Ο αντιαναπτυξιακός ρόλος της Ζ.Ο.Ε του Νομού , ο ρόλος των Πολιτικών και οι πραγματικές ανάγκες ανάπτυξης.
Ενημέρωση για νέους Επιστήμονες και άνεργους.
Οι Ζ.Ο.Ε του Νομού Ηλείας σχεδιάστηκαν και νομοθετήθηκαν το 1993.
Σκοπός τους ήταν η ορθολογική, χωροταξική και αναπτυξιακή διαχείριση της γης του Νομού , παράλληλα με την δημιουργία ενός πλαισίου οργανωμένης αναπτυξιακής πορείας για το Νομό και την περιοχή.
Στην πραγματικότητα όμως η Ζ.Ο.Ε , αποτέλεσε και αποτελεί ένα πολλαπλώς αντιαναπτυξιακό εργαλείο για την περιοχή ,δεδομένου ότι ιδιαίτερα στο δευτερογενή τομέα προέβλεπε και προβλέπει συμβατικές δράσεις και απαγορεύει δράσεις Νέας Οικονομίας που θα έφερναν επενδύσεις στον Νομό .
Η Ζ.Ο.Ε του Νομού μας ,χάρις στην <ευφυΐα> κάποιων και την ουσιαστική ανευθυνότητα κάποιων άλλων ,που δήθεν <αγωνίζονται> για την Ανάπτυξη στον Νομό και κατεβάζουν προτάσεις , επέτρεπε και επιτρέπει χρήσεις γης για βιομηχανικές δράσεις , οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι ήδη ξεπερασμένες από τις ανάγκες της οικονομίας.
Για παράδειγμα επιτρέπει την δημιουργία ελαιοτριβείων , βιομηχανιών ξυλείας και τροφίμων[χοιροστάσια ,Βουστάσια κ.α ] δράσεις με σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ,και απαγορεύει Βιομηχανίες συναρμολόγησης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ,Βιολογικών σκευασμάτων διατροφής, Βιολογικών καλλυντικών με βάση τα προϊόντα του τόπου ,βιοτεχνίες παραγωγής Φωτοβολταϊκών κ.α ,με μηδενική η πολύ χαμηλότερη όχληση βιομηχανικές δράσεις Πράσινης και Νέας Οικονομίας .
Υποτίθεται δε , ότι η πρόβλεψη αυτή έχει λάβει υπόψη της, αφενός μεν την αναπτυξιακή πολιτική της περιοχής ,ω αφετέρου δε την προστασία του περιβάλλοντος γιατί αυτός είναι ο βασικός στόχος που θεσμοθετείται και νομοθετείται μια Ζ.Ο.Ε .
Οι προβλέψεις όμως αυτές στην ουσία ακύρωσαν την προοπτική σοβαρών επενδύσεων στην περιοχή, οι οποίες και περιβαλλοντικά ήταν πολύ πιο φιλικές από τις προβλεπόμενες χρήσεις αλλά και αναπτυξιακά θα δημιουργούσαν στην περιοχή σοβαρούς θύλακες ανάπτυξης ,με προοπτικές αύξησης του παραγόμενου πλούτου και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε και ξέρουμε πολύ καλά ότι <έφυγαν > από την Ηλεία λόγω Ζ.Ο.Ε επενδύσεις , σε παραγωγή Φ/βολταϊκών συστημάτων ,επενδύσεις σε νέες Φαρμακευτικές Α΄ύλες , βιολογικά Συμπληρώματα διατροφής και μια σειρά άλλες επενδύσεις που θα έδιναν ζωή στον τόπο.
Στα πλαίσια αυτά και δεδομένης της κρίσης αλλά και της αναγκαιότητας προοπτικών ανάπτυξης της Ηλείας στη βάση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων, πρέπει άμεσα να γίνει η τροποποίηση της Ζ.Ο.Ε για τα τμήματα εκείνα που προβλέπεται η εγκατάσταση βιομηχανιών στην εξής κατεύθυνση.
Στα τμήματα της Ζ.Ο.Ε που επιτρέπεται η ίδρυση βιομηχανιών, μπορεί να δημιουργηθεί οποιαδήποτε βιομηχανία, αρκεί οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της συγκεκριμένης προτεινόμενης βιομηχανίας να είναι ίσες ή μικρότερες από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν οι επιτρεπόμενες ήδη χρήσεις γης.
Η βεβαίωση αυτή θα χορηγείται στον Επενδυτή ,από την Περιβαλλοντική Υπηρεσία της Περιφέρειας.
Αυτό θα διευκολύνει τις ανάγκες ανάπτυξης του Νομού και ταυτόχρονα σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει τη Ζ.Ο.Ε και τους στόχους της, διότι οι στόχοι της Ζ.Ο.Ε είναι η ορθολογική διαχείριση των χρήσεων γης με βασικό πρώτο κριτήριο τη σωστή εναρμόνιση των χρήσεων γης με το περιβάλλον και την προστασία του.
Η εν λόγω τροποποίηση αφενός μεν θα ανοίξει νέα πεδία προσέλκυσης επενδύσεων στο Νομό Ηλείας, αφετέρου δε θα προστατεύσει ακόμα περισσότερο το περιβάλλον ή τουλάχιστον δε θα δημιουργήσει παραπάνω οχλήσεις από τις ήδη υπάρχουσες και είναι γνωστές και για τα τμήματα της Ζ.Ο.Ε του Νομού και για αυτά εκτός Ζ.Ο.Ε. Για να μην ακουστούν πάλι διάφορες ανοησίες περί ΣΧΟΑΠ και χρημάτων σημειώνουμε ότι η τροποποίηση Ζ.Ο.Ε γενικώς είναι μια δύσκολη και μακρόχρονη νομοθετική διαδικασία , όμως είναι πολύ εύκολο , όταν η τροποποίηση αυτή γίνεται επί τω ασφαλέστερο των όρων που αυτή θέτει για τις χρήσεις γης και των στόχων που θέτει για την εναρμόνιση των οικονομικών δράσεων στη συγκεκριμένη γη σε σχέση με την ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Αρκεί MONO ένα Προεδρικό Διάταγμα και μια αιτιολογική έκθεση της τροποποίησης, η οποία να αποδεικνύει ότι η τροποποίηση γίνεται επί τα βελτίω της κατάστασης και όχι επί τα χείρω.
Μεσούσης της Ελληνικής τραγωδίας ,όποιος κρατάει πλέον το στόμα του κλειστό θα είναι υπεύθυνος και δεν θέλω να ανήκω σε αυτούς. Διεκδικούμε με το παρόν σημείωμα , να ενημερώσουμε τους Νέους ανέργους και ιδιαίτερα του Επιστήμονες και τους Τεχνίτες για να ξέρουν ότι η έλλειψη Βιομηχανιών τόσα χρόνια από τον Νομό δεν είναι τυχαία ,αλλά κάποιοι φρόντισαν για αυτό και θέλουν να ξαναφροντίσουν.
Οι ευθύνες αυτής της κατάστασης και άλλων καταστάσεων στον Νομό έχουν ονοματεπώνυμο και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για πρόσωπα και ρόλους στην τοπική Οικονομική ιστορία .
Μεσούσης της Ελληνικής τραγωδίας ,όποιος κρατάει πλέον το στόμα του κλειστό θα είναι υπεύθυνος και δεν θέλω να ανήκω σε αυτούς.
ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου