Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

                                           

      Νότια Ηλεία και Καρέτα  Καρέτα
Νομίζω ότι η κοινωνία πρέπει να μάθει και να ασχοληθεί άμεσα πριν είναι πολύ αργά  ότι ο Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος ετοιμάζεται να εκδώσει απόφαση με την οποία θα απαγορεύονται από τις εκβολές του Αλφειού μέχρι την Κυπαρισσία τα εξής :
   α) Το βραδινό μπάνιο και η φωτιά στην άμμο τα βράδια, δηλαδή οι ερωτικές διαδικασίες της εφηβείας θα πρέπει να αλλάξουν τόπους.
   β) Απαγορεύεται να μαζέψω κουκουνάρια από τις κουκουναριές των παραθαλάσσιων δασών , άρα πάνε και τα κουκουνάρια που τρώγαμε παιδιά όταν κάναμε κατασκηνώσεις.
   δ) Απαγορεύεται η μετακίνηση με ζώα για ψυχαγωγικούς λόγους. Άρα πάει και η βόλτα με το άλογο
Παράλληλα επιβάλλονται :
α) Ομπρέλες που θα κλείνουν ώστε να περιορίζεται η σκίαση της παραλίας. Ξέρετε ομπρέλες που δεν κλείνουν ή ξέρετε ομπρέλες που δε χρησιμοποιούνται για σκίαση?
β)Το που θα κάνεις ηλιοθεραπεία θα προσδιοριστεί από διατάξεις και όχι από την προσωπική σου διάθεση.
Αυτά και άλλα πολλά προβλέπονται στην προς υπογραφή απόφαση ,οι κοινωνίες δε από τον Πύργο μέχρι την Ζαχάρω  δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι πάει να γίνει ,εκτός ελαχίστων ενδιαφερομένων πολιτών.
Το ζήτημα είναι άκρως σοβαρό και εξελίσσεται  σε επικίνδυνο, αφού ζωτικής σημασίας θέματα αφήνονται στη διαχείριση  άσχετων με την κοινωνική, οικονομική,  πολιτιστική ιστορία και προοπτική του τόπου, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ενός υγιούς σχεδιασμού ανάπτυξης της Νότιας Ηλείας, χαράσσουν πολιτικές ζωής με πλήρη ανευθυνότητα.
Αυτός που εισηγείται,  αυτά που γράφονται στην προς υπογραφή απόφαση , δεν ξέρω πόσο υπεύθυνος είναι απέναντι στην Καρέτα- Καρέτα αλλά σίγουρα είναι πολιτικά ανεύθυνος απέναντι στους ανθρώπους  που κατοικούν στον χώρο  αυτό.
Πριν είναι αργά πρέπει να αντιδράσουμε ΟΛΟΙ  ως ενιαίο μέτωπο .
Δήμοι ,ΤΕΕ, Περιφέρεια ,Επιμελητήριο ,Συνεταιρισμοί.


Εν συντομία λοιπόν θα τονίσω τα εξής :
1.      Επιβάλλεται το θεσμικό μέτωπο της Ν. Ηλείας και της Κυπαρισσίας (Δήμαρχοι, Βουλευτές, Περιφέρεια, Σύνδεσμοι) να απαιτήσουν την άμεση απόσυρση της προς υπογραφή Υπουργικής Απόφασης.
2.      Το θεσμικό μέτωπο σε συνεργασία με επιστήμονες (κύρια ντόπιους, αλλά και ξένους όπου χρειάζεται ) να σχεδιάσει και να προτείνει ένα πλήρες Σχέδιο Ανάπτυξης της Ν. Ηλείας, όλων των Δημοσίων εκτάσεων (Αλφειός, Καϊάφας, Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Κυπαρισσία) και αυτό το σχέδιο να συζητηθεί με τις τοπικές κοινωνίες και να αποτελέσει Κοινωνικό και Πολιτικό  Συμβόλαιο-Πλαίσιο Ανάπτυξης των περιοχών αυτών. Εννοώ ένα “MASTER PLAN” και όχι επιμέρους ΣΧΟΟΑΠ που τα περισσότερα έχουν αντιαναπτυξιακή λογική. Οι επί μέρους μελέτες θα έρθουν μετά.
3.      Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού να ενσωματωθούν ένα ή δύο επισκέψιμα Πάρκα για την Καρέτα- Καρέτα, αντιγράφοντας  και προσαρμόζοντας στους εν μέρει χώρους , τις αντίστοιχες δράσεις του Εθνικού Πάρκου της Ζακύνθου.
4.      Με στόχους και πρόγραμμα  να  ανοίξουμε επιτέλους δρόμους  διαλόγου και  ανάπτυξης στον κατεστραμμένο τούτο τόπο,  διότι οι νέοι άνεργοι και απελπισμένοι δε μας φταίνε σε τίποτα ,δεν νομίζω δε ότι θα μας περιμένουν πολύ ακόμη .Θα βγουν στους δρόμους και τότε δεν θα έχει γυρισμό .
Για τα παραπάνω ,είναι αναγκαίο να ξαναθυμηθούμε ,  μερικές αρχές της σχέσης με το περιβάλλον,
διότι η πλαστογράφηση τους, έδωσε «πατήματα» στις χιλιάδες παρανομίες που κατέκλυσαν το παραλιακό μέτωπο της Ηλείας και στις κατά καιρούς αυθαιρεσίες κάποιων που χρησιμοποιούν τον Κολοκοτρώνη για να «κονομήσουν».
α) Η προστασία του περιβάλλοντος για να είναι αειφόρος, πρέπει παράλληλα να παράγει πλούτο. Σε αντίθετη περίπτωση, μένει στα χαρτιά και οι παρανομίες  διογκώνονται. Αυτό κάνουν οι σοβαροί λαοί με τα Πάρκα τους ( Evian,, Monte  Bianco, Κυανή Ακτή, Κάπρι,  , η άλλες περιβαλλοντικές  παραμέτρους, όπως   απόβλητα, Βιομάζες ,ιχθυοτροφικά απόβλητα  κ.α.).
Με το να αποκλείεις ,αντί να ελέγχεις , την αναπτυξιακή δραστηριότητα από το περιβάλλον δεν το προστατεύεις,  το εγκαταλείπεις στην τύχη του και στα  χέρια   των επιτηδείων.
Εάν ο ΚΑΙΦΑΣ είχε αναπτυχθεί , ως μια ξύλινη λουτρόπολη υψηλών προδιαγραφών Τουρισμού Υγείας  ,όχι μόνο δεν θα είχε καεί ,αλλά θα είχε ζωή όλο τον χρόνο και δεκάδες νέοι θα έβρισκαν εργασιακό καταφύγιο εκεί. Εάν  είχε οργανωθεί ζωή εντός της   ΦΟΛΟΗΣ δεν θα είχε γίνει σκουπιδότοπος, όπως στο Monte  Bianco,
Εάν ο Αγ.Ανδρέας είχε σοβαρό αναπτυξιακό πλαίσιο δεν θα είχε γεμίσει παρανομίες και θα ήταν το Ελληνικό ΚΑΠΡΙ.
β) Όλος ο δημόσιος πλούτος της χώρας ανήκει σε όλους, εκτός από τι νόμιμες ατομικές ιδιοκτησίες ανήκουν σε όλους και η χρήση τους επηρεάζει τη ζωή όλων. (τα πετρέλαια του Κατακόλου, οι Δημόσιες παραλιακές εκτάσεις, οι Δημοτικές περιουσίες,  ο Καϊάφας, ο Όλυμπος, η Πίνδος, κ.α.)
Εάν κάποιοι για να γίνουν αρεστοί και να μαζεύουν με ψέματα ψήφους, εγκληματούν παίζοντας παιχνίδια με αυτά που ανήκουν σε όλους μας ,πρέπει να πάνε σπίτι τους άμεσα. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.
Ελπίζω, με την συμπαράσταση των νέων απελπισμένων που καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός τους,  κάποια πράγματα να αρχίσουν να μπαίνουν σε μια σειρά και να ασχοληθούμε σοβαρά με το πώς θα προστατέψουμε το περιβάλλον ,παράγοντας παράλληλα και πλούτο που μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας και χρήμα .
ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ
Να σχεδιάσουμε και να βάλλουμε τους όρους μιας υγιούς Ανάπτυξης και να προσκαλέσουμε  μετά την ιδιωτική πρωτοβουλία να συμβάλλει σε αυτήν .
Όποιος επενδύει δεν είναι απαραίτητα εχθρός του Περιβάλλοντος ούτε εχθρός του Ανθρώπου .Όλοι οι Επιχειρηματίες δεν είναι χαμόγια .Υπάρχουν επιχειρηματίες που παρασύρονται από τα όνειρα τους και δημιουργούν ,αυτούς δε τους έχουμε τώρα ανάγκη ,περισσότερο από ποτέ .
Να υποστηρίξουμε και να διευρύνουμε τις οικολογικές ευαισθησίες και να καταδικάσουμε τις οικολογικές υστερίες .
Μέχρι σήμερα οι <ευαίσθητοι > ,αρχαιολόγοι ,οικολόγοι ,κ.λπ. απαγορεύουν ,οι παράνομοι  κτίζουν ,θάβουν, πλουτίζουν και  βασιλεύουν , Εμείς δε παραμένουμε θεατές ΓΙΑΤΙ?
Αυτοί είναι μάγκες και εμείς  τι?.
Να ξεκαθαρίσουμε τώρα,  με όλους,  τους λογαριασμούς μας , και τους υστερικούς και τους παρανομούντες και πάνω από όλα με τους Περιφερειακούς και Δημοτικούς Άρχοντες,  που στο όνομα ψηφοθηρίας κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν σε πολλές περιπτώσεις.




ΑΚΤΙΒΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ -ΠΡΟΤΑΣΗ .
Να ορισθεί μια βραδιά από τους ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ στην διάρκεια της οποίας ,όλοι θα βγούμε στις παραλίες  από το ΚΑΤΑΚΟΛΟ έως την ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ  ,όπως παλιά ,για να διαδηλώσουμε ότι ζούμε μέσα στο περιβάλλον  είμαστε  το περιβάλλον  και  οι αρμοδιότεροι για να το προστατέψουμε .

ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ






Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013





Άκου Δήμαρχε
και λοιποί Άρχοντες του Δημοτικού Συμβουλίου , καθότι η ατομική ευθύνη δεν καταργήθηκε ποτέ στην πολιτική. 

Η βαθιά και πολύπλευρη κρίση που βιώνουμε ως  φυσικά πρόσωπα , κοινωνία και ως θεσμοί ,δεν έχει μόνο τις πλευρές της δυστυχίας και του αδιεξόδου. Έχει και την πλευρά της ευκαιρίας και αυτή η πλευρά επιβάλλει άμεσα την  υιοθέτηση στην πράξη μιας άλλης λογικής.
Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει με   Διοικητικές ή Νομοθετικές πράξεις της Κεντρικής Διοίκησης, διότι δεν είναι θέμα  Νόμων, αλλά  θέμα κουλτούρας και αντίληψης. Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν πάντα και παντού στον κόσμο  ,αλλά τώρα είναι ακόμη περισσότερο,   καθοριστικός για διέξοδο από την κρίση, όφειλε δε και οφείλει  να αναλάβει τις ευθύνες της σε αυτόν τον τομέα  και να μην χρησιμοποιεί την κρίση ως άλλοθι ,  για την ανυπαρξία σχεδίου Ανάπτυξης  του χώρου της.
 Δεν μπορούν η ψηφοθηρική πολιτική  και η ανεπάρκεια της να εμποδίζουν πρωτοβουλίες Ανάπτυξης . Η αναγκαιότητα να δημιουργηθούν  Περιφερειακές Νησίδες Ανάπτυξης με σχεδιαστή  και  πρωτεργάτη   την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι τώρα περισσότερο από ποτέ αναγκαία.. Οι περιφερειακές νησίδες ανάπτυξης μπορούν να συνθέσουν ένα νέο πάζλ για την αναπτυξιακή και κοινωνική εικόνα της χώρας και να υποχρεώσουν  την κεντρική Διοίκηση του Κράτους σε άλλη λογική και κατεύθυνση ή να την αλλάξουν από μόνες τους οι νέες  συνθήκες που θα διαμορφωθούν .
Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο,  πρέπει να σταματήσει η αναπαραγωγή παθογενειών του παρελθόντος .
Δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να αναλώνεται σε θέματα, τα περισσότερα των οποίων θα έπρεπε να λύνονται από υπηρεσιακούς παράγοντες .
Δεν μπορεί να <τρώγονται> ώρες για τοποθετήσεις τηλεοπτικού και μόνο ενδιαφέροντος και να μην έχει συζητήσει 7 χρόνια τώρα ένα συνολικό  Αναπτυξιακό πλάνο για τον Δήμο .
Δεν μπορεί ο διάλογος για το <όλον όφελος>  της κοινωνίας του ΔΗΜΟΥ να αντικαθίσταται με πολιτική επικαιρότητας και τραμπουκισμούς ευκαιρίας .
Δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να μην έχει ασχοληθεί ποτέ με την προοπτική άντλησης  των Πετρελαίων του ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ και τα εξ’αυτής προσδοκώμενα ,αφήνοντας το <παιχνίδι > στο Υπουργείο και στην Περιφέρεια ,διότι πολύ φοβάμαι ότι με τα ανταποδοτικά του Κατάκολου ,η Περιφέρεια θα κάνει έργα στην ΠΑΤΡΑ ,αφού αυτή θα τα διαχειρίζεται.
Ο Δήμος πρέπει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας , μέσα από ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη δημιουργία εσόδων, θέσεων εργασίας  και προοπτικές για την νεολαία .
Αυτό το σχέδιο πρέπει να αποτελέσει  μια νέα τοπική κοινωνική συμφωνία ,η οποία  θα επαναπροσδιορίζει εκ νέου το  «τι αξίζουμε» και το «τι μπορούμε» σαν ΠΟΛΗ.
Κάτι τέτοιο δεν θα είχε μόνο άμεσα οικονομικά αποτελέσματα αλλά θα έδινε στο ενεργό ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου μια νέα αφήγηση ζωής,  ικανή να δημιουργήσει  και  άλλες μικρές παράλληλες ατμομηχανές ανάπτυξης της περιοχής.
Για να συμβεί αυτό χρειάζεται:
1.      Επιστημονική ανάλυση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Δήμου σε σοβαρή βάση και όχι διακηρύξεις τύπου Τουρισμός ,Γεωργία ,Αρχ.Ολυμπία,  Αεροδρόμιο ,επιστολές και τα γνωστά .Αυτά χρησιμοποιούνται χρόνια από εκείνους που δεν ξέρουν η δεν θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά με την ανάπτυξη της Πόλης μας  και απλώς κοροϊδεύουν την κοινωνία.
2.      Οικονομοτεχνική ανάλυση της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Πόλης μας  και των προσδοκιών μας από αυτά,  σε σχέση με τα οικονομικά του Δήμου και των πολιτών της περιοχής
3.      Άμεση δρομολόγηση των σχεδίων ανάπτυξης, χωρίς πισωγυρίσματα, αναστολές και ψηφοθηρικούς ελιγμούς  χαμηλής πολιτικής

