Παρασκευή 31 Μαΐου 2013



ΤΑ ΒΑΠΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ


Όταν ο Ράμμος έγραφε για τα «βαποράκια του συστήματος» στην «Ηδονή της διαφθοράς», προσδιόριζε σε μακροκοινωνικό επίπεδο την συνομοταξία των μη «εκτεθειμένων» αλλά λάθρα διαβιούντες στο κοινό , ασφαλών πυλώνων του συστήματος.
Όπως είναι γνωστό κάθε κοινωνικό και πολιτικό σύστημα για να υπάρξει χρειάζεται δέσμη πυλώνων στήριξης του ,ορατών και αοράτων . 
Χρειάζεται θεωρητικούς οπαδούς, συμφεροντολογικά ενσωματωμένους υποστηρικτές και συστημικούς (κρατικούς) ιδεολογικούς μηχανισμούς (Κ.Ι.Μ). Πάνω από όλα όμως, χρειάζεται τα «βαποράκια του» ως θύλακες μιας « ασφαλούς αμφισβήτησης» του, ώστε να μην κινδυνεύει επί της ουσίας και από πουθενά.
Βαποράκια τους συστήματος είναι οι τύποι εκείνοι που «αμφισβητούν» το σύστημα, ενώ το σύνολο της ζωής τους είναι σε πλήρη ασφάλεια εντός συστήματος. Δεν εννοώ τους δημόσιους υπαλλήλους . Η ασφάλεια του συστήματος προσφέρεται πολλαπλώς και ποικίλως τα τελευταία 30 χρόνια σε πολλούς .
Πως γίνεται όμως το σύστημα να υπηρετείται και υπηρετεί τέτοιους τύπους και εσένα που ζητάς κάποιες μεταρρυθμίσεις, κάποια ισονομία, λίγη περισσότερη δικαιοσύνη, λιγότερες αναπηρίες στη δημοκρατία να σε έχει στην «απέξω»?
Γινεται ,διοτι η αμφισβητηση η δική σου είναι ειλικρινής και διεκδικεί ποσοτική αλλαγή των δεδομένων σε πραγματική βάση[μεταρρυθμίσεις] ,ενώ η αμφισβήτηση η δική τους λειτουργεί όπως η βαλβίδα της χύτρας . Όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία ανοίγει εκτονωτικά της υπερβολής του βρασμού και το μαγείρεμα συνεχίζεται κανονικά .
Τα «βαποράκια» του συστήματος, «εθισμένα» από επιλογή τους στο σύστημα, υπάρχουν μέσω αυτού βρίζοντας το, όπως το «βαποράκι» των ναρκωτικών (αυτός ίσως έχει και δίκιο) που ενώ προσεγγίζει πελάτες για λογαριασμό του, βρίζει τον «έμπορο».
Αυτοί οι τύποι είναι δίπλα μας και δεν νιώθουν καμία ενοχή και για τίποτα .
Για αυτούς φταίνε πάντα οι άλλοι. Αυτοί είναι οι αδικημένοι ακόμη και εάν είναι μετριότητες που τις χρύσωσε το σύστημα και είναι αυτοί που αντιστέκονται στις φωτογραφίες, ενώ το βράδυ ξαπλώνουν στην κρεβατοκάμαρα του συστήματος με πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας. Αυτοί «βαπορίζουν» (συγνώμη για το νεολογισμό) το ναρκωτικό της εικονικής ευδαιμονίας και επιτυχίας τόσα χρόνια , αυτοί «βαπορίζουν» και τώρα την αγανάκτηση για το αποτέλεσμα πολιτικών, που στην ουσία δεν αμφισβήτησαν ποτέ, τουναντίον δε ευνοήθηκαν από αυτές πολλαπλώς και ποικίλως.
Αυτοί ως παγίδα ύφους «μπλαζέ» και δήθεν «καθαρότητας στάσης» απέναντι στα πράγματα είναι πιο επικίνδυνοι από τον «εφοριακό» λαμόγιο.
Είναι δε πιο επικίνδυνοι διότι τον «εφοριακό λαμόγιο» τον πιάνουν και καμιά φορά, αυτούς όχι μόνο δεν τους πιάνουν (δεν υπάρχει αδίκημα ιδεολογικής λαμογιάς δυστυχώς) αλλά πιάνουν πάντα αυτοί όλες τις καρέκλες για να μας διδάξουν ηθική, πολιτική, εντιμότητα με τρόπους και περιεχόμενο, που κατά βάθος βολεύει μόνο αυτούς και τους συμμάχους τους και ποτέ την κοινωνία.
Εάν δεν τελειώσουμε με αυτούς τους τύπους, δεν θα τελειώσει η κρίση ποτέ.
Αυτοί οι τύποι που περιγράφω δεν είναι ανύπαρκτοι. Είναι κάτι «τυπάκια» πολιτικοί αμφισβητίες , είναι κάτι «τυπάκια» δημόσιοι υπάλληλοι αμφισβητίες , κάτι «τυπάκια» δικαστές μιας ανύπαρκτης και ιδιαίτερα προσωπικής δικαιοσύνης, κάτι «τυπάκια» δημοσιογράφοι που μάχονται για την ελευθερία της τσέπης τους, κάτι άλλα «τυπάκια» άνευ παραγωγικής ιδιότητος αλλά με πολυτελές αυτοκίνητο και σπιτι..
Αυτά τα «τυπάκια» είναι παντού, δυστυχώς και πάντα. Έχουν την δύναμη να ακυρώνουν την ουσία της αμφισβήτησης μέσα από την αμφισβήτηση, έχουν την δυνατότητα να είναι εισαγγελείς της κοινωνίας σαν να είναι εκτός προβλήματος, ενώ είναι στη καρδιά των αιτιών του προβλήματος, έχουν το δικαίωμα να αρνούνται την χρήση τους λεκτικά ενώ στην πραγματικότητα έχουν μόνο αξια χρήσης για το σύστημα.
Είναι «επικίνδυνα τυπάκια» που σε όλη τους τη ζωή ήθελαν να γίνουν κάτι για αυτούς στην κοινωνία και όχι να κάνουν κάτι για την κοινωνία.
Αυτά τα τυπάκια της ψελιζόμενης άποψης του «ναι μεν αλλά», πρέπει να μπουν στην άκρη της κοινωνίας με διαπολιτικές και διαπροσωπικές συμμαχίες αποδεδειγμένα χρησίμων και αποτελεσματικών για τον τόπο πολιτών και αυτή η συμμαχία πρέπει να δημιουργηθεί και να ενεργοποιηθεί άμεσα και πρώτα- πρώτα στην Πόλη μας .
Δεν μπορούμε να αλλάξουμε την χώρα μας , μπορούμε όμως να αλλάξουμε την Πόλη μας
Ας προσέξουμε όμως ιδιαίτερα αυτή την περίοδο τους Ανθενωτικούς , διότι οι «ανθενωτικοί» άνοιξαν την κερκόπορτα της Πόλης, βγάζοντας ταυτόχρονα πύρινους λόγους περί Ελληνισμού και Ορθοδοξίας. (τότε αυτά ήταν το σύστημα)
Αυτά τα «τυπάκια» με τα επιμελώς κρυπτόμενα «Ναπολεόντεια και Ναρκισσιστικά σύνδρομα», βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις των σαλονιών του τρένου της επίκαιρης ιστορίας τα τελευταία 30 χρόνια λόγω κάποιων πολιτικών συγκυριών και τώρα θέλουν να μας πείσουν ότι το άξιζαν κιόλας.
Αυτά τα «τυπάκια» καιρός είναι να κατέβουν και εάν δεν κατέβουν, κατεβάστε τους.

