Σάββατο 10 Αυγούστου 2013




ΔΗΜΟΣ  -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ   και ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Η Κοινωνική συναίνεση  ,ακόμη  δε  περισσότερο η όσο το δυνατόν ευρύτερη κοινωνική συμμετοχή στα τεκταινόμενα ενός  ΔΗΜΟΥ , είναι η ουσιαστικότερη μορφή Άμεσης Δημοκρατίας .Είναι η <ευλογία> της. .Αυτός  ήταν και ο στόχος της θεσμοθέτησης των Λαϊκών Συνελεύσεων  με τον Κώδικα Γεννηματά  στις αρχές της δεκαετίας του 80 .
Όμως ο πολιτικαντισμός , ο λαϊκισμός , η αντικατάσταση της κοινωνίας από μικρές συμφεροντολογικές ομάδες  ,οι οποίες ομιλούν <εξ ονόματος > της κοινωνίας  αλλά στην ουσία <ερήμην της >,  έχουν οδηγήσει την <ευλογία > της Δημοκρατίας σε ένα πλήρη εκφυλισμό . Βέβαια και τι δεν έχουμε εκφυλίσει σε αυτόν τον τόπο ,ώστε να αφήσουμε αυτό να μας ξεφύγει .
Όμως τώρα τα πράγματα   είναι οριακά  για να συνεχίσουμε να κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε .
 Η  προοπτική να ζούμε σύντομα σε μια <έρημη πόλη >  είναι πλέον πραγματικός  φόβος  και όχι φαντασιακό σινεμά .
Ο καθένας οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι σε αυτήν την προοπτική και βέβαια πρώτοι από όλους οι Δημοτικοί Άρχοντες.
Η κοινωνική συναίνεση ,η οποία αποτελεί και αφορμή αυτού του σημειώματος , προϋποθέτει τρία βασικά στοιχεία .
1ον]Πλήρη ,πολύπλευρη, και ανοικτή πληροφόρηση της κοινωνίας .
2ον]Ανοικτό και φερέγγυο πάνω από όλα , επιστημονικό και πολιτικό διάλογο , όχι ψέματα και αφορισμούς
3ον]Συμμετοχή της κοινωνίας στο διάλογο μέσω της εξασφάλισης των  απαραιτήτων συνθηκών   διαλόγου . Όχι <δήθεν ανοικτές συζητήσεις >
Ισχύουν αυτά στον τόπο μας .ΟΧΙ


Αντί αυτών έχουμε

Α] Μηδενική η πλαστή  πληροφόρηση των κοινωνιών με απουσία των υπευθύνων   πολιτικών διαχειριστών της και διαχείριση της <κοινής γνώμης>   από φωνασκούντες δήθεν <πολίτες με άποψη και ευαισθησίες > ,οι οποίοι είτε από άγνοια είτε από στείρα αντιπολιτευτική διάθεση ,αντιστρατεύονται σοβαρές και τεκμηριωμένες πρωτοβουλίες ανάπτυξης .
Β]Οι Πολιτικοί διαχειριστές ,ως ψήφο-συλλέκτες ,περνούν στην αδράνεια ,υιοθετούν η ανέχονται αυτές τις υποτιθέμενες εκφράσεις της κοινωνίας και αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι τους ενδιαφέρει πρώτα η καρέκλα τους και μετά ο τόπος .
Γ] Η κοινωνία <παραπληροφορημένη > , πολλές φορές νιώθει <νικήτρια>, αγνοώντας ότι έτσι έχει υπονομεύσει η θάψει το μέλλον του τόπου, το δικό της  και των παιδιών της.