Πως θα γίνουν όλα αυτά .?
Εύκολα .
Με χρήματα  των Ευρωπαϊκών Ταμείων και εθελοντική στην αρχή επιστημονική υποστήριξη από τους νέους Ανέργους Επιστήμονες της Πόλης ,όπως κάνουν και άλλοι Δήμοι στην χώρα αλλά  και σοβαρότητα από τους Πολιτικούς υπευθύνους σε σχέση με την ιεράρχηση των αναγκών της Πόλης.
Η εθελοντική υποστήριξη των  ανέργων  Επιστημόνων  της περιοχής θα ενταχθεί σε μια προοπτική απασχόλησης στην περίπτωση επιτυχούς αποτελέσματος των προτάσεων .
Ο Δήμος Πύργου έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και είναι κρίμα να μένουν αναξιοποίητα και να περιμένουμε από το κράτος να μας σώσει. Το κράτος δεν έχει, δεν μπορεί και ίσως δε θέλει. Άρα εμείς πρέπει να συμφωνήσουμε σε μια Αναπτυξιακή πορεία, αδιαφορώντας για το εάν το Κράτος θα μας δώσει λεφτά ή όχι.
Ποια, πως και γιατί;
Τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου Πύργου, τα οποία τα 30 τελευταία χρόνια αντί να αξιοποιούνται και να φέρνουν έσοδα στους πολίτες και στο Δήμο, απαξιώνονται ή αφήνονται στον αυτόματο πιλότο είναι τα εξής:
·         Το Κατάκολο,
·         οι τεράστιες (χιλ. στρ) Δημόσιες και Δημοτικές εκτάσεις περιαστικής γης του Δήμου,
·         τα Απόβλητα,
·          το μεγάλο νεανικό Επιστημονικό Δυναμικό του Δήμου,
·         η γεωργική παραγωγή της περιοχής,
·          η βιοποικιλότητα της τοπικής χλωρίδας σε νέες μορφές παραγωγής και επεξεργασίας
·          και πολλά αλλά,  πλεονεκτήματα που θα τα ζήλευαν πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης .
Όλα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν με δεκάδες  εκατομμύρια ευρώ των Ευρωπαϊκών  Ταμείων  χωρίς να έχουμε ανάγκη το Κράτος.
Πως;
Εν συντομία θα απαριθμήσουμε το πώς και στο άμεσο μέλλον θα τα αναλύσουμε ένα- ένα.
1.Το Κατάκολο μπορεί να αποτελέσει την αιτία της αύξησης των εσόδων του Δήμου και των Πολιτών με  τα εξής απλές ενέργειες αρκεί να το θέλουμε.
  α] έσοδα στο Δήμο μέσω της πώλησης Ηλεκτρικής ενέργειας στα κρουαζιερόπλοια προερχόμενης από Ανανεώσιμες Πηγές του Δήμου .
 β]μέσω δημιουργίας  επισκέψιμου  Δημοτικού  Τεχνολογικού Πάρκου Νέας Οικονομίας και Νέας Αγοράς [όπως στην Νίκαια]  το οποίο θα παράγει επεξεργασμένα προϊόντα από την Τοπική Παραγωγή(από συσκευασμένα τοπικά προϊόντα μέχρι καλλυντικά και Συμπληρώματα Διατροφής από αυτά, πχ σταφίδα).
Αντί αυτών  το ΚΑΤΑΚΟΛΟ κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μάστιγα ,διότι η αυθαιρεσία κάποιων που φέτος μετατράπηκε σε απλές σκηνές βίας ,του χρόνου θα εξελιχθεί σε αυθαιρεσία τύπου  Φαρ Ουέστ ,εάν δεν πάρεις άμεσα μέτρα .Ίσως του χρόνου στο Κατάκολο δεν θα λέμε με κανένα καλημέρα, διότι κάποιοι πιθανώς θα  κατεβάσουν και μπράβους για την επίτευξη των <αναπτυξιακών > τους στόχων ..
Άκου ΔΗΜΑΡΧΕ ,ο Δήμαρχος όταν κινδυνεύει η εύρυθμος λειτουργία της κοινωνίας του ΔΗΜΟΥ δεν μένει  απλά ΔΗΜΑΡΧΟΣ ,γίνεται και ΣΕΡΙΦΗΣ εάν χρειαστεί.
2. Οι περιαστικές Δημοτικές, Περιφερειακές και Δημόσιες εκτάσεις μπορούν να φέρουν άμεσα και έμμεσα έσοδα στους πολίτες και στο Δήμο με έργα όπως Κτήμα Παραδοσιακής Ιατρικής στη λίμνη Μουριάς  [τοπικά βότανα ,φαρμακευτικά φυτά κ.α ]  με παράλληλη  δημιουργία μικρών λιμνών και κέντρο αθλητικών δράσεων ήπιου τύπου[π.χ. ιππασία ]  ,όπου οι Τουρίστες θα μπορούν να απολαμβάνουν ένα δίωρο άλλου περιεχομένου..
Μην μου πεις ότι αυτές τις εκτάσεις δεν τις δίνει η Περιφέρεια η το Κράτος ,διότι δεν έχουμε σχέδιο για να τις ζητήσουμε .Ας φτιάξουμε το σχέδιο και τότε να δούμε εάν θα μας τις δώσουν η όχι .Ακόμη και εάν δεν τις δώσουν θα έχουν να αντιμετωπίσουν την κοινωνία και ας πάρουν αυτοί την ευθύνη.
3.Επιχειρηματικό Πάρκο Έρευνας Τεχνολογίας , Παραγωγής και Εκπαίδευσης για νέες επιχειρηματικές και ερευνητικές δράσεις,[η ΠΑΤΡΑ έχει 4 τέτοιους χώρους και διεκδικεί και 5ο  ,η ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2 και ετοιμάζει και 3ο ,η Ηλεία δεν έχει κανένα , ]
 Ο χώρος αυτός  ,    θα έχει  σαν στόχο την προσέλκυση των νέων σε ένα νέο αξιοκρατικό και παραγωγικό μοντέλο ζωής , δίνοντας σε Α’ φάση στους νέους άνεργους Επιστήμονες της περιοχής  την ιδιότητα του χρήσιμου και σε συνέχεια την ιδιότητα του εργαζόμενου.
4.Δημοπρατήριο Αγροτικών Προϊόντων και Εργαστήριο Ανάλυσης και Πιστοποίησης Αγροτικών προϊόντων και πολλά άλλα , που ο χώρος δεν επαρκεί για να κάνω έστω και μια  απλή αναφορά. Όλα αυτά μπορούν να χρηματοδοτηθούν από Ευρωπαϊκά κονδύλια και να φέρουν πολύ σοβαρά έσοδα στον ΔΗΜΟ  και την Τοπική κοινωνία.
Γιατί αναβάλλονται συνεχώς τόσα χρόνια ? Φταίνε τα προβλήματα της καθημερινότητας  η τα προβλήματα που κληρονόμησε ο ΔΗΜΟΣ ?
Όχι .Φταίει η έλλειψη αναπτυξιακού σχεδίου και οράματος  ,όπως και η τεχνογνωσία  για πολλά από αυτά που περιγράφω.
Εάν επιμένεις όμως θα σου θυμίσω το εξής .Δυο πατεράδες βρήκαν τα παιδιά τους το πρωί να κλαίνε διότι δεν έφτανε το γάλα . Ο ένας έφυγε γρήγορα στην δουλειά ,έβγαλε μεροκάματο ,πήρε γάλα τα τάισε και μετά  σταμάτησαν να κλαίνε .Ο άλλος  έκατσε και τους μιλούσε προσπαθώντας  με τα λόγια  να τα κάνει να μην κλαίνε .Αυτού τα παιδιά κλαίνε ακόμη .Εσύ τι θα κάνεις από τα δυο? .
Ο χρόνος της ύφεσης τρέχει , η δυστυχία εξαπλώνεται και εγώ δεν βλέπω μέλλον .Κάθε ώρα ύφεσης ,ξέρουν η Οικονομολόγοι ,θέλει τρεις ώρες Ανάπτυξης για να επανέλθουν τα πράγματα στο προγενέστερο  επίπεδο.
Το δίλημμα είναι πλέον με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις .
Θα πας με αυτούς που πιστεύουν ότι το προσωπικό συμφέρον τους είναι και συμφέρον της ΠΟΛΗΣ  η με αυτούς που βλέπουν ότι  το καλύτερο μέλλον για αυτούς  και τα παιδιά τους  περνάει μέσα από ένα καλύτερο μέλλον της ΠΟΛΗΣ
Δεν μπορείς να είσαι με όλους ,δεν γίνεται πλέον .
Δεν γράφω αυτή την επιστολή για να σταθώ απέναντι σου , έξαλλου χρόνια τώρα δηλώνω φίλος σου , αλλά το μέλλον των νέων παιδιών της ΠΟΛΗΣ είναι φίλτατο.
 Η αναβλητικότητα και το <πέταγμα > των αποφάσεων στο μέλλον  για να μην σπάσουμε αυγά οδηγεί στην εξαθλίωση χωρίς αντιστάσεις ,βολεύοντας μερικούς .
Θα συμμαχήσεις με τις δυνάμεις της Ανάπτυξης η με τις δυνάμεις της καθυστέρησης .
ΕΣΥ αποφασίζεις πλέον .


Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ  ΕΝΟΣ ΗΛΙΘΙΟΥ
Στον περιορισμένο χώρο του μυαλού του.
Ίσως είμαι ηλίθιος και δεν καταλαβαίνω  η ίσως οι κρατούντες  δεν ξέρουν που πάνε και που μας πάνε  .Δεν γίνεται αλλιώς .
Διερχόμεθα  μια  κρίση  πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα των τελευταίων 70 χρόνων ,η όποία εκφράζεται σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής ,οικονομικής , πολιτιστικής πλευράς .Μια κρίση η οποία   έπρεπε να βοηθήσει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για  συνταγές ,συμπεριφορές  ,νοοτροπίες   και να οδηγήσει στις αναγκαίες αλλαγές τουλάχιστον.
Διερωτώμαι  λοιπόν
Α] Πως σκέφτεται ο Πρωθυπουργός   και την ώρα που η δυστυχία απλώνεται γύρω μας σαν τσουνάμι , φτιάχνει  μια κυβέρνηση «άρπα- κόλλα»,  με μόνο στόχο την συγκόλληση των εσωκομματικών  προτεκτοράτων και όχι μια κυβέρνηση –ομάδα  κρούσης  των προβλημάτων με γνώση και αποφάσεις για λύσεις ?
Γιατί κρατάει  Υφυπουργό αυτόν που διέλυσε την αγορά των  ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ  ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ , κύριο άξονα προσδοκώμενης πρωτογενούς και μη εξαρτώμενης ανάπτυξης  υπέρ των εξηρτημένων  μορφών [ φυσικό αέριο ,λιγνίτη κ.λπ.]  και διώχνει άλλον που στις μετρήσεις της κοινής γνώμης έρχεται 4ος σε αποτελεσματικότητα  και έχει καταθέσει και σχέδιο δράσης για τους επόμενους 6 μήνες .
Πως κρατάει υπουργό κάποιον που ένα χρόνο δεν έκανε τίποτα για τα σκουπίδια και διώχνει κάποιον που έστω και με λάθη κάτι προσπαθούσε να κάνει?
 Μπορεί να φτιάχνεις Κυβέρνηση με κριτήριο «το ποιος πρέπει να γίνει Υπουργός και όχι με κριτήριο <ποιος μπορεί να παράγει έργο , πώς και γιατί;».