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΑ 3 ΚΑΚΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ.
Τα πετρέλαια του Κατάκολου είναι μια παλιά ιστορία για την Πόλη μας, γύρω από την οποία δημιουργήθηκαν κατά καιρούς και διάφοροι μύθοι μετά τις πρώτες ερευνητικές προσπάθειες στην ευρύτερη περιοχή . Όπως παλιά ιστορία είναι και οι ιστορίες του αεροδρομίου ( μια της Ανδραβίδας μια του Επιταλίου και τανάπαλιν) η ιστορία του εκσυγχρονισμού των τρένων, η ιστορία της Βιομηχανικής Ζώνης, η ιστορία της Πανεπιστημιακής σχολής, η ιστορία του νέου Εθνικού δρόμου, η αξιοποίηση του Καϊάφα, η δωδεκάμηνη τουριστική περίοδος για την Αρχ. Ολυμπία, οι νέες μορφές γεωργικών εκμεταλλεύσεων και σύγχρονες εφαρμογές επεξεργασίας των γεωργικών προϊόντων και τόσα άλλα .
Ιστορίες 40-50 και 60 χρόνων.
Σε αυτές τις ιστορίες προσθέστε την μετατροπή του Κατάκολου σε εμπορικό λιμάνι με γερανούς (προσφορά Λάτση) τέλη της δεκαετίας του 1970 που δεν έγινε ποτέ, τα σχέδια μετατροπής των δημοσίων παραλιακών εκτάσεων σε Ελληνική Ριβιέρα [δείτε τα χάλια μας ], η τουριστική αξιοποίηση των διάσπαρτων ιαματικών πηγών της Ηλείας (Χειμαδιό, Κουνουπέλι, Κυλλήνη κ.λπ.) ο χειμερινός τουρισμός (δάσος Φολόης, Δίβρης, κ.λπ.) και θα καταλάβετε γιατί τούτος ο «ευλογημένος» δήθεν τόπος πάει συνεχώς κατά διαόλου και θα βολοδέρνει συνεχώς ανάμεσα σε εξαγγελίες προόδου και πραγματικότητες καθυστέρησης .
Αν επιμένετε ακόμη να μην καταλαβαίνεται ,τότε καλό είναι να συμφωνήσουμε ότι ανεπαρκείς για τον τόπο και επαρκείς για τον εαυτόν τους τον κυβέρνησαν, διαχειριζόμενοι τον ασύνταχτο, κατά Γκράμσι, κοινό νου με τον μόνο τρόπο που τους βόλευε. Την ύπνωση.
Ας ελπίσουμε ότι τούτη τη φορά με αφορμή τα Πετρέλαια του Κατακόλου δεν θα γίνουν πάλι έτσι τα πράγματα . Ας εξηγηθούμε όμως.
1. Τα πετρέλαια του Κατάκολου είναι με μη αισιόδοξους υπολογισμούς [10.000.000βαρελια] μια επένδυση 15ετιας με μέσο όρο τουλάχιστον 50 θέσεις άμεσης εργασίας και είναι δυο σταδίων .Πρώτο στάδιο η άντληση των υπαρχόντων Πετρελαίων και δεύτερο στάδιο η άντληση του υπάρχοντος Φυσικού αερίου.
2. Τα Πετρέλαια και το Φυσικό αέριο μπορούν να αντληθούν με σύστημα που θα είναι 95% κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και της Γής. Άρα καμιά επίδραση στο οπτικό και αξιοποιήσιμο τουριστικά περιβάλλον δεν θα προκληθεί. Η αποθείωση δε των παραγομένων Υδρογονανθράκων μπορει να γίνεται παράλληλα με την άντληση ,ώστε να μην υπάρχει περίπτωση επιβάρυνσης του περιβάλλοντος χώρου από δυσάρεστες οσμές.
3. Οι χώροι προσωρινής αποθήκευσης δεν θα υπερβαίνουν τις ποσότητες των 5.000 t και δεν θα είναι μεγαλύτεροι από τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού καθαρισμού.
4. Τα συστήματα ασφαλείας αυτών των εγκαταστάσεων είναι πλέον τόσο προηγμένα και , εάν δεν υπάρξει μειωμένη φροντίδα από το κράτος, δεν υπάρχει περίπτωση κινδύνου ή εάν υπάρχει είναι τόσο μικρή που δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία να χαθεί η δυνατότητα παραγωγής αυτού του πλούτου για τον τόπο και την Χώρα.
5. Επειδή από τις εφημερίδες πληροφορήθηκα το Νορβηγικό ενδιαφέρον για τις έρευνες ,ας ψάξει κάποιος να δει τι προδιαγραφές έχει βάλει η Νορβηγία στην άντληση των δικών της πετρελαίων και θα καταλάβει τι εννοώ παραπάνω.
6. Η λογική δεν θέλουμε τίποτα στον τόπο μας, παρά μόνο λεφτά από το κράτος ( που δεν είχε και δεν έχει) τέλειωσε.
7. Άλλο η ιδιαίτερη προσοχή που χρειάζονται όλες οι επενδύσεις και άλλο η άρνηση της ανάπτυξης που βολεύει κάποιους ανεπαρκείς και βολεμένους και θάβει μονίμως το μέλλον του τόπου.