Βασική αρχή της κοινωνικής συναίνεσης είναι η επικράτηση της συνείδησης ότι το <μέρος> συνδιαλέγεται και αλληλεπιδρά με το   <όλον> με υποχρεώσεις ,ευθύνες και δικαιώματα .
Το  Κατάκολο επηρεάζει το Βούναργο ,ο Βώλακας τον Πύργο ,ο Πύργος του Καράτουλα κ.λπ. Αυτό είναι η προϋπόθεση ένταξης του κοινωνικού διαλόγου του μέρους στο όλον της κοινωνίας .
Μια αναπτυξιακή πρωτοβουλία στο Κατάκολο  μπορεί να δώσει εργασία σε ένα παιδί από το Γούμερο η το αντίστροφο και αυτό δεν μπορείς να το αγνοείς στους σχεδιασμούς σου και στις αποφάσεις  σου  για να εξυπηρετήσεις μικροσυμφέροντα.
Τα προαπαιτούμενα της Κοινωνικής συναίνεσης δεν υπάρχουν στον Δήμο μας   αλλά και γενικότερα στην χώρα μας ,όπου η αδιαλλαξία και ο φανατισμός  έχουν προ πολλού αντικαταστήσει  τον διάλογο.
Τρανταχτά παραδείγματα στον Νομό μας και στον Δήμο μας είναι η Τριανταφυλλιά , ο Δεματοποιητής που ακριβοπληρώθηκε και δεν δουλεύει , η δημοτική περιουσία στον Βώλακα  και αλλού   που συνεισφέρει ούτε το 1/100 από τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που θα μπορούσε να προσφέρει  , η Δημοτική επιχείρηση στον Ελαιώνα που είναι αδρανής  ενώ είναι το μοναδικό αναπτυξιακό έργο  της Δημοτικής αρχής μέχρι σήμερα  και πολλά άλλα
Παράλληλα η έλλειψη χρόνιου διαλόγου έχει δημιουργήσει τεράστιες παθογένειες ,στα καταστήματα  της παραλίας  ,αυθαιρεσίες επί της δημόσιας περιουσίας αλλά και των Δασών και πάνω σε όλα αυτά κάποιοι μαζεύουν ψήφους για την ικανοποίηση της ματαιοδοξίας  τους .{ Μόνο?]
Έχω ζήσει και ανάλογες καταστάσεις στο Γραμματικό με τον ΧΥΤΑ , στην Επανομή με την άντληση του φυσικού αερίου  και αλλού ,όπου τα μικροσυμφέροντα κέρδισαν εις βάρος του γενικού καλού και του εθνικού συμφέροντος .
Αντιθέτως  όμως , μέσα από εξαιρετικό δημόσιο διάλογο  ,στην Αιτωλοακαρνανία  έγιναν και γίνονται έργα διαχείρισης στερεών αποβλήτων ,στην ΚΑΤΕΡΙΝΗ έγινε   ΧΥΤΑ κόσμημα όπου πάνω του είναι Πάρκο αναψυχής ,στην Κοζάνη έγινε η ΔΙΑΔΗΜΑ ,  κ.α.
Εκεί οι τοπικές κοινωνίες ,<ήξεραν> συμμετείχαν  και υποστήριξαν  τα έργα.
Εδώ οι τοπικές κοινωνίες νομίζουν ότι ξέρουν διότι κάποιοι τους πλασάρουν το ψέμα  ως γνώση.
ΑΚΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕ
Δεν πάει άλλο αυτό το έργο .
Οφείλεις  άμεσα να οργανώσεις ένα διάλογο δημόσιο και όταν γράφω δημόσιο εννοώ πραγματικά δημόσιο με όλους όσους έχουν άποψη και ενδιαφέρονται.
Οφείλεις να δώσεις στην κοινωνία για διάλογο το σχέδιο ανάπτυξης του Δήμου [ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ} να ξέρουμε όλοι  πως εσείς νομίζετε ότι πρέπει να βαδίσουμε και να θέσεις αυτές τις προτάσεις ,εάν υπάρχουν , στην βάσανο της δημόσιας κριτικής .
Εάν δεν υπάρχουν ,οφείλεις να συζητήσεις δημόσια[πραγματικά δημόσια ,όχι με στημένες δήθεν δημόσιες συζητήσεις ]  τις προτάσεις  που υπάρχουν   και να ακολουθήσεις τις ανάγκες των καιρών .
Εάν δεν το κάνεις έστω και τώρα,  την κατά την άποψη μου τελευταία στιγμή , δεν θα λειτουργείς ως   Δήμαρχος,   όπως αρμόζουν οι καιροί ,αλλά απλώς θα Δημαρχεύεις. Θέλω να πιστεύω ότι έστω και τώρα θα το <πάρεις αλλιώς >. και θα συγκρουστείς   με τις παθογένειες  .
Εάν όχι χάσαμε όλοι και πρώτα από όλα η ΠΟΛΗ στο όνομα να μην χάσεις εσύ ψήφους και κάποιοι το βόλεμα τους.


ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου