Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

ΘΕΑΤΡΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


ΘΕΑΤΡΟ   <ΤΡΕΙΣ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ >
Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι ‘’Τρείς στο κρεβάτι μας’’ και να εννοεί την Τρόικα.
Το έργο γράφτηκε από τον Αντρέ Ρουσέν και σε πρώτη ανάγνωση χρησιμοποιεί τις συμπτώσεις για να πλάσει ένα ευρηματικό μύθο με προοπτική γέλιου αλλά και ανατομίας  των σχέσεων ενός ζευγαριού. Επειδή ο Ρουσέν πέρα από συγγραφέας   ήταν ηθοποιός και σκηνοθέτης, ο λόγος του έχει την απαιτούμενη θεατρική οικονομία, και η επιδιωκόμενη ανάλυση μέσω του γέλιου δημιουργεί καλούς υπαινιγμούς.
Όμως η σημαντικότερη εκδοχή των γεγονότων που διαδραματίζονται στη σκηνή, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι η ανάλυση  των πραγματικών διαστάσεων ενός ‘’Ιψενικού τριγώνου’’ αλλά το πόσο μπορεί να γελοιοποιηθεί ένας άνδρας από μία ή για μία όμορφη γυναίκα.
                Τα ‘’Ιψενικά Τρίγωνα’’, εκτός του ΄Ιψεν,  τα έχουνε αναλύσει και άλλοι καλύτερα από τον Ρουσέν , στο συγκεκριμένο όμως έργο αναδύεται καθαρά η γελοιοποίηση δύο ανδρών μπροστά στο ‘’σκοτεινό αντικείμενο’’ ενός σαρκικού ή συναισθηματικού πόθου.
 Η γελοιοποίηση δεν γίνεται μόνο μέσα από την συμπεριφορά του απατημένου συζύγου , αλλά και  μέσα από την συμπεριφορά του πολυπράγμονα εραστή, ο οποίος  με μηδενικό αυτοσεβασμό, στη προσπάθεια του  να δώσει περιεχόμενο στη ζωή του μέσα από πολλές γυναικοκατακτήσεις, οδηγεί όλη τη ζωή του μέσα σε ένα τεράστιο ψέμα. 
                Όλα αυτά υποστηρίζονται από διαλόγους και υπαινιγμούς που βγάζουν γέλιο και όπως πάντα, επειδή περνάμε εποχές  στην διάρκεια των οποίων  αναγκαστικά θα αναρωτηθούμε για όλα, καλό είναι να δούμε την παράσταση και να αφεθούμε στο μύθο του αυτόνομου συναισθήματος και της ελκυόμενης αίσθησης.
                Η Θεατρική  Ομάδα ‘’Δούρειος Ίππος’’ χρόνια τώρα προσπαθεί σεμνά να πει κάτι στην κοινωνία αυτής της πόλης. Είναι όμορφο αυτό από μόνο του, γίνεται δε πιο όμορφο, όταν μας προτείνει και μια παράσταση σαν αυτή, από την οποία θα φύγετε με ένα μειδίαμα στο στόμα και πιθανώς ένα  καινούργιο φεγγίτη στο μυαλό σας. 
Οι συντελεστές της παράστασης έχουν αντιμετωπίσει  επαγγελματικά την προσπάθεια τους και εάν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν , οφείλουμε να τους αποδώσουμε  ένα μεγάλο μπράβο. Αυτές οι προσπάθειες πρέπει να στηρίζονται από όλους μας γιατί αφήνουν δρόμους ανοικτούς σε μια εποχή που  η ερήμωση των κοινωνικών λειτουργιών είναι σε ημερήσια διάταξη.
Ο Δήμος οφείλει όλες αυτές τις προσπάθειες να τις δει ως ενότητα  παραγωγής  Θεατρικού Πολιτισμού στην Πόλη μας και να τις αγκαλιάσει χωρίς να καταργεί την αυτονομία τους .

ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου