Άκου Δήμαρχε
και λοιποί Άρχοντες
του Δημοτικού Συμβουλίου , καθότι η ατομική ευθύνη δεν καταργήθηκε ποτέ στην
πολιτική.
Η βαθιά και πολύπλευρη κρίση που
βιώνουμε ως φυσικά πρόσωπα , κοινωνία
και ως θεσμοί ,δεν έχει μόνο τις πλευρές της δυστυχίας και του αδιεξόδου. Έχει
και την πλευρά της ευκαιρίας και αυτή η πλευρά επιβάλλει άμεσα την υιοθέτηση στην πράξη μιας άλλης λογικής.
Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει
με Διοικητικές ή Νομοθετικές πράξεις
της Κεντρικής Διοίκησης, διότι δεν είναι θέμα Νόμων, αλλά θέμα κουλτούρας και αντίληψης. Ο
ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν πάντα και παντού στον κόσμο ,αλλά τώρα είναι ακόμη περισσότερο, καθοριστικός για διέξοδο από την κρίση, όφειλε
δε και οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες
της σε αυτόν τον τομέα και να μην χρησιμοποιεί
την κρίση ως άλλοθι , για την ανυπαρξία
σχεδίου Ανάπτυξης του χώρου της.
Δεν μπορούν η ψηφοθηρική πολιτική και η ανεπάρκεια της να εμποδίζουν
πρωτοβουλίες Ανάπτυξης . Η αναγκαιότητα να δημιουργηθούν Περιφερειακές Νησίδες Ανάπτυξης με
σχεδιαστή και πρωτεργάτη
την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι τώρα περισσότερο από ποτέ αναγκαία.. Οι
περιφερειακές νησίδες ανάπτυξης μπορούν να συνθέσουν ένα νέο πάζλ για την
αναπτυξιακή και κοινωνική εικόνα της χώρας και να υποχρεώσουν την κεντρική Διοίκηση του Κράτους σε άλλη
λογική και κατεύθυνση ή να την αλλάξουν από μόνες τους οι νέες συνθήκες που θα διαμορφωθούν .
Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, πρέπει να σταματήσει η αναπαραγωγή παθογενειών
του παρελθόντος .
Δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να αναλώνεται
σε θέματα, τα περισσότερα των οποίων θα έπρεπε να λύνονται από υπηρεσιακούς παράγοντες
.
Δεν μπορεί να <τρώγονται> ώρες
για τοποθετήσεις τηλεοπτικού και μόνο ενδιαφέροντος και να μην έχει συζητήσει 7
χρόνια τώρα ένα συνολικό Αναπτυξιακό πλάνο
για τον Δήμο .
Δεν μπορεί ο διάλογος για το <όλον
όφελος> της κοινωνίας του ΔΗΜΟΥ να αντικαθίσταται
με πολιτική επικαιρότητας και τραμπουκισμούς ευκαιρίας .
Δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να
μην έχει ασχοληθεί ποτέ με την προοπτική άντλησης των Πετρελαίων του ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ και τα εξ’αυτής
προσδοκώμενα ,αφήνοντας το <παιχνίδι > στο Υπουργείο και στην Περιφέρεια
,διότι πολύ φοβάμαι ότι με τα ανταποδοτικά του Κατάκολου ,η Περιφέρεια θα κάνει
έργα στην ΠΑΤΡΑ ,αφού αυτή θα τα διαχειρίζεται.
Ο Δήμος πρέπει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της
περιοχής μας , μέσα από ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη δημιουργία εσόδων, θέσεων
εργασίας και προοπτικές για την νεολαία .
Αυτό το σχέδιο πρέπει
να αποτελέσει μια νέα τοπική κοινωνική
συμφωνία ,η οποία θα επαναπροσδιορίζει εκ νέου το «τι αξίζουμε» και το «τι μπορούμε» σαν ΠΟΛΗ.
Κάτι τέτοιο δεν θα είχε μόνο άμεσα οικονομικά αποτελέσματα
αλλά θα έδινε στο ενεργό ανθρώπινο
δυναμικό του Δήμου μια νέα αφήγηση ζωής, ικανή να δημιουργήσει και άλλες μικρές παράλληλες ατμομηχανές ανάπτυξης
της περιοχής.
Για να συμβεί αυτό χρειάζεται:
1.
Επιστημονική
ανάλυση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Δήμου σε σοβαρή βάση και όχι
διακηρύξεις τύπου Τουρισμός ,Γεωργία ,Αρχ.Ολυμπία, Αεροδρόμιο ,επιστολές και τα γνωστά .Αυτά
χρησιμοποιούνται χρόνια από εκείνους που δεν ξέρουν η δεν θέλουν να ασχοληθούν
σοβαρά με την ανάπτυξη της Πόλης μας και
απλώς κοροϊδεύουν την κοινωνία.
2.
Οικονομοτεχνική
ανάλυση της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Πόλης μας και των προσδοκιών μας από αυτά, σε σχέση με τα οικονομικά του Δήμου και των
πολιτών της περιοχής
3.
Άμεση
δρομολόγηση των σχεδίων ανάπτυξης, χωρίς πισωγυρίσματα, αναστολές και
ψηφοθηρικούς ελιγμούς χαμηλής πολιτικής
Πως θα γίνουν όλα αυτά .?
Εύκολα .
Με
χρήματα των Ευρωπαϊκών Ταμείων και
εθελοντική στην αρχή επιστημονική υποστήριξη από τους νέους Ανέργους
Επιστήμονες της Πόλης ,όπως κάνουν και άλλοι Δήμοι στην χώρα αλλά και σοβαρότητα από τους Πολιτικούς υπευθύνους
σε σχέση με την ιεράρχηση των αναγκών της Πόλης.
Η εθελοντική υποστήριξη των ανέργων Επιστημόνων
της περιοχής θα ενταχθεί σε μια προοπτική απασχόλησης στην περίπτωση
επιτυχούς αποτελέσματος των προτάσεων .
Ο Δήμος Πύργου έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και
είναι κρίμα να μένουν αναξιοποίητα και να περιμένουμε από το κράτος να μας
σώσει. Το κράτος δεν έχει, δεν μπορεί και ίσως δε θέλει. Άρα εμείς πρέπει να
συμφωνήσουμε σε μια Αναπτυξιακή πορεία, αδιαφορώντας για το εάν το Κράτος θα
μας δώσει λεφτά ή όχι.
Ποια, πως και γιατί;
Τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου Πύργου, τα
οποία τα 30 τελευταία χρόνια αντί να αξιοποιούνται και να φέρνουν έσοδα στους
πολίτες και στο Δήμο, απαξιώνονται ή αφήνονται στον αυτόματο πιλότο είναι τα
εξής:
·
Το
Κατάκολο,
·
οι
τεράστιες (χιλ. στρ) Δημόσιες και Δημοτικές εκτάσεις περιαστικής γης του Δήμου,
·
τα
Απόβλητα,
·
το μεγάλο νεανικό Επιστημονικό Δυναμικό του
Δήμου,
·
η
γεωργική παραγωγή της περιοχής,
·
η βιοποικιλότητα της τοπικής χλωρίδας σε νέες
μορφές παραγωγής και επεξεργασίας
·
και πολλά αλλά, πλεονεκτήματα που θα τα ζήλευαν πολλές άλλες
περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης .
Όλα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ των Ευρωπαϊκών Ταμείων χωρίς να έχουμε ανάγκη το Κράτος.
Πως;
Εν συντομία θα απαριθμήσουμε το πώς και στο άμεσο μέλλον θα
τα αναλύσουμε ένα- ένα.
1.Το Κατάκολο
μπορεί να αποτελέσει την αιτία της αύξησης των εσόδων του Δήμου και των Πολιτών
με τα εξής απλές ενέργειες αρκεί να το
θέλουμε.
α] έσοδα στο Δήμο
μέσω της πώλησης Ηλεκτρικής ενέργειας
στα κρουαζιερόπλοια προερχόμενης από Ανανεώσιμες Πηγές του Δήμου .
β]μέσω δημιουργίας επισκέψιμου Δημοτικού Τεχνολογικού Πάρκου Νέας Οικονομίας και Νέας
Αγοράς [όπως στην Νίκαια] το οποίο
θα παράγει επεξεργασμένα προϊόντα από την Τοπική Παραγωγή(από συσκευασμένα
τοπικά προϊόντα μέχρι καλλυντικά και Συμπληρώματα Διατροφής από αυτά, πχ
σταφίδα).
Αντί αυτών το ΚΑΤΑΚΟΛΟ
κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μάστιγα ,διότι η αυθαιρεσία κάποιων που φέτος
μετατράπηκε σε απλές σκηνές βίας ,του χρόνου θα εξελιχθεί σε αυθαιρεσία τύπου Φαρ Ουέστ ,εάν δεν πάρεις άμεσα μέτρα .Ίσως
του χρόνου στο Κατάκολο δεν θα λέμε με κανένα καλημέρα, διότι κάποιοι πιθανώς θα κατεβάσουν
και μπράβους για την επίτευξη των <αναπτυξιακών > τους στόχων ..
Άκου ΔΗΜΑΡΧΕ ,ο Δήμαρχος
όταν κινδυνεύει η εύρυθμος λειτουργία της κοινωνίας του ΔΗΜΟΥ δεν μένει απλά ΔΗΜΑΡΧΟΣ ,γίνεται και ΣΕΡΙΦΗΣ εάν
χρειαστεί.
