Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

                                           

      Νότια Ηλεία και Καρέτα  Καρέτα
Νομίζω ότι η κοινωνία πρέπει να μάθει και να ασχοληθεί άμεσα πριν είναι πολύ αργά  ότι ο Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος ετοιμάζεται να εκδώσει απόφαση με την οποία θα απαγορεύονται από τις εκβολές του Αλφειού μέχρι την Κυπαρισσία τα εξής :
   α) Το βραδινό μπάνιο και η φωτιά στην άμμο τα βράδια, δηλαδή οι ερωτικές διαδικασίες της εφηβείας θα πρέπει να αλλάξουν τόπους.
   β) Απαγορεύεται να μαζέψω κουκουνάρια από τις κουκουναριές των παραθαλάσσιων δασών , άρα πάνε και τα κουκουνάρια που τρώγαμε παιδιά όταν κάναμε κατασκηνώσεις.
   δ) Απαγορεύεται η μετακίνηση με ζώα για ψυχαγωγικούς λόγους. Άρα πάει και η βόλτα με το άλογο
Παράλληλα επιβάλλονται :
α) Ομπρέλες που θα κλείνουν ώστε να περιορίζεται η σκίαση της παραλίας. Ξέρετε ομπρέλες που δεν κλείνουν ή ξέρετε ομπρέλες που δε χρησιμοποιούνται για σκίαση?
β)Το που θα κάνεις ηλιοθεραπεία θα προσδιοριστεί από διατάξεις και όχι από την προσωπική σου διάθεση.
Αυτά και άλλα πολλά προβλέπονται στην προς υπογραφή απόφαση ,οι κοινωνίες δε από τον Πύργο μέχρι την Ζαχάρω  δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι πάει να γίνει ,εκτός ελαχίστων ενδιαφερομένων πολιτών.
Το ζήτημα είναι άκρως σοβαρό και εξελίσσεται  σε επικίνδυνο, αφού ζωτικής σημασίας θέματα αφήνονται στη διαχείριση  άσχετων με την κοινωνική, οικονομική,  πολιτιστική ιστορία και προοπτική του τόπου, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ενός υγιούς σχεδιασμού ανάπτυξης της Νότιας Ηλείας, χαράσσουν πολιτικές ζωής με πλήρη ανευθυνότητα.
Αυτός που εισηγείται,  αυτά που γράφονται στην προς υπογραφή απόφαση , δεν ξέρω πόσο υπεύθυνος είναι απέναντι στην Καρέτα- Καρέτα αλλά σίγουρα είναι πολιτικά ανεύθυνος απέναντι στους ανθρώπους  που κατοικούν στον χώρο  αυτό.
Πριν είναι αργά πρέπει να αντιδράσουμε ΟΛΟΙ  ως ενιαίο μέτωπο .
Δήμοι ,ΤΕΕ, Περιφέρεια ,Επιμελητήριο ,Συνεταιρισμοί.


Εν συντομία λοιπόν θα τονίσω τα εξής :
1.      Επιβάλλεται το θεσμικό μέτωπο της Ν. Ηλείας και της Κυπαρισσίας (Δήμαρχοι, Βουλευτές, Περιφέρεια, Σύνδεσμοι) να απαιτήσουν την άμεση απόσυρση της προς υπογραφή Υπουργικής Απόφασης.
2.      Το θεσμικό μέτωπο σε συνεργασία με επιστήμονες (κύρια ντόπιους, αλλά και ξένους όπου χρειάζεται ) να σχεδιάσει και να προτείνει ένα πλήρες Σχέδιο Ανάπτυξης της Ν. Ηλείας, όλων των Δημοσίων εκτάσεων (Αλφειός, Καϊάφας, Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Κυπαρισσία) και αυτό το σχέδιο να συζητηθεί με τις τοπικές κοινωνίες και να αποτελέσει Κοινωνικό και Πολιτικό  Συμβόλαιο-Πλαίσιο Ανάπτυξης των περιοχών αυτών. Εννοώ ένα “MASTER PLAN” και όχι επιμέρους ΣΧΟΟΑΠ που τα περισσότερα έχουν αντιαναπτυξιακή λογική. Οι επί μέρους μελέτες θα έρθουν μετά.
3.      Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού να ενσωματωθούν ένα ή δύο επισκέψιμα Πάρκα για την Καρέτα- Καρέτα, αντιγράφοντας  και προσαρμόζοντας στους εν μέρει χώρους , τις αντίστοιχες δράσεις του Εθνικού Πάρκου της Ζακύνθου.
4.      Με στόχους και πρόγραμμα  να  ανοίξουμε επιτέλους δρόμους  διαλόγου και  ανάπτυξης στον κατεστραμμένο τούτο τόπο,  διότι οι νέοι άνεργοι και απελπισμένοι δε μας φταίνε σε τίποτα ,δεν νομίζω δε ότι θα μας περιμένουν πολύ ακόμη .Θα βγουν στους δρόμους και τότε δεν θα έχει γυρισμό .
Για τα παραπάνω ,είναι αναγκαίο να ξαναθυμηθούμε ,  μερικές αρχές της σχέσης με το περιβάλλον,
διότι η πλαστογράφηση τους, έδωσε «πατήματα» στις χιλιάδες παρανομίες που κατέκλυσαν το παραλιακό μέτωπο της Ηλείας και στις κατά καιρούς αυθαιρεσίες κάποιων που χρησιμοποιούν τον Κολοκοτρώνη για να «κονομήσουν».
α) Η προστασία του περιβάλλοντος για να είναι αειφόρος, πρέπει παράλληλα να παράγει πλούτο. Σε αντίθετη περίπτωση, μένει στα χαρτιά και οι παρανομίες  διογκώνονται. Αυτό κάνουν οι σοβαροί λαοί με τα Πάρκα τους ( Evian,, Monte  Bianco, Κυανή Ακτή, Κάπρι,  , η άλλες περιβαλλοντικές  παραμέτρους, όπως   απόβλητα, Βιομάζες ,ιχθυοτροφικά απόβλητα  κ.α.).
Με το να αποκλείεις ,αντί να ελέγχεις , την αναπτυξιακή δραστηριότητα από το περιβάλλον δεν το προστατεύεις,  το εγκαταλείπεις στην τύχη του και στα  χέρια   των επιτηδείων.
Εάν ο ΚΑΙΦΑΣ είχε αναπτυχθεί , ως μια ξύλινη λουτρόπολη υψηλών προδιαγραφών Τουρισμού Υγείας  ,όχι μόνο δεν θα είχε καεί ,αλλά θα είχε ζωή όλο τον χρόνο και δεκάδες νέοι θα έβρισκαν εργασιακό καταφύγιο εκεί. Εάν  είχε οργανωθεί ζωή εντός της   ΦΟΛΟΗΣ δεν θα είχε γίνει σκουπιδότοπος, όπως στο Monte  Bianco,
Εάν ο Αγ.Ανδρέας είχε σοβαρό αναπτυξιακό πλαίσιο δεν θα είχε γεμίσει παρανομίες και θα ήταν το Ελληνικό ΚΑΠΡΙ.
β) Όλος ο δημόσιος πλούτος της χώρας ανήκει σε όλους, εκτός από τι νόμιμες ατομικές ιδιοκτησίες ανήκουν σε όλους και η χρήση τους επηρεάζει τη ζωή όλων. (τα πετρέλαια του Κατακόλου, οι Δημόσιες παραλιακές εκτάσεις, οι Δημοτικές περιουσίες,  ο Καϊάφας, ο Όλυμπος, η Πίνδος, κ.α.)
Εάν κάποιοι για να γίνουν αρεστοί και να μαζεύουν με ψέματα ψήφους, εγκληματούν παίζοντας παιχνίδια με αυτά που ανήκουν σε όλους μας ,πρέπει να πάνε σπίτι τους άμεσα. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.
Ελπίζω, με την συμπαράσταση των νέων απελπισμένων που καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός τους,  κάποια πράγματα να αρχίσουν να μπαίνουν σε μια σειρά και να ασχοληθούμε σοβαρά με το πώς θα προστατέψουμε το περιβάλλον ,παράγοντας παράλληλα και πλούτο που μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας και χρήμα .
ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ
Να σχεδιάσουμε και να βάλλουμε τους όρους μιας υγιούς Ανάπτυξης και να προσκαλέσουμε  μετά την ιδιωτική πρωτοβουλία να συμβάλλει σε αυτήν .
Όποιος επενδύει δεν είναι απαραίτητα εχθρός του Περιβάλλοντος ούτε εχθρός του Ανθρώπου .Όλοι οι Επιχειρηματίες δεν είναι χαμόγια .Υπάρχουν επιχειρηματίες που παρασύρονται από τα όνειρα τους και δημιουργούν ,αυτούς δε τους έχουμε τώρα ανάγκη ,περισσότερο από ποτέ .
Να υποστηρίξουμε και να διευρύνουμε τις οικολογικές ευαισθησίες και να καταδικάσουμε τις οικολογικές υστερίες .
Μέχρι σήμερα οι <ευαίσθητοι > ,αρχαιολόγοι ,οικολόγοι ,κ.λπ. απαγορεύουν ,οι παράνομοι  κτίζουν ,θάβουν, πλουτίζουν και  βασιλεύουν , Εμείς δε παραμένουμε θεατές ΓΙΑΤΙ?
Αυτοί είναι μάγκες και εμείς  τι?.
Να ξεκαθαρίσουμε τώρα,  με όλους,  τους λογαριασμούς μας , και τους υστερικούς και τους παρανομούντες και πάνω από όλα με τους Περιφερειακούς και Δημοτικούς Άρχοντες,  που στο όνομα ψηφοθηρίας κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν σε πολλές περιπτώσεις.




ΑΚΤΙΒΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ -ΠΡΟΤΑΣΗ .
Να ορισθεί μια βραδιά από τους ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ στην διάρκεια της οποίας ,όλοι θα βγούμε στις παραλίες  από το ΚΑΤΑΚΟΛΟ έως την ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ  ,όπως παλιά ,για να διαδηλώσουμε ότι ζούμε μέσα στο περιβάλλον  είμαστε  το περιβάλλον  και  οι αρμοδιότεροι για να το προστατέψουμε .

ΑΡΓΥΡΗΣ  ΣΑΛΠΕΑΣ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου