ΟΛΥΜΠΙΑ –ΠΥΡΓΟΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
Η <χάραξη> Διοικητικών Περιφερειών ,οιουδήποτε βαθμού,
οφείλει να λαμβάνει υπόψη της τρεις [3]
κύριους παράγοντες .
1ον]Την Ιστορική διαδρομή των κοινωνικών
και οικονομικών χώρων που οργανώνει
2ον]Το
Πολιτιστικό περιβάλλον
3ον]και
πάνω απ’ όλα τις παραμέτρους της Οικονομικής Γεωγραφίας του χώρου
που θεσμοθετεί.
Η τελευταία
παράμετρος, ειδικά, αποτελεί ευαγγέλιο
κάθε μελέτης περιφερειακής ανάπτυξης,
αποτέλεσε δε από την εποχή του ΣΤΡΑΒΩΝΑ
και του ΠΑΥΣΑΝΙΑ μέχρι σήμερα, κύριο εργαλείο ανάλυσης της εξέλιξης της
ιστορίας , αποτελεί δε και σήμερα, το βασικό υλικό σχεδιασμού νέων Γεωγραφικών
και οικονομικών Ανθρώπινων χώρων . [από ΒΙΠΕ έως και εντελώς νέες πόλεις ,όπως
η ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ η τεχνοπόλεων όπως η ΣΙΛΙΚΟΝ
ΒΑΛΕΥ ]
Ο Καλλικράτης
καταγγέλλεται πανταχόθεν και πολύπλευρα ,
στην περίπτωση όμως της Αρχαίας Ολυμπίας
και του Πύργου ,ο σχεδιασμός και οι αποφάσεις είναι τραγικές Πολιτικά και Επιστημονικά .
Εν συντομία
Α] Ποιος εγκέφαλος
πιστεύει ότι ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας με ιστορικό και αναπτυξιακό ρόλο ανάδειξης
του ισχυρότερου <BRAND NAME > παγκοσμίως , μπορεί
να έχει και την αναπτυξιακή φροντίδα
ενός ορεινού όγκου με εντελώς διαφορετικά οικονομικοκοινωνικά χαρακτηριστικά ? Μπορεί
δίπλα στην υπεράσπιση και ανάπτυξη των ιστορικό-πολιτιστικών πλεονεκτημάτων της
περιοχής να σχεδιάσει και να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μεγαλύτερου άτυπου κτηνοτροφικού πάρκου
του Νομού ?
Β] Ποιος
εγκέφαλος πιστεύει ότι ο Δήμος Αρχ.
Ολυμπίας, ακόμη και εάν είχε την απαραίτητη
υποδομή , που δεν έχει ,θα μπορούσε , παράλληλα
με την προσπάθεια του για διάχυση του τουρισμού στην Αρχ. Ολυμπία 12 μήνες τον
χρόνο, να ασχολείται με την αγροτική
οδοποιία στην ΔΙΒΡΗ η τον εξηλεκτρισμό τόσων μικρών γεωργοκτηνοτροφικών
μονάδων που είναι στον ορεινό όγκο του?
Ο
Καλλικρατικός διαχωρισμός της χώρας έγινε με όρους ασκήσεων επί χάρτου και με στόχευση
την ψηφοθηρική πελατεία ,αυτό όμως
πρέπει άμεσα να ανατραπεί διότι , δεν
μας φτάνει η κρίση , έχουμε και τις <διατάξεις ενός αντιπαραγωγικού και
αντιαναπτυξιακού συστήματος > που καθηλώνει στην αδράνεια και όσες δυνάμεις
υπάρχουν ακόμη ενεργές.
Για να γίνει κατανοητό
το παραπάνω ,αρκεί να σκεφτούμε από πότε τα ΔΟΥΝΕΙΚΑ έγιναν ΑΜΑΛΙΑΔΑ και από
πότε το ΒΟΥΝΑΡΓΟ δεν ήταν σταθερά προάστιο του ΠΥΡΓΟΥ ώστε με τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
να γίνει Δήμος?
Σήμερα ο
σχεδιασμός στην περιφέρεια ΠΥΡΓΟΥ –ΟΛΥΜΠΙΑΣ έχει αποτύχει με σημαντικότερο δυσάρεστο
αποτέλεσμα την επί της ουσίας υποβάθμιση ενός παγκόσμιου Δήμου σε επαρχιώτικο θεσμό Τοπικής
Αυτοδιοίκησης Β’ κατηγορίας .
Η ΟΛΥΜΠΙΑ είναι το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
και το ΒΑΤΙΚΑΝΟ του κλασσικού
Πολιτισμού της Ανθρωπότητας .
Για σκεφτείτε
το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ να είχε την ΙΕΡΙΣΣΟ τα
ΝΕΑ ΡΟΔΑ και την ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ στην δικαιοδοσία του η το ΒΑΤΙΚΑΝΟ την ΤΟΣΚΑΝΗ ?
Τι σχέση θα είχαν
οι βασικοί στόχοι συγκρότησης αυτών των κλασσικών χώρων , με τις αγροτουριστικές ανάγκες των υπολοίπων περιοχών ?