2. Οι περιαστικές Δημοτικές, Περιφερειακές και
Δημόσιες εκτάσεις μπορούν να φέρουν άμεσα και έμμεσα έσοδα στους
πολίτες και στο Δήμο με έργα όπως Κτήμα Παραδοσιακής Ιατρικής στη λίμνη
Μουριάς [τοπικά βότανα
,φαρμακευτικά φυτά κ.α ] με παράλληλη δημιουργία μικρών λιμνών και κέντρο αθλητικών
δράσεων ήπιου τύπου[π.χ. ιππασία ] ,όπου
οι Τουρίστες θα μπορούν να απολαμβάνουν ένα δίωρο άλλου περιεχομένου..
Μην μου πεις ότι αυτές τις εκτάσεις δεν τις δίνει η Περιφέρεια η το Κράτος
,διότι δεν έχουμε σχέδιο για να τις ζητήσουμε .Ας φτιάξουμε το σχέδιο και τότε
να δούμε εάν θα μας τις δώσουν η όχι .Ακόμη και εάν δεν τις δώσουν θα έχουν να
αντιμετωπίσουν την κοινωνία και ας πάρουν αυτοί την ευθύνη.
3.Επιχειρηματικό Πάρκο Έρευνας Τεχνολογίας , Παραγωγής και Εκπαίδευσης
για νέες επιχειρηματικές και ερευνητικές δράσεις,[η ΠΑΤΡΑ έχει 4
τέτοιους χώρους και διεκδικεί και 5ο
,η ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2 και ετοιμάζει και 3ο ,η Ηλεία δεν έχει κανένα ,
]
Ο χώρος αυτός , θα
έχει σαν στόχο την προσέλκυση των νέων
σε ένα νέο αξιοκρατικό και παραγωγικό μοντέλο ζωής , δίνοντας σε Α’ φάση στους
νέους άνεργους Επιστήμονες της περιοχής
την ιδιότητα του χρήσιμου και σε συνέχεια την ιδιότητα του εργαζόμενου.
4.Δημοπρατήριο Αγροτικών Προϊόντων και Εργαστήριο Ανάλυσης και
Πιστοποίησης Αγροτικών προϊόντων και πολλά άλλα , που ο χώρος δεν
επαρκεί για να κάνω έστω και μια απλή
αναφορά. Όλα αυτά μπορούν να χρηματοδοτηθούν από Ευρωπαϊκά κονδύλια και να φέρουν
πολύ σοβαρά έσοδα στον ΔΗΜΟ και την
Τοπική κοινωνία.
Γιατί αναβάλλονται συνεχώς τόσα χρόνια ? Φταίνε τα προβλήματα
της καθημερινότητας η τα προβλήματα που κληρονόμησε
ο ΔΗΜΟΣ ?
Όχι .Φταίει η έλλειψη αναπτυξιακού σχεδίου
και οράματος ,όπως και η
τεχνογνωσία για πολλά από αυτά που περιγράφω.
Εάν επιμένεις όμως θα σου θυμίσω το εξής .Δυο πατεράδες
βρήκαν τα παιδιά τους το πρωί να κλαίνε διότι δεν έφτανε το γάλα . Ο ένας έφυγε
γρήγορα στην δουλειά ,έβγαλε μεροκάματο ,πήρε γάλα τα τάισε και μετά σταμάτησαν να κλαίνε .Ο άλλος έκατσε και τους μιλούσε προσπαθώντας με τα λόγια να τα κάνει να μην κλαίνε .Αυτού
τα παιδιά κλαίνε ακόμη .Εσύ τι θα κάνεις από τα δυο? .
Ο χρόνος της ύφεσης τρέχει , η δυστυχία εξαπλώνεται και εγώ
δεν βλέπω μέλλον .Κάθε ώρα ύφεσης ,ξέρουν η Οικονομολόγοι ,θέλει τρεις ώρες Ανάπτυξης
για να επανέλθουν τα πράγματα στο προγενέστερο επίπεδο.
Το δίλημμα είναι πλέον
με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις .
Θα πας με αυτούς που πιστεύουν ότι το προσωπικό συμφέρον τους
είναι και συμφέρον της ΠΟΛΗΣ η με αυτούς
που βλέπουν ότι το καλύτερο μέλλον για αυτούς και τα παιδιά τους περνάει μέσα από ένα καλύτερο μέλλον της ΠΟΛΗΣ
Δεν μπορείς να είσαι με όλους ,δεν γίνεται πλέον .
Δεν γράφω αυτή την επιστολή για να σταθώ απέναντι σου ,
έξαλλου χρόνια τώρα δηλώνω φίλος σου , αλλά το μέλλον των νέων παιδιών της ΠΟΛΗΣ
είναι φίλτατο.
Η αναβλητικότητα και
το <πέταγμα > των αποφάσεων στο μέλλον
για να μην σπάσουμε αυγά οδηγεί στην εξαθλίωση χωρίς αντιστάσεις
,βολεύοντας μερικούς .
Θα συμμαχήσεις με τις δυνάμεις της Ανάπτυξης η με τις δυνάμεις
της καθυστέρησης .
ΕΣΥ αποφασίζεις πλέον .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου