.000€ το μήνα μέσω των μισθών των εργαζομένων και των δαπανών λειτουργίας και διαβίωσης. Όποιος παίρνει την ευθύνη να στερήσει από την χειμαζόμενη τοπική αγορά αυτά τα χρήματα, ας βγει καθαρά να το πει και όχι με δήθεν επιφυλάξεις και ευαισθησίες.
Τέλος πολλές ευαισθησίες τοπικών παραγόντων τις θεωρώ υποκριτικές για τους εξής λόγους:
1.      Τόσα χρόνια τα Ελαιοτριβικά απόβλητα πολλαπλασιάζουν τους καρκίνους της περιοχής και κάποιοι ψηφοθηρικά δεν κάνουν τίποτα για το πρόβλημα. Τα πετρέλαια τους πείραξαν?
2.      Τόσα χρόνια δεν μπορούν να λύσουν τα πρόβλημα των στερεών αποβλήτων και οι εξ’αυτών  παραγόμενες διοξίνες  επιταχύνουν την αύξηση των καρκινογενέσεων  στην περιοχή. Τα πετρέλαια τους πείραξαν?
3.      Οι ίδιοι «ευαίσθητοι» ονόμασαν αποκατάσταση ΧΑΔΑ το θάψιμο των εκατοντάδων χιλιάδων τόνων πλαστικών μέσα από το θάψιμο των αστικών απορριμμάτων –σκουπιδιών. .
Έχουν αυτοί οι  «ευαίσθητοι» ενημερώσει μέχρι σήμερα την Ηλειακή κοινωνία ότι η αποδόμηση του πλαστικού κρατάει 100 χρόνια και κατά τη διάρκεια αυτών των ετών θα μολύνεται συνεχώς ο υδροφόρος ορίζοντας και η καλλιεργήσιμη γη από τις ουσίες που περιέχει το πλαστικό?
Τα πετρέλαια θα μας πειράξουν που δεν έχουν και απόβλητα ,τοπικώς αποθηκευόμενα ?
Τα οφέλη από την άντληση του πετρελαίου του Κατάκολου θα είναι πολλά και ποικίλα, οι δε κίνδυνοι ελάχιστοι έως και αμελητέοι. Ας αφήσουμε τις υποκρισίες στην άκρη και με ευθύνη του Δήμου να δημιουργηθεί ένα Συμβούλιο Ανάπτυξης το οποίο θα διαπραγματευθεί το θέμα με τους αρμόδιους φορείς, όχι για να μην γίνει το έργο αλλά για να επιτύχει μέσω αυτού το δυνατόν μεγαλύτερα οφέλη για την περιοχή. Το Συμβούλιο αυτό το προτείνω χρόνια τώρα και για άλλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που χρειάζονται στην περιοχή αλλά το ιερατείο της καθυστέρησης μονίμως το αγνοεί, φοβούμενο μη χάσει τα κεκτημένα.
Τέλος, επειδή είμαι γέρος πια και δεκάδες χρόνια πολίτης,  υποψιάζομαι ότι κάποιες αντιρρήσεις εκφράζονται για διεκδίκηση βάθρου διαπραγμάτευσης θέσεων εργασίας. Οι κύριοι αυτοί(παράγοντες υποστήριξης και ανάπτυξης ενός χυδαίου λαϊκισμού) πρέπει να μάθουν ότι τα αφροδισιακά νοσήματα των stage πέρασαν και η δημοκρατία του δικαιώματος στην εργασία χωρίς ευτελισμό της αξιοπρέπειας των νέων και των γονέων τους,  είναι πρώτο αίτημα  στις επερχόμενες κινητοποιήσεις των «απελπισμένων» και όχι των «αγανακτισμένων» Με τους «αγανακτισμένους» την έβγαλαν καθαρή με τους «απελπισμένους» δεν θα την βγάλουν.

ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ


Τα βαπορακια του συστηματος


ΤΑ ΒΑΠΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Όταν ο Ράμμος έγραφε για τα «βαποράκια του συστήματος» στην «Ηδονή της διαφθοράς»,  προσδιόριζε σε μακροκοινωνικό επίπεδο την συνομοταξία των μη «εκτεθειμένων» αλλά λάθρα διαβιούντων  στα κοινά και τον <Δήμο> , ασφαλών  πυλώνων του συστήματος.
Όπως είναι γνωστό  κάθε κοινωνικό και πολιτικό σύστημα για να υπάρξει χρειάζεται δέσμη πυλώνων στήριξης   ,ορατών και αοράτων .
Χρειάζεται θεωρητικούς οπαδούς, συμφεροντολογικά ενσωματωμένους υποστηρικτές και συστημικούς (κρατικούς) ιδεολογικούς μηχανισμούς (Κ.Ι.Μ). Πάνω από όλα όμως, χρειάζεται τα «βαποράκια του» ως θύλακες μιας « ασφαλούς αμφισβήτησης» του,  ώστε να μην κινδυνεύει επί της ουσίας και από πουθενά.
Βαποράκια τους συστήματος είναι οι τύποι εκείνοι που «αμφισβητούν»  το σύστημα, ενώ το σύνολο της ζωής τους  είναι σε πλήρη ασφάλεια εντός συστήματος. Δεν εννοώ τους δημόσιους υπαλλήλους . Η ασφάλεια του συστήματος προσφέρεται πολλαπλώς και ποικίλως τα τελευταία 30 χρόνια σε πολλούς .
Πως γίνεται όμως   το σύστημα να  υπηρετείται και υπηρετεί τέτοιους τύπους και εσένα που ζητάς κάποιες μεταρρυθμίσεις, κάποια ισονομία, λίγη περισσότερη δικαιοσύνη, λιγότερες αναπηρίες στη δημοκρατία να σε έχει στην «απέξω»?
Γινεται  ,διοτι η αμφισβητηση η δική σου είναι ειλικρινής  και διεκδικεί ποσοτική αλλαγή των δεδομένων σε πραγματική βάση[μεταρρυθμίσεις]  ,ενώ η αμφισβήτηση η δική τους λειτουργεί  όπως η βαλβίδα της χύτρας . Όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία  ανοίγει εκτονωτικά  της  υπερβολής του βρασμού και το μαγείρεμα συνεχίζεται κανονικά .
Τα «βαποράκια» του συστήματος, «εθισμένα» από επιλογή τους στο σύστημα, υπάρχουν μέσω αυτού βρίζοντας το, όπως το «βαποράκι» των ναρκωτικών (αυτός ίσως έχει και δίκιο) που ενώ προσεγγίζει πελάτες για λογαριασμό του, βρίζει τον «έμπορο».
Αυτοί οι τύποι είναι δίπλα μας και δεν νιώθουν καμία ενοχή και για τίποτα .
Για αυτούς φταίνε πάντα οι άλλοι. Αυτοί είναι οι αδικημένοι ακόμη και εάν είναι μετριότητες που τις χρύσωσε το σύστημα και είναι αυτοί που αντιστέκονται στις φωτογραφίες, ενώ το βράδυ ξαπλώνουν στην κρεβατοκάμαρα του συστήματος με πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας. Αυτοί «βαπορίζουν» (συγνώμη για το νεολογισμό) το ναρκωτικό της εικονικής ευδαιμονίας και επιτυχίας τόσα χρόνια , αυτοί «βαπορίζουν» και τώρα την αγανάκτηση για το αποτέλεσμα πολιτικών, που στην ουσία δεν αμφισβήτησαν ποτέ, τουναντίον δε ευνοήθηκαν από αυτές πολλαπλώς και ποικίλως.
Αυτοί ως παγίδα ύφους «μπλαζέ» και δήθεν «καθαρότητας στάσης» απέναντι στα πράγματα είναι πιο επικίνδυνοι από τον «εφοριακό» λαμόγιο.
Είναι δε πιο επικίνδυνοι διότι τον «εφοριακό λαμόγιο» τον πιάνουν και καμιά φορά, αυτούς όχι μόνο δεν τους πιάνουν  (δεν υπάρχει αδίκημα ιδεολογικής λαμογιάς δυστυχώς) αλλά πιάνουν πάντα αυτοί  όλες τις καρέκλες για να μας διδάξουν ηθική, πολιτική, εντιμότητα με τρόπους και   περιεχόμενο,  που κατά βάθος βολεύει μόνο αυτούς και τους συμμάχους τους και ποτέ την κοινωνία.
Εάν δεν τελειώσουμε με αυτούς τους τύπους, δεν θα τελειώσει η κρίση ποτέ.
 Αυτοί οι τύποι που περιγράφω δεν είναι ανύπαρκτοι. Είναι κάτι «τυπάκια» πολιτικοί αμφισβητίες , είναι κάτι «τυπάκια» δημόσιοι υπάλληλοι αμφισβητίες , κάτι «τυπάκια» δικαστές μιας ανύπαρκτης και  ιδιαίτερα προσωπικής  δικαιοσύνης, κάτι «τυπάκια» δημοσιογράφοι που μάχονται για την ελευθερία της τσέπης τους, κάτι άλλα «τυπάκια» άνευ παραγωγικής ιδιότητος αλλά με πολυτελές αυτοκίνητο και σπιτι..
Αυτά τα «τυπάκια» είναι παντού, δυστυχώς και πάντα. Έχουν την δύναμη να ακυρώνουν την ουσία της αμφισβήτησης μέσα από την αμφισβήτηση, έχουν την δυνατότητα να είναι εισαγγελείς  της κοινωνίας σαν να είναι  εκτός προβλήματος,  ενώ είναι στη καρδιά των αιτιών του προβλήματος,   έχουν το δικαίωμα να αρνούνται την χρήση τους λεκτικά ενώ στην πραγματικότητα έχουν μόνο αξια χρήσης  για το σύστημα.
Είναι «επικίνδυνα τυπάκια» που σε όλη τους τη ζωή ήθελαν να γίνουν κάτι για αυτούς στην κοινωνία  και όχι να κάνουν κάτι για την κοινωνία.
Αυτά τα τυπάκια της ψελιζόμενης άποψης του «ναι μεν αλλά»,  πρέπει να μπουν στην άκρη της κοινωνίας με διαπολιτικές και διαπροσωπικές συμμαχίες αποδεδειγμένα  χρησίμων και αποτελεσματικών  για τον τόπο  πολιτών και αυτή η συμμαχία πρέπει να δημιουργηθεί και να ενεργοποιηθεί άμεσα  και πρώτα- πρώτα στην Πόλη μας .
 Δεν μπορούμε να αλλάξουμε την χώρα μας , μπορούμε όμως να αλλάξουμε την Πόλη μας
 Ας προσέξουμε όμως ιδιαίτερα αυτή την περίοδο τους Ανθενωτικούς , διότι οι «ανθενωτικοί» άνοιξαν την κερκόπορτα της Πόλης,  βγάζοντας ταυτόχρονα πύρινους λόγους περί Ελληνισμού και Ορθοδοξίας. (τότε αυτά ήταν το σύστημα)
Αυτά τα «τυπάκια» με τα επιμελώς κρυπτόμενα «Ναπολεόντεια και Ναρκισσιστικά σύνδρομα»,  βρέθηκαν στις  πρώτες θέσεις των σαλονιών του τρένου  της επίκαιρης ιστορίας τα τελευταία 30 χρόνια,   λόγω κάποιων πολιτικών συγκυριών   και τώρα θέλουν να μας πείσουν ότι το άξιζαν κιόλας.
Αυτά τα «τυπάκια» καιρός είναι να κατέβουν και εάν δεν κατέβουν, κατεβάστε τους.

ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