Η ανεπάρκεια και η
μη ύπαρξη πραγματικής φροντίδας για τον τόπο , αυτών που αποφάσισαν, είναι εμφανέστατη .
Ο ΔΗΜΟΣ του ΠΥΡΓΟΥ και
ο ΔΗΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ πρέπει να γίνουν άμεσα μια ενιαία Οικονομική και
Διοικητική ενότητα με ιστορικό κέντρο
την ΑΡΧ.ΟΛΥΜΠΙΑ και Διοικητικό κέντρο τον ΠΥΡΓΟ .
Η ενότητα
αυτή θα είναι πλήρης και ικανή για μια πολύπλευρη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη ,αφού
θα έχει θάλασσα ,λιμάνι , Αρχαιολογικούς προορισμούς και ενιαίο χώρο παραγωγής και αγοράς προϊόντων.
Έτσι θα
αναδειχθεί το όνομα της ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
και σε <BRAND NAME>
όλης της γκάμας των γεωργικών προϊόντων της περιοχής ,κάτι που θα βοηθούσε
τα μέγιστα στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων
του ενιαίου πλέον χώρου ,ο οποίος με την σειρά του θα αναδειχθεί σε ισχυρό
<place marketing >
Ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός
του δρόμου ΒΩΛΑΚΑ -ΑΡΧ.ΟΛΥΜΠΙΑΣ θα δημιουργήσει
ένα εύκολο κύκλο κυκλοφορίας Ανθρώπων και προϊόντων , δίνοντας στην ΑΡΧ.ΟΛΥΜΠΙΑ ένα νέο πλεονέκτημα
.Την
έξοδο στην θάλασσα.
Αυτό με την
κατάλληλη πολιτική θα αύξανε τον χρόνο παραμονής των τουριστών στην Αρχ.
ΟΛΥΜΠΙΑ όπως και στον ΠΥΡΓΟ , με όλα τα εύλογα
οφέλη που θα προέκυπταν από αυτό.
Ο υπόλοιπος ορεινός
όγκος επιβάλλεται να προσδιοριστεί ως
ενιαία Διοικητική περιφέρεια [ΔΗΜΟΣ] ενσωματώνοντας και
ορεινά τμήματα από τον σημερινό Δήμο ΠΥΡΓΟΥ,
ώστε τα κοινά χαρακτηριστικά του σήμερα ,αλλά και οι σχεδιασμοί του
αύριο στα πλαίσια των κοινών αναγκών
αυτών των περιοχών , να
μπορούν να ενταχθούν και να
αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο αυτόνομο
και εφικτό σχέδιο ανάπτυξης .
Από του
ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ έως την ΔΙΒΡΗ μπορούν να σχεδιαστούν
πρότυπα πάρκα Ορεινής Γεωργίας , Κτηνοτροφίας , Αγροτικού και προσκηνηματικού
Τουρισμού με παράλληλες υποδομές
Δευτερογενούς τομέα για τα τοπικά προϊόντα .[Τυροκομεία ,εκχυλιστήρια
ορεινών φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών ,εκπαιδευτικές δομές γεωκτηνοτροφικών
εργασιών ,Ανανεώσιμες πηγές υποστήριξης του εξηλεκτρισμού των
γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων κ.α]
Έτσι όπως
είναι σήμερα οι δομές Διοικητικής διαχείρισης
του χώρου ,αυτά δεν μπορούν να σχεδιασθούν και να υλοποιηθούν.
Η σημερινή πολυδιάσπαση
ενδιαφερόντων και στόχων ,δεν επιτρέπει στο ΔΗΜΟ ΑΡΧ.ΟΛΥΜΠΙΑΣ να σχεδιάσει ολοκληρωμένη ανάπτυξη , αφού οι ίδιες
ανάγκες ανάπτυξης εντάσσονται και στο ΚΟΥΜΑΝΙ και στου ΔΟΥΚΑ και σε όλες αυτές τις κοινότητες που είναι
Γεωγραφικά παράλληλες και Διοικητικά άσχετες.
Εάν τα προηγούμενα
είναι σωστά ,
απαιτείται άμεσα η
κοινή συνεδρίαση των Δημοτικών Συμβουλίων των δυο Δήμων, που θα οδηγήσει σε ανάλογες αποφάσεις και να
χρεωθούν όλοι οι ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ του Νομού να
τις επιβάλλουν άμεσα στην ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ .
Παράλληλα πρέπει να δημιουργηθεί μια Αναπτυξιακή εταιρία η να μετεξελιχθούν οι
υπάρχουσες , η όπως αλλιώς θέλετε πέστε το ,η οποία να προχωρήσει στην πράξη τον
ενιαίο σχεδιασμό αυτών των περιοχών ,ιδιαίτερα τώρα στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ
[2014 -2020] .
Θα το τολμήσουν ? η θα αναπαράγουν την αδράνεια κάποιοι διότι αυτό τους βολεύει .
Για τον
ΠΥΡΓΟ μιλάω ,όχι για την Αρχ.Ολυμπία
ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου