Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Τέτοιες μέρες αυτό το θέμα «παίζει» αρκετά. Είναι ένα θέμα που «βαραίνει», πολλές φορές τις πολιτικές μας αποφάσεις και άλλες φορές «βαραίνει» τις ανθρώπινες σχέσεις.
Οι δύο αυτές καταστάσεις φανερώνουν την παθογένεια του περιεχόμενου των όρων αλλά και της πραγματικότητας των ανθρωπίνων σχέσεων.

Ανεξάρτητα από την ένταση των ημερών, είναι μια ευκαιρία προβληματισμού σε μια εποχή που όλα «πρέπει να ειπωθούν από την αρχή».
Αποτελεί προϋπόθεση φιλίας η πολιτική ταύτιση ή αποτελεί αίτιο φιλίας η πολιτική συμπόρευση;
                                                  Όχι και στα δύο.

Η Φιλία είναι η έκφραση ενός κοινού συναισθηματικού κώδικα επικοινωνίας μεταξύ δύο ανθρώπων και η Πολιτική είναι η έκφραση ενός ιδεολογικού κώδικα με τον οποίο συμπορεύονται κάποιοι πολίτες.

Η Φιλία αναφέρεται σε βιώματα που θέλεις να επαναλάβεις και σε αναμνήσεις που θέλεις να κρατήσεις ζωντανές.

Η Πολιτική αναφέρεται σε φαντασιακές καταστάσεις που θέλεις να κάνεις πραγματικότητα στον κοινωνικό χώρο που ζεις.

Ότι μπορεί αυτές οι δύο έννοιες να ταυτίζονται στην ίδια ανθρώπινη σχέση δεν είναι αδύνατον, αλλά το να αποτελεί για τη φιλία προϋπόθεση, η ταύτιση στην έκφραση των πολιτικών απόψεων είναι ψυχική παθογένεια και διαστρέβλωση του εννοιολογικού περιεχομένου της σχέσης.

Η αναγνώριση της αυτονομίας της Πολιτικής Έκφρασης του άλλου είναι Φιλία, η συναισθηματική επιβολή της ταύτισης είναι ψυχολογική εξάρτηση που ακυρώνει εν τοις πράγμασι την υγεία μιας τόσο όμορφης σχέσης, όπως η φιλία.

Καλό είναι λοιπόν, αντιμέτωποι όλοι και ο καθένας μόνος απέναντι σε μια βαθειά και συνολική κρίση, ας φροντίσουμε παράλληλα με όλα τα άλλα να επαναπροσδιορίσουμε τη στάση μας απέναντι στους φίλους μας, διότι δεν ακυρώνεται μια φιλία επειδή κάποιος διαφωνεί μαζί σου πολιτικά και δε σε ψηφίζει, διότι τότε ίσως δεν ήταν ποτέ φιλία και μάλλον ήρθε η ώρα επαναπροσδιορισμού της σχέσης.
Η πεποίθηση σε κάποιο άνθρωπο ότι ο φίλος του είναι δεδομένος ψηφοφόρος είναι εγωπάθεια,  και για το φίλο, Πολιτική απαλλοτρίωση της προσωπικότητας του και κατάργηση της αυτονομίας και αυτοτέλειάς  του ως πολίτη.
Με άλλα λόγια, αυτοτέλεια και αυτονομία είναι να συγχαρώ δημόσια το Γιάννη Μπούρη για το εξαιρετικό προχθεσινό του άρθρο, Πολιτική άποψη είναι να επιλέγω την υλοποίηση αυτών που γράφει ο Γιάννης μέσα από μια τρίτη λύση , εκτιμώντας ότι η πολιτική έκφραση που προτείνει ο Γιάννης δεν είναι σωστή πλατφόρμα για την υλοποίηση των ιδεών του άρθρου του.

                       Αργύρης Σαλπέας




Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011


H φόλα στον Argi.