Β] Δέκα πέντε [15] χρόνια τώρα  έχει   διαπιστωθεί  ότι η διαχείριση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων από τις Τράπεζες ουσιαστικά υπονόμευσε την Ανάπτυξη και συντήρησε τα κακώς κείμενα.
Γιατί λοιπόν εσύ που παίρνεις τις αποφάσεις   ,συνεχίζεις το ίδιο βιολί? .Δίνεις 580εκ. ευρώ στις Τράπεζες για να στηρίξουν στην Περιφέρεια αναπτυξιακές δράσεις εξωστρεφούς στόχου και Νέας Οικονομίας ,αντί να δημιουργήσεις στις Περιφέρειες σου,  όργανα έγκρισης με συμμετοχή των Επιμελητηρίων , των Ακαδημαϊκών και των Ενώσεων Αγροτών ,πλαισιωμένα από ειδικούς σε θέματα Νέας Ανάπτυξης και Τραπεζίτες .
Ποιος Τραπεζίτης της Περιφέρειας ξέρει να κρίνει και να εισηγηθεί θετικά για ένα σχέδιο νέας Οικονομίας ,είτε λέγεται παραγωγή νέων υλικών [βιοδιασπώμενα υλικά ,βίο-πρωτεΐνες ,αξιοποίηση αποβλήτων για παραγωγή νέων βίο-υλικών , νέες μορφές συσκευασίας και συντήρησης στερεών αποβλήτων ,  παραγωγή βιολογικών φαρμάκων κ.α ],είτε αναφέρεται σε νέα προϊόντα εξωστρεφούς χαρακτήρα.
Εάν πάει ένας νέος λαμπρός Επιστήμονας από την περιφέρεια και ζητήσει χρηματοδότηση  για την κατασκευή ενός θερμοκηπίου με νέου τύπου ενεργειακούς εξοπλισμούς ,που θα συμπληρώνουν το αγροτικό εισόδημα με ενεργειακό εισόδημα ,θα χρηματοδοτηθεί η θα του ζητήσουν την μάνα του,  τον πατέρα του ,την γιαγιά του και ότι άλλο φανταστείς χωρίς να ασχοληθούν και  δουν τι σημαντικό θα ήταν αυτό για την ελληνική Οικονομία ?
Τι θα έκανε μια Τράπεζα ,κύριε Υπουργέ Ανάπτυξης στην Γαλλία ,την Γερμανία την Αμερική ? Θα εξέταζε την μάνα ,τον πατέρα ,τον θείο την γκόμενα  και ότι άλλο θες η θα εξέταζε το project ?
Όμως χωρίς επενδύσεις σε αυτούς τους χώρους που προανέφερα,  όχι μόνο δεν θα βγούμε από την κρίση ,αλλά θα πτωχεύσουμε σίγουρα, γρήγορα και συνολικά .
Πήραν οι Τράπεζες από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 1,5δις, για ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων  και έχουν δώσει μόνο 315εκ  και αυτά  με κριτήρια παρελθόντος και όχι μέλλοντος . Γιατί ?
Κάποιοι θα τα πάρουν θα τα βάλλουν στον τόκο με 6% και θα πληρώνουν 4,5% .Έτσι δεν έγινε με το ΕΤΕΑΝ ?
 Ανάπτυξη που θα βρούμε τότε κύριε Υπουργέ ?
Εγώ ο Ηλίθιος πιστεύω ότι ο Φορντ  ,ο Γκέιτς, ο Ωνάσης , ο Έντισσον και άλλοι που έκαναν τα μεγάλα επιχειρηματικά θαύματα  ,εάν ήσαν στην Ελλάδα θα ήσαν φυλακή και τα λαμόγια του Κράτους θα τους είχαν χαρακτηρίσει ως απατεώνες .Έχω άδικο  ?
Είκοσι χρόνια τώρα ,<εκπαιδεύουμε άνεργους κ.λπ.> δαπανώντας εκατοντάδες εκ.ευρώ ,χωρίς ποτέ να μετρήσουμε το αποτέλεσμα για τους άνεργους και την κοινωνία .
Συνεχίζουμε την ίδια λογική και τώρα .
Εντός ολίγου θα δαπανηθούν 20 εκ.ευρώ για ένα μήνα εκπαίδευσης σε νέους-άνεργους  με σκοπό την εκπαίδευση τους σε Γεωργικές απασχολήσεις.
Είναι δυνατόν να ισχυρίζονται κάποιοι  ότι ένας νέος  θα θεωρήσει τον εαυτόν του ικανό να ασχοληθεί με την Γεωργία με ένα μήνα εκπαίδευσης η θα πάνε και αυτά τα λεφτά χαμένα  για τους πολλούς  και κερδισμένα για λίγους   ?
Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτεί κάποιος ότι για να πιάσουν τόπο αυτά τα λεφτά πρέπει να υπάρχει μια σταθερή στήριξη των νέων αυτών [διετής η τριετής ] μέσω τοπικών ομάδων Συμβουλευτικής [Mentoring] ,ώστε να δημιουργηθεί  ένα σύστημα ασφαλείας και καθημερινής αναφοράς για τον νέο που ξεκινά την  ζωή του   ?
Θες να παράγεις πλούτο και μέσω αυτού πρωτογενή και αειφόρο ανάπτυξη και αγνοείς συστηματικά τα  θανατηφόρα αλλά και πλουτοπαραγωγικά  ταυτόχρονα  απόβλητα σου ,ιδιαίτερα τα αγροτικά ,όταν άλλες χώρες θέλουν να τα αγοράσουν [Σουηδία ] η  έχουν αξιοποιήσει  ακόμη και τους βόθρους τους [ Τσιλκάνα προγρ. AL-GAS , Δανία  κ.λπ.]
Τι περιμένεις για να προχωρήσεις ? Με ποιον μεγαλοκαρχαρία θα συνεργαστείς η δεν σε αφήνουν οι 5 [όπως έχει ειπωθεί από τα χείλη πρώην Πρωθυπουργού ] νταβαντζήδες της Ελληνικής Οικονομίας ?
Είναι δυνατόν   να ασκείς εξουσία επαναλαμβάνοντας και μάλιστα με χειρότερο τρόπο συνταγές και μεθόδους  που μας έστειλαν εδώ?
Είναι δυνατόν πράγματα και λογικές που ένας μη ειδικός τα καταλαβαίνει στην καθημερινότητα του να μην μπορούν να τα καταλάβουν  καμιά δεκαριά ΧΑΡΒΑΝΤ  και καμιά  εικοσαριά London School of Economics’ ?
Η  είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία ?
Εγώ ο ηλίθιος λέω κύριε Υπουργέ ,ότι δεν μπορείς να εισπράξεις χρήματα και να αυξήσεις τα έσοδα σου ,εάν όποιος χρωστά χρήματα στην Εφορία δεν μπορεί να δουλέψει για να βγάλει χρήματα ώστε να σε ξεχρεώσει ,αφού ακόμη και για να ανοίξει μια καινούργια δουλειά χρειάζεται φορολογική ενημερότητα ,η οποία δεν δίνεται .Πως θα βγάλει αυτός χρήματα για να σε ξεχρεώσει ? Θέλεις πολίτες στην φυλακή η θέλεις να εισπράξεις τα χρήματα σου ?
Αφού εγώ είμαι ηλίθιος κάνε ότι κάνουν και οι Γερμανοί τους οποίους έχεις θεοποιήσει .Το πρωί ο φοροφυγάς στην δουλειά του και το βράδυ στην φυλακή .
Αλλά εγώ τα έχω χαμένα  διότι δεν βλέπω ,δεν ξέρω, δεν καταλαβαίνω.
Εσείς που καταλαβαίνετε δεν μου λέτε και εμένα ,γιατί η υπόθεση του ΑΚΗ κάνει τόσο θόρυβο ,αλλά κάνεις δεν ασχολείται με το τι έγιναν τα τρις ,που δαπανήθηκαν εκείνη την εποχή στα εξοπλιστικά προγράμματα και εγκρίθηκαν από όλες τις πολιτικές δυνάμεις της εποχής  ?
Πόσο ανέπτυξαν την ελληνική αμυντική Βιομηχανία ? [ούτε σφαίρες δεν παράγουμε] ?
 Tι έγιναν οι προτάσεις ελληνοποίησης μεγάλου μέρους των Αμυντικών προμηθειών από Έλληνες επιστήμονες? [YAV, μετατροπή των F104σε πλήρως τηλεχειριζόμενα , το ελληνικό σύστημα συμβατότητας των TOR και μια σειρά άλλες προτάσεις που θα ανάπτυσσαν την δύναμη κρούσης των Ελληνικών Ενόπλων δυνάμεων και θα δημιουργούσαν υποδομές τεχνογνωσίας για εξαγωγές Ελληνικού αμυντικού υλικού.]
Να ασχοληθούμε με τον Ακη  αλλά και με αυτούς που έστηναν τις προδιαγραφές για να αποκλεισθούν οι προσπάθειες Ελλήνων Επιστημόνων .Το έγκλημα του ΑΚΗ είναι στιγμιαίο ,το έγκλημα των άλλων είναι διαρκές .Δε αθωώνω τον Άκη ούτε μειώνω την παρανομία των πράξεων του ,αλλά  μπορεί να είμαι ηλίθιος ,αλλά και ένας ηλίθιος ξέρει ότι το έγκλημα της μίζας ενός Διευθυντού εργοστασίου είναι μικρότερο από το έγκλημα κλεισίματος του εργοστασίου για πάντα .
Η οχι?
Εγώ ο ηλίθιος λέω ότι
Α]Οι Ελληνικές Τράπεζες χρηματοδότησαν και χρηματοδοτούν τον συντηρητισμό , το παρελθόν την τοκογλυφία  και όχι την Ανάπτυξη και το μέλλον.
Πρέπει να υποχρεωθούν σε άλλη πολιτική η να δώσουν πίσω τα λεφτά που πήραν για να σωθούν σε αυτούς που χρεώθηκαν για να τα πάρουν .Στην ελληνική κοινωνία και τους θεσμούς της .
Την Ανάπτυξη θα την χρηματοδοτήσει η ελληνική κοινωνία μέσω της νέας αναγκαίας οργάνωσης της . Στην κοινωνία ανήκουν τα χρήματα του ΕΣΠΑ  ,της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και όλα τα άλλα .Η ευθύνη της απόφασης πρέπει να ανήκει στους θεσμούς του Κράτους    ,Επιμελητήρια ,ΥΠΑΑΝ,Τοπική Αυτοδιοίκηση  κ.α  και όχι στις Τράπεζες .
Β]Μόνη διέξοδος είναι οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  οι οποίοι , επιτέλους, πρέπει να φερθούν σαν Οικογενειάρχες που ψάχνουν να βρουν δουλειά και λεφτά για να ταΐσουν τα παιδιά τους και όχι σαν Ίδρυμα Πρόνοιας που εάν δεν δώσει το Κράτος λεφτά ,αφήνει τα ορφανά νηστικά .Η Τοπική Αυτοδιοίκηση και πρέπει κα μπορεί να δημιουργήσει, αξιοποιώντας τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,τοπικές αυτόνομες νησίδες ανάπτυξης ,ώστε να αρχίσει , περιφερειακά,  να δημιουργείται ένα νέο ΠΑΖΛ ελληνικής ανάπτυξης το οποίο αργά και σταθερά θα επηρεάσει την κεντρική πολιτική σκηνή Αυτό έπρεπε να το έχει κάνει από χτες ,αλλά έστω και τώρα πρέπει να γίνει
Αναλυτικότερα επ'άυτού την επόμενη Κυριακή .
Μέχρι τότε  η τελευταία ερώτηση ενός ηλίθιου προς αυτούς που μας κυβερνάμε .
Σε ποια σχολή έμαθαν οι νεαροί βλαστοί της νέας νομεκλατούρας ,  ότι μπορεί να παραχθεί οποιασδήποτε μορφής Ανάπτυξη με το  φρόνημα των υποκειμένων της   στο ναδίρ?
Έμαθαν έστω και μέσω διδακτορικών ,  ότι η οι κοινωνίες ανάπτυξης προϋποθέτουν ένα κοινωνικό σώμα  αισιόδοξο ,οραματικό  και όχι ένα κοινωνικό σώμα φοβισμένο ?
Έμαθαν ποτέ ότι κίνητρο ανάπτυξης είναι το πόσα περισσότερα θα βγάλουμε αύριο και όχι ο φόβος του πόσα λιγότερα θα έχουμε αύριο?
Πόσο Ηλίθιος είμαι που θέτω τέτοια ερωτήματα άραγε ?


 ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

Το παρακάτω δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ [1/3/2013]
1ον ]Στον κο ΚΑΦΥΡΑ
2ον]ΣΤΗΝ   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ
3ον]ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ [πρώην ΗΛΕΙΑΚΗ]
Στους Περιφερειακούς Συμβούλους που ψήφισαν τα 3.000.000ευρώ για να ανακαλύψει
η ΗΛΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ [ΝΥΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ] τον< τροχό> για τα ελαιοτριβικά απόβλητα , όταν άλλοι είχαν ανακαλύψει ολόκληρο το αυτοκίνητο και αυτοί που ψήφιζαν το ήξεραν  ,όπως και αυτοί που πρότειναν.
Ελληνική Τεχνογνωσία Προσδίδει Αξία στα Ελαιοτριβικά Απόβλητα
Πρόσθετα τροφίμων από απόβλητα ελαιουργείων, τους γνωστούς κατσίγαρους, δημιούργησε ένας νέος επιστήμονας, χημικός από τα Χανιά.
Ο Χάρης Γαλανάκης κέρδισε το 1ο βραβείο σε επιστημονικό διαγωνισμό. Ήδη το προϊόν του χρησιμοποιείται από σουηδική εταιρεία για παραγωγή Μέρος του προϊόντος των φαινολών που παρήγαγε χρησιμοποιείται ήδη σε σοκολάτες που περιέχουν αντιοξειδωτικά και κυκλοφορούν στη σουηδική αγορά. Επίσης, ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του καινοτόμου αυτού προϊόντος έχουν δείξει ελληνικές βιομηχανίες καλλυντικών.
Πρόκειται για τον Χάρη Γαλανάκη, ο οποίος για την έρευνά του κέρδισε το 1ο βραβείο στο διαγωνισμό εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενθάρρυνση και Υποστήριξη Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων για Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) στη Βιομηχανία / R&D Industry, (MED 2007-13)».
Η βράβευση του Χάρη Γαλανάκη έγινε προχθές σε συνάντηση ερευνητών και επιχειρηματιών με θέμα την έρευνα και καινοτομία στον τουρισμό, τη γεωργία, το περιβάλλον, την ενέργεια και την πληροφορική, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και τον Τομέα Ανανεώσιμων Ενεργειακών Πόρων του ΤΕΙ Κρήτης.
Ο ίδιος εξήγησε ότι μέσα από την έρευνά του μπόρεσε να επιτευχθεί η ανάκτηση πολύτιμων συστατικών από τα απόβλητα ελαιουργείου και η εφαρμογή τους ως προσθέτων τροφίμων. «Μια διαφορετική θεώρηση των αποβλήτων ως πρώτης ύλης παραγωγής εδώδιμων συστατικών οδήγησε στην παρούσα καινοτομία, που προτείνει τον φυσικοχημικό διαχωρισμό των περιεχόμενων φαινολών από τις εδώδιμες ίνες και τελικώς την παραγωγή των προϊόντων αυτών», σημείωσε και πρόσθεσε: «Αρχικά, τα απόβλητα τριφασικών ελαιουργείων φυγοκεντρούνται και συμπυκνώνονται, με στόχο την απομάκρυνση ενός μέρους των περιεχόμενων λιπών και του νερού.
Πράσινη και φθηνή μέθοδος
Ακολουθεί εν θερμώ εκχύλιση παρουσία αιθανόλης και οξέος, για την περαιτέρω διαλυτοποίηση των πηκτινών στην υδατική φάση και τη μετατροπή της ελαιοευρωπεΐνης σε υδροξυτυροσόλη. Κατόπιν τα επεξεργασμένα απόβλητα εμβαπτίζονται σε συμπυκνωμένη αιθανόλη, δημιουργώντας ένα μείγμα δύο φάσεων: ενός αιθανολικού διαλύματος πλούσιου σε φαινόλες και ενός αδιάλυτου υπολείμματος πλούσιου σε εδώδιμες ίνες (πηκτίνη)».
Οπως τόνισε, «οι φαινόλες προτείνονται να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη λειτουργικών τροφίμων (π.χ. ως πρόσθετο σε γιαούρτια και ανθρακούχα νερά) και τη συντήρηση ευπαθών προϊόντων, ενώ η πηκτίνη προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο λίπους σε προϊόντα κρέατος για τη μείωση της προσρόφησης ελαίου κατά τη διάρκεια του τηγανίσματος αυτών».
Ο Χ. Γαλανάκης υπογράμμισε ότι η προτεινόμενη διεργασία είναι πράσινη, βιώσιμη και φθηνή, χάρη στη χρήση αιθανόλης, που είναι ανακυκλώσιμη, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η πλήρης μετατροπή των αποβλήτων σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Μάλιστα, όπως ανέφερε, σήμερα η καινοτομία αυτή έχει κατοχυρωθεί ως πατέντα και βρίσκεται υπό βιομηχανική ανάπτυξη μέσω της εταιρείας Phenoliv ΑΒ, που βρίσκεται στο Λουντ της Σουηδίας.
«Η πιλοτική επεξεργασία των αποβλήτων ελαιουργείου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα κατά το ήμισυ στο οινοποιείο Πνευματικάκη, στον Δραπανιά Κισσάμου, και στη συνέχεια στην εταιρεία SwePharm, στο Λουντ της Σουηδίας, όπου επεξεργαστήκαμε δύο τόνους αποβλήτων και παράχθηκε εκχύλισμα 40 κιλών. Μέρος του προϊόντος των φαινολών χρησιμοποιείται ήδη ως πρόσθετο σε σοκολάτες που περιέχουν αντιοξειδωτικά και διατίθενται στη σουηδική αγορά, ενώ παράλληλα διερευνάται η χρησιμοποίησή του ως συντηρητικού σε προϊόντα αρτοποιείου και καλλυντικά, σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες».
Στον ίδιο διαγωνισμό, το 2ο βραβείο κέρδισαν, από το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), ο αναπλ. καθηγητής Γεώργιος Κυριακίδης και ο δρ Βασίλης Μπίνας για την «Ομάδα Διαφανών Αγώγιμων Οξειδίων», ενώ το 3ο βραβείο, επίσης από το ΙΤΕ, ο δρ Αλέξανδρος Ρονιώτης για την έρευνά του με θέμα «Πολυεπίπεδη ανάδειξη των παραλιών της Κρήτης».

Ελευθεροτυπία, 01/03/2013
04/03/2013


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το Φεβρουάριο του 2010 παρουσιάστηκε στο Αμφιθέατρο την Νομαρχίας ,από πολλούς  και βραβευμένους από την Ε.Ε. Έλληνες καθηγητές  ,τεχνολογικό σύστημα αξιοποίησης των Ελαιοτριβικών ,Οινοποιητικών  Τυροκομικών κ.λ.π. υγρών αποβλήτων με συντονισμό και ευθύνη  δική μου. Η τεχνολογία που παρουσιάστηκε ήταν στην ίδια κατεύθυνση με την προαναφερόμενη και προσφάτως βραβευθείσα ,αλλά σε δυο στάδια ήταν πιο μπροστά .
Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να αγνοηθεί από τους Τοπικούς Άρχοντες ,αλλά επί πλέον να ζητηθούν  από την τότε ΗΛΕΙΑΚΗ  ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ χρήματα για να γίνουν έρευνες  ,οι οποίες θα <ανακάλυπταν> πάλι αυτό που είχε παρουσιαστεί ολοκληρωμένα μπροστά τους.
Το ακόμη χειρότερο είναι ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο ψήφισε το Αίτημα, παρότι είχα φροντίσει να ενημερώσω τους Αρμοδίους με φακέλους επί του θέματος .
Οι νέοι Άνεργοι Επιστήμονες της Περιοχής ας τους κρίνουν και ας βγάλουν τα συμπεράσματα τους γιατί ο Νομός Ηλείας είναι τελευταίος στην Ανάπτυξη.
Φταίει η κρίση η Εμείς ?

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΦΡΑΟΥΛΕΣ

Ανάπτυξη και φράουλες
Τα γεγονότα  στην Μανωλάδα  ανέδειξαν τις  μεγάλες  παθογένειες των γεωργικών καλλιεργειών και παραγωγικών ενασχολήσεων   στην Ηλεία, παράλληλα δε επέβαλλαν  την  αναγκαιότητα της  οργάνωσης  και υλοποίησης  ενός  σύγχρονου σχεδιασμού ανασυγκρότησης του παραγωγικού ιστού   του πρωτογενούς τομέα .
Ένα δηλ. ολοκληρωμένο ,άμεσα  υλοποιήσιμο  και με προοπτικές  20 ετίας, πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Γεωργίας  και ιδιαίτερα της Επιχειρηματικής Γεωργίας   στο Νομό.
Οι  μεγάλες παθογένειες  της γεωργικής ενασχόλησης  στην Ηλεία  εστιάζοντας στα εξής δύο σημεία .
1)      Όποιος επιχειρηματίας της  γεωργικής επιχειρηματικότητας θέλει να είναι  Νόμιμος ,δεν μπορεί  λόγω παραλογισμού και κενών του θεσμικού πλαισίου  και
2)      Όποιος εσκεμμένα και όχι αναγκαστικά παρανομεί ,κρατάει ανά πάσα  στιγμή στα χέρια του ,τις τύχες χιλιάδων ενασχολούμενων με τον ίδιο χώρο  δραστηριότητας  και μπορεί να τινάξει στο αέρα τις χρόνιες προσπάθειες όλων των άλλων που δεν έχουν καμιά ευθύνη.
Αυτό δεν  ισχύει μόνο στην καλλιέργεια της φράουλας.
Ισχύει στον τρόπο λειτουργίας  των  ελαιοτριβείων, στην κτηνοτροφία με την ταλαίπωρη αδειοδότηση  των εγκαταστάσεων σταυλισμού, στα τυροκομεία με την διαχείριση των αποβλήτων τους και άλλα. Ισχύει στους νέους αγρότες με τις διαδικασίες ένταξης και απένταξης , στην ανοργάνωτη ανάπτυξη νέων καλλιεργειών  και πολλαπλώς αλλού.
Τα γεγονότα της Μανωλάδας απλώς  ανέδειξαν στην επικαιρότητα το πρόβλημα των λαθρομεταναστών , που δεν είναι μόνο για την περιοχή αυτή, ισχύει για όλη την Ελλάδα. Πριν όμως αρχίσουμε να πυροβολούμε με ευκολία το προϊόν  ,θα πρέπει να πούμε και ένα ευχαριστώ σε αυτούς τους πρωτοπόρους ,   οι οποίοι  με προσπάθεια χρόνων και μεγάλων ρίσκων ,έφεραν στην περιοχή μια νέα πηγή παραγωγής πλούτου και εργασίας .
Αυτό σε τίποτα δεν υποβαθμίζει τα ειδεχθή σημεία της συμπεριφοράς κάποιων άλλων .





Όμως ας είμαστε έτοιμοι να αναγνώσουμε σύντομα και τα προβλήματα από άλλες παθογένειες στον χώρο της Γεωργίας στον Νομό.
Θα αναδειχθεί σύντομα το πρόβλημα των  ελαιοτριβικών αποβλήτων, η έλλειψη επιστημονικής υποστήριξης στις νέες καλλιέργειες (φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά)  και όσο η κρίση θα βαθαίνει θα βγει η έλλειψη μακροχρόνιας εξαγωγικής  πολιτικής για την σταφίδα, ο   ανυπεράσπιστος  διεθνής διασυρμός  του  Ηλειακού λαδιού  με πλαστογράφηση  της ποιότητας του από τρίτους  και μια σειρά άλλων ζητημάτων , που η αναφορά τους  και μόνο θέλει ολόκληρο βιβλίο.

Όλα αυτά απαιτούν    μια νέα οργάνωση του οικονομικού χώρου της Γεωργίας του Νομού .Η οργάνωση πρέπει να είναι άμεσα υλοποιήσιμη και να περιλαμβάνει τα εξής.
Α]ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ  ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
 Απαιτείται άμεσα η δημιουργία δύο Πάρκων Γεωργικής  Επιχειρηματικότητας, όπου ο επιχειρηματίας θα μπορεί νόμιμα και φθηνά να δημιουργεί τις  εγκαταστάσεις του, ώστε  ούτε η γραφειοκρατία ,ούτε          η αναγκαστική  παρανομία να    αγκυλώνει    την  επιχειρηματική του  εξέλιξη και να κάνει  την καθημερινότητά του  εφιάλτη .Τα   επιχειρηματικά πάρκα πρέπει  να οριοθετηθούν σε δημόσιες εκτάσεις ,ένα στο Βορά και ένα στο Νότο ,ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του σήμερα  και του αύριο των περιοχών,  που προσδοκάμε να απολέσουν την  ατμομηχανή της σύγχρονης γεωργικής  ανάπτυξης την επόμενη 20 ετία.
Β]ΠΑΡΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ  ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
[ιδιαίτερα για Νέους –αγρότες και Επιστήμονες]
Δημιουργία δύο πάρκων νέων  καλλιεργειών  και επιχειρηματιών  Νέας Οικονομίας με υποδομές  Υδροπονίας και Εκχυλιστηρίου.  Τα  πάρκα αυτά , με την φροντίδα του φορέα διαχείρισης τους που θα είναι  οι επιμέρους  Τοπικές Αυτοδιοικήσεις[ μέσω συνεργειών] ,θα διευκολύνει την προσέλκυση νέων ανθρώπων στην  ενασχόληση με νέες καλλιέργειες παρέχοντάς τους την οργανωτική και επιστημονική υποστήριξη που χρειάζονται στο ξεκίνημά τους.



Χώροι [γη]  δημόσιοι υπάρχουν και πρέπει να διεκδικηθούν άμεσα από τους Τοπικούς Δήμους ,πριν του <φάει> το ΤΑΙΠΕΔ , βάσει ενός πλήρους σχεδίου ανάπτυξης της Βόρειας και Νότιας Ηλείας .Αυτό το έχουμε προτείνει 4 χρόνια τώρα και στην Περιφέρεια και στους Δήμους, αλλά κάποιοι λόγω Γεωργίας < αγρόν αγοράζουν>



Γ]ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ



 Με ευθύνη συνεργειών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να δημιουργηθεί  ένα πιστοποιημένο  Ηλειακό  Εργαστήριο , με δυο κινητές μονάδες ,ποιοτικής ανάλυσης της  Γεωργικής και Κτηνοτροφικής παραγωγής του  Νομού.
 Όλοι οι υγειώς εμπλεκόμενοι   παραγωγοί και επιχειρηματίες, θα μπορούν,  μέσω αυτού ,να συνοδεύσουν  τα προϊόντα τους στην πορεία  τους  προς τις εσωτερικές  και διεθνείς  αγορές με πιστοποιήσεις Διεθνώς αποδεκτές . Θα συνοδεύονται δηλ.  από ένα διαβατήριο για παντού ,το οποίο δεν μπορεί    να αμφισβητηθεί  από κανένα  εντός η εκτός ΕΛΛΑΔΑΣ κάτι που δεν υπάρχει σήμερα ,ισχύει κάποιες Βιομηχανίες του τόπου να στέλνουν  σε εργαστήρια Στην Αθήνα ακόμη και  στην Λαμία ,
Τα προϊόντα τους για ποιοτική ανάλυση.

















Δ]ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ  ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ [Mentoring.]

 Με ευθύνη της Τοπικών  Αυτοδιοικήσεων των αντίστοιχων γεωγραφικών χώρων,  να  δημιουργηθούν  Συμβούλια Επιστήμης  και Εμπειρίας  για τη συνολική   και διαχρονική υποστήριξη των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων (   mentoring   κατά την Ευρωπαϊκή ορολογία ),ώστε  να  υπάρχει  μέσω των καθημερινών συνεργείων ουσιαστική  προοπτική  μιας νέας  και μακροχρόνιας  Άνοιξης  της Γεωργίας του Νομού.
Αυτές οι Επιτροπές ,θα απαρτίζονται από Επιστήμονες των αναγκαίων  Ειδικοτήτων  [κύρια νέους, διότι έχουμε πολλούς στον Νομό που τους αφήνουμε αναξιοποίητους ] και θα αμείβονται από τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στην υποστήριξη των  νέων δράσεων στην Γεωργία .
Έτσι και ο Αγρότης που θέλει να ανοιχτεί σε νέες δράσεις δεν θα νιώθει μόνος και οι νέοι Επιστήμονες θα βρουν πεδίο να αποδείξουν την αξία τους και την αποτελεσματικότητα τους ,χωρίς να περιμένουν διορισμό στο Δημόσιο.



Όλα τα παραπάνω δεν είναι δύσκολα να γίνουν ,αρκεί να υπάρχει όραμα και θέληση προσφοράς στην παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση  του Νομού. Λεφτά  υπάρχουν για τις προαναφερόμενες  δράσεις. Υπάρχουν στο ΕΣΠΑ  ( και στο παλιό ,  πολύ περισσότερο  στο νέο ) στα εκπαιδευτικά προγράμματα και  στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων.  Για να γίνουν όμως όλα αυτά οι υπάρχοντες Ταγοί  του Νομού, πρέπει να εγκαταλείψουν την οδό των προσωπικών τους στρατηγικών και να μπουν στη λεωφόρο των συνεργειών  για το καλό του τόπου και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων ή πρέπει άμεσα να πάνε σπίτι τους. Οι θεσμοί που κάποιοι  έχουν μετατρέψει σε πολιτικά   καφενεία πρέπει  να κλείσουν άμεσα.
Η τεραστία κρίση που βιώνουμε ,πολλαπλασιάζει επί εκατό τις καταστροφικές απώλειες χρόνου.




Όλα τα παραπάνω όπως και μια σειρά άλλα ζητήματα ,όπως είναι η ενεργειακή αυτονόμηση των αγροτικών οικισμών με Α’ΥΛΗ τα Γεωργικά Απόβλητα  [Βιομάζα] ,η σταδιακή απεξάρτηση των Αγροτών από το κόστος Πετρελαίου μέσω της ίδια παραγωγής Βιοντήζελ  και άλλα ,οφείλουν οι Ταγοί να μην τα αγνοούν επειδή δεν τα ξέρουν .Οφείλουν να τα μάθουν η να ρωτήσουν και να τα μάθουν .Δεν μπορεί ο Νομός να πηγαίνει συνέχεια πίσω και η ανεργία να μεγαλώνει επειδή κάποιοι αρνούνται να αναγνωρίσουν την ανεπάρκεια τους στις ανάγκες των καιρών. Αυτά προς το παρόν.