Πέραν όλων των παραπάνω θέλω να επισημάνω τα εξής χωρίς να είμαι αισιόδοξος ότι θα πάρω απαντήσεις:
• Η έρευνα και η άντληση πετρελαίου θα δημιουργήσει δεκάδες θέσεις νέων Επιστημόνων κατά συντριπτική πλειοψηφία από την Ηλεία. Όποιος διαφωνεί να βγει στους νέους επιστήμονες της περιοχής και να πει ότι θα μείνετε άνεργοι διότι εγώ δεν θέλω να βγουν τα πετρέλαια στο Κατάκολο γιατί έχω την βίλλα μου ή τα χωράφια μου.
• Η προσφορά τους στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο σε κάποια καταστήματα, θα είναι πάνω από 300.000€ το μήνα μέσω των μισθών των εργαζομένων και των δαπανών λειτουργίας και διαβίωσης. Όποιος παίρνει την ευθύνη να στερήσει από την χειμαζόμενη τοπική αγορά αυτά τα χρήματα, ας βγει καθαρά να το πει και όχι με δήθεν επιφυλάξεις και ευαισθησίες.
Τέλος πολλές ευαισθησίες τοπικών παραγόντων τις θεωρώ υποκριτικές για τους εξής λόγους:
1. Τόσα χρόνια τα Ελαιοτριβικά απόβλητα πολλαπλασιάζουν τους καρκίνους της περιοχής και κάποιοι ψηφοθηρικά δεν κάνουν τίποτα για το πρόβλημα. Τα πετρέλαια τους πείραξαν?
2. Τόσα χρόνια δεν μπορούν να λύσουν τα πρόβλημα των στερεών αποβλήτων και οι εξ’αυτών παραγόμενες διοξίνες επιταχύνουν την αύξηση των καρκινογενέσεων στην περιοχή. Τα πετρέλαια τους πείραξαν?
3. Οι ίδιοι «ευαίσθητοι» ονόμασαν αποκατάσταση ΧΑΔΑ το θάψιμο των εκατοντάδων χιλιάδων τόνων πλαστικών μέσα από το θάψιμο των αστικών απορριμμάτων –σκουπιδιών. .
Έχουν αυτοί οι «ευαίσθητοι» ενημερώσει μέχρι σήμερα την Ηλειακή κοινωνία ότι η αποδόμηση του πλαστικού κρατάει 100 χρόνια και κατά τη διάρκεια αυτών των ετών θα μολύνεται συνεχώς ο υδροφόρος ορίζοντας και η καλλιεργήσιμη γη από τις ουσίες που περιέχει το πλαστικό?
Τα πετρέλαια θα μας πειράξουν που δεν έχουν και απόβλητα ,τοπικώς αποθηκευόμενα ?
Τα οφέλη από την άντληση του πετρελαίου του Κατάκολου θα είναι πολλά και ποικίλα, οι δε κίνδυνοι ελάχιστοι έως και αμελητέοι. Ας αφήσουμε τις υποκρισίες στην άκρη και με ευθύνη του Δήμου να δημιουργηθεί ένα Συμβούλιο Ανάπτυξης το οποίο θα διαπραγματευθεί το θέμα με τους αρμόδιους φορείς, όχι για να μην γίνει το έργο αλλά για να επιτύχει μέσω αυτού το δυνατόν μεγαλύτερα οφέλη για την περιοχή. Το Συμβούλιο αυτό το προτείνω χρόνια τώρα και για άλλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που χρειάζονται στην περιοχή αλλά το ιερατείο της καθυστέρησης μονίμως το αγνοεί, φοβούμενο μη χάσει τα κεκτημένα.
Τέλος, επειδή είμαι γέρος πια και δεκάδες χρόνια πολίτης, υποψιάζομαι ότι κάποιες αντιρρήσεις εκφράζονται για διεκδίκηση βάθρου διαπραγμάτευσης θέσεων εργασίας. Οι κύριοι αυτοί(παράγοντες υποστήριξης και ανάπτυξης ενός χυδαίου λαϊκισμού) πρέπει να μάθουν ότι τα αφροδισιακά νοσήματα των stage πέρασαν και η δημοκρατία του δικαιώματος στην εργασία χωρίς ευτελισμό της αξιοπρέπειας των νέων και των γονέων τους, είναι πρώτο αίτημα στις επερχόμενες κινητοποιήσεις των «απελπισμένων» και όχι των «αγανακτισμένων» Με τους «αγανακτισμένους» την έβγαλαν καθαρή με τους «απελπισμένους» δεν θα την βγάλουν.

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ


Η γενιά μου από εδώ και πέρα.


Το μόνο καθήκον [πολιτικό ] που νιώθω πλέον είναι να βοηθήσω την νέα γενιά να κάνει τα δικά της λάθη . Δεν χρειάζεται να συνεχίσει να πληρώνει τα δικά μας .Αυτό πιστεύω ότι πρέπει να είναι το καθήκον της γενιάς μου από εδώ και πέρα.



ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ 
Τα ΤΕΙ και οι απατημένες χήρες του Νομού μας .

Επειδή δεν μ'αρέσει να κλαίω ,τουλάχιστον δημόσια ,θέλω να πω τα έξης για το θέμα των ΤΕΙ. 
1ον] Ήμουν και είμαι ενάντια στην χυδαία εκμετάλλευση των νέων ανθρώπων και των γονιών τους , από ένα δήθεν σύστημα Επιστημονικής κατάρτισης ,που σε ένα πολύ μεγάλο μέρος του ,έκανε πασαλείμματα επιστημονικής επίστρωσης σε νέα μυαλά και τα έβγαζε στην κοινωνία χωρίς τίποτα ,παρά μόνο ένα τίτλο που χρησίμευε για το επίδομα στο Δημόσιο.
2ον] Το δικαίωμα στην μόρφωση που πρέπει να είναι ελεύθερο και δωρεάν για όλους , πρέπει να διαχωριστεί από την δυνατότητα επαγγελματικής κατάρτισης και την απόκτηση επαγγελματικών -επιστημονικών γνώσεων και δεξιοτήτων .

3ον]Όποιος πιστεύει ότι ένα Ίδρυμα εκπαίδευσης, σε ένα τόπο, έχει σαν ρόλο να χρηματοδοτεί εισοδήματα από ενοίκια και να στέλνει πελάτες σε καφετέριες ,τότε καλύτερα να κλείσουν όλα .Τα Ιδρύματα υπάρχουν για να συμβάλλουν παράλληλα με την εκπαιδευτική τους δουλειά , στην πολιτιστική ,οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Τόπου όπου λειτουργούν .
Αυτό το επιδιώκουν και το επιτυχαίνουν , ως μοχλοί γνώσης ,έρευνας και προτάσεων 

.Είδατε κάτι τέτοιο στην ΗΛΕΙΑ ?
Δείτε τι έχουν κάνει ανάλογα Ιδρύματα στην ΚΡΗΤΗ και τότε κουβεντιάζουμε.

4ον]Η ΗΛΕΙΑ και η πολιτικοί της έχουν καταφέρει το αδιανόητο . Να μην έχουμε ούτε μια Πανεπιστημιακή σχολή από το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ η το ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ [ΠΑΤΡΩΝ], όταν έχουν το ΑΓΡΙΝΙΟ η ΣΠΑΡΤΗ η ΚΑΛΑΜΑΤΑ και όλες οι άλλες Πόλεις .
ΠΡΟΤΑΣΗ
Είναι ευκαιρία τώρα να γίνουν όλα μαζί ,όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια .
α] Μεταφορά της ΣΕΤΤΗΛ και αξιοποίηση των εγκαταστάσεων για δημιουργία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ .Είναι έτοιμη.