Αυτές τις μέρες κάποιοι στην πολιτισμένη πόλη μας ,βάλθηκαν να αποδείξουν την ανωτερότητα  του Ανθρώπινου γένους απέναντι στα ζώα ,πετώντας φόλες στα σκυλιά. .
Αυτοί οι κάποιοι είναι αυτοί  που μισούν τα σκυλιά διότι είναι ανώτερα από αυτούς .
Διότι τα σκυλιά μπορούν   να αγαπήσουν τους ανθρώπους   ,μπορούν να νιώσουν τον άνθρωπο, χαίρονται μαζί σου γνήσια ,λυπούνται μαζί σου ,πεθαίνουν μαζί σου , σου λένε ευχαριστώ με υπέροχο τρόπο  για ένα  ένα πιάτο φαγητό και ένα χάδι , σκύβουν το κεφάλι και καταλαβαίνουν σε ένα λάθος ,μπορούν να θυσιάσουν
την ζωή τους  για τον άνθρωπο που αγαπάνε ,νιώθουν ακόμη γνήσιο έρωτα   για την σκύλα που σέρνει ,γαυγίζουν στον κίνδυνο  και δεν κρύβονται  ,προστατεύουν τά παιδιά και τά μικρότερα σκυλιά  , έχουν δε  πάντα ένα βλέμμα γεμάτο αγάπη να σου χαρίσουν αν και εσύ νιώθεις το ίδιο.
Διότι τα σκυλιά  παίρνουν από πάνω σου όλη την αρνητική ενέργεια που σου μεταδίδει το ανθρώπινο περιβάλλον , είναι σύντροφοι  χωρίς εισαγωγικά και πισώπλατα μαχαιρώματα  , είναι ασπίδες έναντι παιδικών ασθενειών όπως αποκαλύπτουν σύγχρονες επιστημονικές έρευνες,    είναι τελικά κάτι περισσότερο από το <ανθρώπινο είδος> που κυκλοφορεί γύρω μας και τα σκοτώνει  , είναι τελικά ανυπεράσπιστα και αθώα  απέναντι σε αυτά τα κτήνη .
Για αυτό τα μισούν .
Γιατί τα σκυλιά έχουν ανδρισμό και αυτοί δεν έχουν ,γιατί τα σκυλιά τα αγαπάμε  και αυτούς ούτε η μάνα που τους γέννησε  ,γιατί τα σκυλιά έχουν ένστικτα και αυτοί είναι ευνούχοι ,γιατί τα σκυλιά γλείφουν όπου αγαπάνε και όχι όπου έχουν ανάγκη ,
γιατί  τα σκυλιά δίνουν μάχη για την σκύλα και δεν κάνουνε <μόκο> όταν πηγαίνει με άλλους, γιατί τα σκυλιά γίνονται αρχηγοί στην γειτονιά με την αξία τους και όχι με τα κέρατα τους ,γιατί τα σκυλιά έχουν αξίες και αυτοί καρέκλα και λογαριασμό ,γιατί τα σκυλιά  ακόμη και όταν τα σκοτώνουν   έχουν  βλέμμα γεμάτο τρυφερότητα, απορία και αγάπη ,αυτοί μόνο φόβο , πανικό  και μίσος .
Αυτοί με την κονσέρβα ψυχή   και το απέραντο μίσος, είναι δίπλα μας και σκοτώνουν τα σκυλιά γιατί ακόμη φοβούνται να σκοτώσουν εμάς ,όμως φροντίζουν και για εμάς
κάθε μέρα ,εκλεγόμενοι και εκλέγοντες ,κυνικοί και ρεαλιστές ,<έξυπνοι >και τοκογλύφοι ,κοράκια στην  δυστυχία του καθενός μέσα  στη νύχτα της κοινωνίας ,με μεγαλόσταυρους στην εκκλησία   και μεγαλοηθικές κουβέντες στην πολιτική.
Αυτοί δώσανε την φόλα στον Argi γιατί είχε την αγάπη κάποιων ανθρώπων ,ήταν όμορφος ,ελεύθερος ,άρχοντας από DNA και όχι δοτός, ήρεμη δύναμη  και κάθε του
συναίσθημα  πλημμύριζε στο βλέμμα του, αλλά πρέπει να ξέρουν ότι η ψυχή του Argi.   θα είναι πάντα δίπλα μας και αλίμονο τους ένα τους συναντήσει.

Αντιγράφοντας το βλέμμα του Argi.
Γράφτηκε και δημοσιεύτηκε  το 2007
ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ


Τεχνοκράτης ή Πολιτικός;
Το ψευτοδίλημμα
Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει πολιτική συμπεριφορά, και δεν υπάρχει ανθρώπινη ενέργεια-συμπεριφορά που δεν είναι πολιτική με ιδεολογικές αναφορές για την προσωπικότητα του ενεργούντος. Το περιεχόμενο που δίνεις στις ανθρώπινες σχέσεις σου , ο τρόπος που μεγαλώνεις τα παιδιά σου , ο τρόπος που διαχειρίζεσαι τους συναδέλφους στην δουλειά σου ως και ο τρόπος που προσεγγίζεις συλλογικές ανθρώπινες δραστηριότητες, είναι ενέργειες και απόψεις που έστω και ασυνείδητα έχουν σαφείς ιδεολογικές ,φιλοσοφικές και πολιτικές αναφορές .
Δεν υπάρχει επίσης ουδέτερη Επιστήμη.
Θυμίζω εν συντομία, ότι τεράστιες επιστημονικές ανακαλύψεις θάφτηκαν στο όνομα της επικρατούσας ιδεολογίας της εποχής τους  (Γαλιλαίος), ενώ παράλληλα , επιστημονικές ανοησίες κατέστησαν τους εκφωνητές τους,  ήρωες  του Λαού, διότι αυτό εξυπηρετούσε την Πολιτική εξουσία του καιρού τους.(φαινόμενο Λισένκο τη Σταλινική Περίοδο).
Καμία επιστημονική άποψη, ακόμη και των θετικών επιστημών, δεν είναι άμοιρη φιλοσοφικών,  θρησκευτικών και ιδεολογικών προσανατολισμών του υπηρετούντος τις απόψεις αυτές ,πολλώ δε μάλλον η ενσωμάτωση της στο συνολικότερο κοινωνικό γίγνεσθαι .
Ας θυμηθούμε τη χρήση θέσεων της Φυσικής ή της Βιολογίας  στον φιλοσοφικό διάλογο  για την ύπαρξη Θεού η όχι, η το μαθηματικό λογισμό για τη συνάντηση ή μη των παραλλήλων ευθειών, υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης ή όχι,  άλλων «χώρων» γεωμετρικής απεικόνισης του κόσμου.
Στις θεωρητικές επιστήμες, τις λεγόμενες εύκολα ως επιστήμες του Ανθρώπου, η αρχική άποψη είναι πάντα και παντού ολοφάνερη.
 Το Δίκαιο κάθε κοινωνίας, άρα και οι φορείς του, επηρεάζονται από το χωροταξικό, ιδεολογικό, πολιτικό και ιστορικό χρόνο της εφαρμογής του ,αιτία δε αυτού είναι και η αναγνώριση του Εθιμικού Δικαίου ως εργαλείου απονομής της Δικαιοσύνης από τόπο σε τόπο.
Πεδίο  δόξης λαμπρό της παραπάνω άποψης είναι η οικονομία, είτε ως θεωρητική αναζήτηση λύσεων στο πρόβλημα των απεριόριστων ανθρωπίνων αναγκών, είτε ως εφαρμοσμένη πρακτική διαχείρισης της σχέσης χρήματος-αγαθών.
Η εξέλιξη του χρήματος από «μέσο συναλλαγής», σε αγαθό, άρα προϊόν που ενσωματώνει μέσα του ικανότητες ικανοποίησης ανθρώπινης ανάγκης (όπως το ψωμί), υπαινίσσεται σαφώς μια  φασιστοειδή ιδεολογική προσέγγιση της κοινωνίας  και  είναι δουλειά Τεχνοκρατών –Οικονομολόγων ,κάτι που ακυρώνει στην πράξη και επί της ουσίας τη διάκριση των Οικονομολόγων σε Πολιτικούς και Τεχνοκράτες.
Είτε λοιπόν ως θεωρητικοί της επιστήμης, είτε ως επαγγελματίες εφαρμογής της, είμαστε συνυπεύθυνοι για τις ιδεολογικές άρα πολιτικές επιβαρύνσεις της.
Ο τρόπος που ένας Οικονομολόγος διαχειρίζεται την «κυκλοφορία του χρήματος» στα πλαίσια της Νομισματικής πολιτικής (εμπόριο χρήματος) , όπως και  ο τρόπος που διοικεί μια επιχείρηση, είναι συμπεριφορά εξόχως πολιτική με σαφείς ιδεολογικούς προσανατολισμούς.
Δεν είναι ζήτημα Καπιταλισμού  η Σοσιαλισμού ,είναι ζήτημα Φασισμού η Δημοκρατίας ,δεδομένου ότι η Δημοκρατία λειτουργεί η δεν λειτουργεί, μόνο εάν λειτουργεί Δημοκρατικά η Οικονομία .Σε αντίθετη περίπτωση πρόκειται για επίφαση προσχημάτων Πολιτικής Δημοκρατίας ,όπως σε πολλές περιπτώσεις έχει συμβεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια .
Άρα είναι ανοησίες τα περί διαχωρισμού Πολιτικού και Τεχνοκράτη.
Τεχνοκράτης είναι ο Πολιτικός που έχει άριστη τεχνογνωσία  του συστήματος και το υπηρετεί χωρίς ιδεολογικές αγωνίες και ερωτηματικά, ταυτιζόμενος μαζί του και όχι ουδέτερος.
Πολιτικός είναι ή έπρεπε να είναι,  ο άριστος γνώστης της Τεχνικής, τα αποτελέσματα της οποίας παλεύει να τα οδηγήσει στο χώρο των ιδεολογικών προσδοκιών του.
Επειδή όμως δεν είναι άριστος γνώστης της Τεχνικής του Κυβερνητικού αντικειμένου και έχει μεταλλάξει αυτό το θεωρητικά αναγκαίο προσόν,  με απλή γνώση και χρήση τεχνικών Εξουσίας, διαχειριζόμενος συνήθως τα χαμηλότερα ένστικτα των μαζών ,βολεύεται και αυτός με τον ψευτοδιαχωρισμό Τεχνοκρατών και Πολιτικών.
Αυτό όμως  δεν κάνει και ο Τεχνοκράτης , αφού τον βολεύει η περιφερόμενη δήθεν ουδετερότητα του ;
Απλώς δεν το δηλώνει, διότι τον βολεύει να δηλώνει ουδέτερος, που δεν είναι και δε θα είναι ποτέ.
 Τα πάντα είναι υπέρ ή κατά του Ανθρώπου και της κοινωνίας, και στο εμφανές  δίλλημα δεν χωρούν ουδετερότητες.
Αν οι Πολιτικοί μας ξέρανε την δουλειά τους δηλ. ξέρανε να κυβερνούν και να παράγουν αποτελέσματα υπέρ του συνόλου της κοινωνίας θα χρειαζόμαστε ΠΑΠΑΔΗΜΟ? ΟΧΙ
Όποιος πιστεύει ότι την ξέρουν ,αλλά είναι προσκολλημένοι σε συμφέροντα κ.λ.π κάνει λάθος .
Οι εξελίξεις των τελευταίων ετών δείχνουν σαφώς, ότι επειδη δεν ξέρουν να κάνουν καλά την δουλειά τους ,υπεισέρχονται σε άλλες μεθόδους διαχείρισης των πραγμάτων για να αναπαράγουν την καρέκλα τους.
 Η επέλαση των τεχνοκρατών στο προσκήνιο των Πολιτικών Κυβερνήσεων της Ευρώπης μπορεί να δημιουργήσει μια βάση συζητήσιμης σταθερότητας ,αλλά εάν δεν ακολουθηθεί από ένα μεγάλο διάλογο Νέου μοντέλου ανάπτυξης για τους Λαούς της Ευρώπης και της Γης ,τότε θα οδηγηθούμε σε ένα Παγκόσμιο Οικονομικό φασισμό με έντονα τα Λαϊκίστικα στοιχεία .
Το φαινόμενο των Τεχνοκρατών αποδεικνύει παράλληλα την αποτυχία και την ανεπάρκεια του Πολιτικού προσωπικού της Ευρώπης και της Χώρας μας να Ηγηθούν των Λαών και όχι να καθοδηγούνται από κέντρα μηδενικής πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης  για να υπάρχουν πολιτικά .
Εάν δεν απαντήσουμε άμεσα ,τώρα που θα πάρουμε μια ανάσα έστω και έτσι , για το τι πρέπει να γίνει για την αναδιάρθρωση του Κοινωνικού ,Παραγωγικού και Δημόσιου ιστού της χώρας ,τότε την καθημερινότητα μας θα την διαχειρίζεται το πεζοδρομιακό οργανωμένο έγκλημα και τις προοπτικές της χώρας το επιστημονικά και εξουσιαστικά διαμορφωμένο παγκόσμια οργανωμένο έγκλημα των <αγορών >,  που δεν  είναι τίποτα άλλο από   το αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης μόνο για τους έχοντες την παγκόσμια αποταμίευση στα χέρια τους και την ασυδοσία στους τρόπους διαχείρισης της..

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ 

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


Το παράλογο  των ημερων και το ανηθικο των λογων

Υπάρχει έστω και ένας Έλληνας < μη φανατικός οπαδός  δηλ. μη ηλίθιος>    που πιστεύει οτι, όλα αυτά που ακούει αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα έχουν σχέση με το καλό της χώρας και όχι με το καλό αυτών που τα λένε,  οι οποίοι  πάντα συνέδεαν το καλό το δικό τους με το καλό της χώρας μας.
Ιστορικά  , εκτός από την περίπτωση του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ , το καλό της χώρας εντελώς συμπτωματικά
ταυτίστηκε με το καλό της χώρας μας.