β] Δημιουργία με η χωρίς την βοήθεια του Κράτους ,ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΓΡΟΤΟΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ από τους τοπικούς φορείς σύμφωνα με το ΣΥΝΤΑΓΜΑ . Δήμους , Εκκλησία , Περιφέρεια, Ενώσεις Αγροτών κ.α
Το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αυτό που θα είναι παράλληλα και CAMPUS θα προσελκύει Φοιτητές από όλο των κόσμο τον χειμώνα και το καλοκαίρι θα φιλοξένει τα καλοκαιρινά τμήματα των μεγάλων Πανεπιστημίων του κόσμου. HARVAND , LONDON SCHOOL OF ECONOMICS κ.α ,στα οποία θα συνδυάζονται οι σπουδές με τις διακοπές [θάλασσα] και τον Θρησκευτικό [Μοναστήρια ] και Ιστορικό Τουρισμό. ΟΛΥΜΠΙΑ ,ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ , ΜΥΚΗΝΕΣ , ΜΥΣΤΡΑΣ και τόσα άλλα .
Η ΗΛΕΙΑ είναι ιδανικός τόπος για δημιουργία Εκπαιδευτικών και ερευνητικών Ιδρυμάτων
Αγροτό-βιοτεχνολογικής κατεύθυνσης ,αλλά και Ιστορικό-αθλητικών Σπουδών .
Η λειτουργία του μπορεί να υποστηριχτεί από αδιάθετα κονδύλια έρευνας της Ε.Ε. και μεγάλους χορηγούς των Πανεπιστημίων που αναφέραμε .

Η μετατροπή του χώρου μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων .

Θα τολμήσουμε άλμα ανάπτυξης η θα κλαίμε σαν απατημένες ζωντοχήρες η οποίες αφού έκαναν ότι μπορούσαν για να διώξουν τον άντρα τους μετά κλαίνε γιατί έφυγε ?
Ότι γράφω παραπάνω δεν μου ήρθε σήμερα .Είναι μελετημένο και έτοιμο να υλοποιηθεί ,εάν οι Τοπικοί φορείς αποφασίσουν να προσφέρουν έστω και μια φορά στον τόπο τους και όχι στον εαυτόν τους !

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ 

Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού λεγόταν παλιά το εξής <Οι μεγάλοι στόχοι είναι σαν τις ωραίες γυναίκες .Κοιμούνται μόνες διότι όλοι είναι σίγουροι ότι θα αποτύχουν μαζί τους.> Έτσι και με την ΗΛΕΙΑ. Όλοι οι Διοικούντες αυτήν , το έχουν ρίξει εδώ και χρόνια στην ζητιανιά ,αντί να οργανώσουν μόνοι τους τα πλεονεκτήματα τις περιοχής και να παράγουν σε όλους τους τομείς τον Πλούτο που μπορούμε να παράγουμε .Βέβαια δίπλα σε αυτούς υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι είτε από βλακεία και ανεπάρκεια είτε από λαμογιά ,εμποδίζουν την προώθηση σχεδίων Αναπτυξιακού χαρακτήρα. Φτύστε τους να μην τους ματιάσουμε !
Μετά την συνάντηση των παραγόντων του ΝΟΜΟΥ με τον Υπουργό  για τα Τ.Ε.Ι ,οι εφημερίδες λένε ότι ο Υπουργός περιμένει σοβαρή πρόταση από τον Νομό και για τον Νομό .Εάν δείτε εσείς σοβαρή πρόταση να μου γράψετε .Θα γίνει ότι με το Νοσοκομείο ,την Βιομηχανική ζώνη ,κ.α . ο Λυμπερης θα ζητάει της Παναγιάς τα μάτια και οι άλλοι της Παναγιάς τα μαλλιά .Στο τέλος θα μείνει και θα γίνει κάτι ελάχιστο και θα βγουν φωτογραφίες .Έλεος.
Διότι εάν υπήρχε πρόταση ,που έπρεπε να υπάρχει στα πλαίσια ενός ΑΝ.Σχεδίου για την Ηλεία ,θα μπορούσε να κατατεθεί και χτες .ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ .ΧΑΣΑΜΕ.
Νομίζω οτι το αποτέλεσμα  με δικαίωσε ,για αυτό αναδημοσιεύω  το σχόλιο από το  Facebook 
ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ <ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ>
<ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΑ>.
Κάποιος σοφός έχει πει ότι <οι υποσχέσεις δίνονται για παίρνονται πίσω> . 
Υποσχέθηκα να μην ξαναγράψω για τα τοπικά θεατρικά δρώμενα ,άλλα δεν μπορώ να αντισταθώ στην πίεση που δέχτηκα [Λαινόπουλος] αλλά και στην χαρά που εισέπραξα βλέποντας αυτήν την παράσταση .Είδα την καλύτερη παράσταση αυτών των ΠΑΙΔΙΩΝ.
Άριστη σκηνοθεσία ,εκπληκτικά σκηνικά ,και μια ομάδα ερασιτεχνών σε επίπεδο επαγγελματία χωρίς τα εξηρτημένα ανακλαστικά ενός επαγγελματία που έχει βαρεθεί να <παίζει>. Θα σταθώ για λίγο σε κάποια μόνο πρόσωπα ,χωρίς να θέλω να μειώσω τους άλλους λόγω ρόλων και χώρου .
Έτη φωτός καλύτερη από τον ρόλο της στην ΜΠΛΑΝΣ η κα ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΚΑΒΟΥΡΑ, εκπληκτική σε ένα τόσο δύσκολο ρόλο η κα ΑΝΝΑ ΤΡΙΠΥΛΑ και εξαιρετικός ο ΝΙΚΟΣ ΛΑΙΝΟΠΟΥΛΟΣ σε ρόλο έκπληξη για αυτόν. Σταθερή αξία η κα ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΤΖΑ όπως πάντα και ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ πολύ καλά συγκρατημένος από τα συναισθήματα ενός μάταιου και σκληρά αξιοποιήσιμου από τρίτους έρωτα .Κανένας δεν υστέρησε ,ο δε κος ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ το έχει και καλό είναι να το δουλέψει το θεατρικό του.
Κανένας δεν υστέρησε ,αλλά <δεν χωράει ο χώρος> να γράψω όλα αυτά που θέλω και πρέπει.
Το έργο αυτό της απέραντης θλίψης ,δημιουργεί την ηδονή της αισθητικής απόλαυσης ,ξεπερνώντας, λόγω εξαιρετικής παράστασης, τον κίνδυνο της ενσάρκωσης μιας παρατεταμένης κατάθλιψης που θα μπορούσε να υπεισέλθει στο θέατρο μέσω της σημερινής κοινωνίας .
Χαρακτήρες αβέβαιοι ,αμφίσημοι ,πολλαπλών εκδοχών απόψεις , θρησκευτικές παραλλαγές για την ζωή και τον έρωτα ,ανικανότητα επιβίωσης χωρίς κάποιο πάθος να βασιλεύει στην ζωή τους.
Γύρω τους μια κοινωνία με συμβατικές απόψεις ,όπως πάντα , θα τους ερμηνεύει όπως βολεύει την παθητικότητα της σε υπερβάσεις και νέες νοηματικές εκδοχές των θεμελίων της ύπαρξης.
Υπάρχουν συγγραφείς που τους θαυμάζεις για το έργο τους και συγγραφείς η γενικότερα Άνθρωποι του πνεύματος που θαυμάζεις την στάση ζωής τους και μέσω αυτής βρίσκεις και υποστηρίζεις το έργο τους .
Με τον Ο’ΝΗΛ συμβαίνουν και τα δυο . Θαυμάζεις το έργο του και βρίσκεις πίσω του μια ζωή ανώτερη από το έργο σε τραγικούς τόνους , μαθαίνεις την ζωή του και βρίσκεις πολλές άλλες νέες αναγνώσεις στο έργο του.
Δεν θα το αναλύσω εδώ αυτό. Διαβάζοντας κανείς την ζωή του Ο’ΝΗΛ και βλέποντας τα έργα του ,σημειώνει, αν μη τι άλλο , την εξαιρετική συνέπεια της ζωής του με τις καταστάσεις που περιγράφει και αναλύει στα έργα του.
Δεν ξέρω εάν έγραφε και μετά τα ζούσε η τα ζούσε και μετά τα έγραφε. Ξέρω μόνο ότι αυτοί οι Άνθρωποι είναι πραγματικοί Επαναστάτες ,διότι πρώτοι αυτοί πληρώνουν το τίμημα της αμφισβήτησης τους.
Στην παράσταση ταιριάζει απόλυτα ο στίχος του ΕΛΥΤΗ <Η θλίψη μας ομορφαίνει γιατί της μοιάζουμε >.
Η θλίψη που αναδύεται σε μανδύα ομορφιάς ,παράγει πάντα μια παρθενογεννημένη ηδονή.
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΗΝ
ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Όποιος Βουλευτής ,γελάει η κάνει οποιαδήποτε ενέργεια που προσβάλλει το Κοινοβούλιο ,να πηγαίνει σπίτι του για ένα μήνα και σε περίπτωση επανάληψης να πηγαίνει για πάντα με στέρηση των Πολιτικών του δικαιωμάτων .Το ιδιο να συμβαίνει και για όποιον Βουλευτή βρίζει η δεν αναγνωρίζει το ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ της ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ . ΑΥΤΑ
Σλάβοϊ Ζίζεκ: ο σχιζοειδής φασίστας .
Από την ημέρα που έμαθα ανάγνωση ,έχω ,κατά καιρούς , χάσει χρόνο και ψυχική ενέργεια ασχολούμενος με κάποιους που φάνταζαν σπουδαίοι.
Στην συνέχεια ανακάλυψα ότι ήσαν λεμονόκουπες που κάποιο σύστημα για δικούς του λόγους τους είχε <πλασάρει> ως σπουδαίους .Πόσοι όμως πλήρωσαν πανάκριβα στην ζωή τους η με την ζωή τους κάτι τέτοιους <σπουδαίους>. ΠΟΛΛΟΙ. Όμως κανείς δεν τόλμησε να κρεμάσει κάποιους από αυτούς ,ώστε να ξέρει ο καθένας άτι οι <μαλακίες> πληρώνονται .Φτάσαμε να τους πληρώνουμε για να <φτύνουν> πάνω μας.
                ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
                              Η επόμενη μεγάλη ήττα του Νομού

Δεν   είμαι ενάντια στην δημιουργία και λειτουργία του εργοστασίου.  Χρόνια τώρα όμως προσπαθώ να εξηγήσω στους αρμόδιους, ότι το επιχειρησιακό σχέδιο είναι λάθος και θα οδηγήσει είτε σε μη υλοποίηση του σχεδίου είτε σε κλείσιμο του εργοστασίου ένα χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του λόγω μη βιωσιμότητας του.
Καταθέτω λοιπόν την άποψη μου δημόσια και για τελευταία φορά  ,όχι προβοκατόρικα αλλά από αίσθηση καθήκοντος συμβολής σε επιτυχημένο αποτέλεσμα.
 Εν συντομία το εργοστάσιο θα έχει δύο πηγές εσόδων.
Α) Τα έσοδα από την πώληση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην Δ.Ε.Η.
Β) Τις εισπράξεις από τα τέλη εισόδου(gate fees) των απορριμμάτων  των Δήμων στο εργοστάσιο για επεξεργασία.
Τα έσοδα  από την πώληση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας δεν είναι επαρκή για την βιωσιμότητα, πολλώ δε μάλλον, για την κερδοφορία της λειτουργίας του εργοστασίου, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ, αναλόγων περιπτώσεων.
Εάν ήταν επαρκή θα είχαμε γεμίσει εργοστάσια και θα είχε λυθεί το πρόβλημα. Συνεπώς το βάρος κάλυψης του ελλείμματος θα μεταφερθεί στα <τέλη εισόδου>, δηλαδή στα λεφτά που θα πληρώνουν οι Δήμοι. Μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιοποιηθεί τίποτα γύρω από αυτό το θέμα, αλλά όσα και εάν λέγονται σε δήθεν συσκέψεις , δεν έχουν σχέση με την αλήθεια, την οποία νιώθουμε την ανάγκη με το παρόν σημείωμα να δημοσιοποιήσουμε για να προλάβουμε το λάθος και όχι για να αποτρέψουμε την δημιουργία εργοστασίου.
Τα διεθνή αλλά και εσωτερικά δεδομένα μας δίνουν τις εξής τιμές ΠΑΡΙΣΙ : Τέλη εισόδου  95ευρώ /τόνο
ΗΜΑΘΙΑ:Αρχική υπογραφή για 84 ευρώ/ τόνο .Στην συνέχεια η εταιρίες ζήτησαν αναθεώρηση της σύμβασης με πρόταση αύξησης των τελών στα 105ευρώ/τονο .
Εάν επικρατήσει μια ενδιάμεση τιμή στην σύμβαση του εργοστασίου στην Ηλεία τότε θα έχουμε τις εξής προοπτικές .Ο Δήμος Πύργου θα πρέπει να πληρώνει τον χρόνο  40.000 Χ 100 =4.000.000 ευρώ για να <μπαίνουν > τα σκουπίδια του στο εργοστάσιο  + τα επί πλέον έξοδα μεταφοράς τους .
Σήμερα η οικονομική ενίσχυση του Δήμου <ΣΑΤΑ> είναι  7.000.000ευρώ. Αυτό είναι ποσόν για το σύνολο των αναγκών του Δήμου και όχι για την διαχείριση αποβλήτων .
Που θα βρει ο Δήμος  αυτά τα χρήματα για να πληρώνει την επεξεργασία των σκουπιδιών του ?
Στην απάντηση αυτού του ερωτήματος  θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι τα οικονομικά των δημοτών όπως και του Δήμου θα βαδίζουν μειούμενα τα επόμενα χρόνια και όχι αυξανόμενα . Άρα δεν  θα  μπορεί να αυξήσει τα Δημοτικά τέλη για να καλύψει τα 4.000.000€ ούτε έχει άλλες πηγές κάλυψης τους .
Άρα δεν θα μπορεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις του .
Για την Ζαχάρω αυτά τα νούμερα είναι 1.200.000ε /έτος  +έξοδα μεταφοράς  και ανάλογα ποσά είναι και για τους άλλους Δήμους του Νομού .
 Τι θα συμβεί? Θα γίνει το εργοστάσιο ,εάν γίνει,   μετά δε θα κλείσει ,διότι οι Δήμοι δεν θα μπορούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους για να λειτουργήσει.
Όμως τότε όλοι θα είναι αθώοι. Οι μεν θα λένε  εμείς φτιάξαμε το εργοστάσιο, πληρώστε για να μην έχουμε σκουπίδια, οι δε θα λένε δεν έχουμε λεφτά, δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε τους Δημότες μας περισσότερο, αρά δεν τα φέρνουμε. Οι εταιρίες θα σταματήσουν την λειτουργία, [όπως ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ] και όλοι θα κοιτάμε τα σκουπίδια να συνεχίσουν να πετάγονται σε χωματερές .
ΤΟΤΕ Θα παραιτηθεί  κανείς τότε  για τα δεκάδες ευρώ Δημοσίου  χρήματος που θα έχουν πεταχτεί  για  δημιουργία του εργοστάσιου? ΟΧΙ .
Διότι κανείς δεν παραιτήθηκε  όταν δεκάδες ευρώ δημοσίου χρήματος  πεταχτήκαν σε μια σειρά μελέτες και  έργα στον Νομό αμφιβόλου χρησιμότητας η μηδενικής αποτελεσματικότητας , πέραν της απόλυτης χρησιμότητας που είχαν για την τσέπη κάποιων.
Δεν κάνω ποτέ κριτική χωρίς να έχω πρόταση .Δεν ανήκω σε αυτούς που έχουν εύκολη την κριτική αλλά και την αποχή από τα προβλήματα .
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ?
Όσο είναι ακόμη καιρός να επανασχεδιασθεί το επιχειρησιακό σχέδιο και να περιλάβει το σύνολο των απόβλητων του Νόμου [Υγρών και Στερεών. Αστικά ,Ελαιοτριβικά Τυροκομικά Κτηνοτροφικά, Οινοποιητικά κ.λ.π.] ]
Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αύξηση του παραγόμενου πλούτου [και προϊόντων ] από την λειτουργία  του εργοστάσιου  .
Η αύξηση του πλούτου που θα προσέλθει από την λειτουργία του εργοστάσιου , είτε μέσω της αύξησης της παραγόμενης ενέργειας ή των πολλών και αρκετά ακριβών παραπροϊόντων, όχι μόνο θα χαμηλώσει  το ύψος των τελών εισόδου σε μικρά και «αντέξιμα» από τους Δήμους επίπεδα ,αλλά μπορεί να προκαλέσει και υψηλή κερδοφορία στην λειτουργία της επιχείρησης. Μπορεί να  φτάσει η κερδοφορία  σε τέτοιο επίπεδο ,ώστε   ο ιδιώτης Επενδυτής να εξοφληθεί νωρίτερα και οι Δήμοι να αρχίσουν εισπράττουν κέρδη αντί να πληρώνουν σε 5 ή 6 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου .

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΗ  ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥΣ.

Κρατήστε αυτό το κομμάτι και εύχομαι να μην δικαιωθώ ,αλλά εάν δικαιωθώ ,οι νέοι αυτού του τόπου θα έχουν ένα επί πλέον εργαλείο στα χεριά τους  για να κάνουν το χρέος τους απέναντι στους μέντορες της καταστροφής μας.


Τον ΜΙΧΑΛΗ τον ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗ ,είχα την τιμή να τον γνωρίσω γύρω στα 1984 και να περάσω 2-3 βραδιές μαζί του .Οι βραδιές είχαν την πολιτική αλλά και την ανθρώπινη πλευρά τους.Για αυτή την πλευρά θέλω να γράψω δυο λόγια .ΗΤΑΝ ΜΑΓΚΑΣ .ΑΣΦΑΛΗΣ[λόγω στέρεας γνώσης των πραγμάτων ] και ΑΝΕΠΙΤΗΔΕΥΤΟΣ σε όλα του.
Για αυτό κάτι Αριστεροηγετισκοι δεν τον πήγαιναν. Διότι ήσαν παιδιά του σωλήνα και αυτός χάλαγε την μαγιά.Θα ήθελα να πω περισσότερα ,νιώθοντας πόσο μίζερη υπήρξε η ΑΡΙΣΤΕΡΑ σε αυτόν τον τόπο,απέναντι σε αυτούς που θα μπορούσαν πράγματι να την πάνε μπροστά ,αλλά νομίζω ότι δεν ήρθε ακόμη η ώρα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
Ευτυχώς που για το <Αντιρατσιστικό Νομοσχέδιο > γίνεται τόση φασαρία .Εάν πέρναγε χωρίς φασαρία δεν θα το έπαιρνε χαμπάρι κανείς .
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΛΕΙΑΣ
Με αφορμή την αποψινή εκδήλωση
Το Επιμελητήριο επιμένει να μπερδεύει την αναγκαιότητα  ενός Αναπτυξιακού ρόλου για την Περιοχή, με  εκδηλώσεις καταναλωτικού χαρακτήρα  και Δημόσιες σχέσεις .Παράλληλα προσβάλλει τοπικούς Επιστήμονες που τους καλεί να ακούσουν  και να συμβουλευτούν  Αθηναίους ,οι οποίοι γνωρίζουν λιγότερα από αυτούς .Τέτοιες ενέργειες ,που εμμέσως στρέφουν  τοπικούς Επιχειρηματίες ως   πελάτες σε Γραφεία των Αθηνών η της Πάτρας,  αντί των τοπικών πολλών και νέων Επιστημόνων είναι βοήθεια στην τοπική αγορά?
Για να μην παρεξηγηθούν τα γραφόμενα ,λέω ότι τα ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ έχει στελέχη για τέτοιες εκδηλώσεις ,τα οποία και λόγω θέσης δεν μπορεί να κατηγορηθούν  ότι αγρεύουν πελάτες.
Νομίζω ότι η περίοδος χάριτος της νέας Διοίκησης πέρασε και δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο .Θα πάρει πρωτοβουλίες για  Επιχειρηματικό Πάρκο και Βιοτεχνικό Πάρκο ,που είναι έτοιμες οι προτάσεις η   για την αλλαγή του επιχειρηματικού χώρου Ζ.Ο.Ε .που είναι επίσης έτοιμο η θα το αμελεί επειδή είναι προτάσεις κάποιων εκτός παρέας.Τα παιδιά της Διοίκησης καιρός να αρχίσουν να απαντάνε για το σήμερα και το αύριο και οχι μόνο για το χθές


ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