Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΦΡΑΟΥΛΕΣ

Ανάπτυξη και φράουλες
Τα γεγονότα  στην Μανωλάδα  ανέδειξαν τις  μεγάλες  παθογένειες των γεωργικών καλλιεργειών και παραγωγικών ενασχολήσεων   στην Ηλεία, παράλληλα δε επέβαλλαν  την  αναγκαιότητα της  οργάνωσης  και υλοποίησης  ενός  σύγχρονου σχεδιασμού ανασυγκρότησης του παραγωγικού ιστού   του πρωτογενούς τομέα .
Ένα δηλ. ολοκληρωμένο ,άμεσα  υλοποιήσιμο  και με προοπτικές  20 ετίας, πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Γεωργίας  και ιδιαίτερα της Επιχειρηματικής Γεωργίας   στο Νομό.
Οι  μεγάλες παθογένειες  της γεωργικής ενασχόλησης  στην Ηλεία  εστιάζοντας στα εξής δύο σημεία .
1)      Όποιος επιχειρηματίας της  γεωργικής επιχειρηματικότητας θέλει να είναι  Νόμιμος ,δεν μπορεί  λόγω παραλογισμού και κενών του θεσμικού πλαισίου  και
2)      Όποιος εσκεμμένα και όχι αναγκαστικά παρανομεί ,κρατάει ανά πάσα  στιγμή στα χέρια του ,τις τύχες χιλιάδων ενασχολούμενων με τον ίδιο χώρο  δραστηριότητας  και μπορεί να τινάξει στο αέρα τις χρόνιες προσπάθειες όλων των άλλων που δεν έχουν καμιά ευθύνη.
Αυτό δεν  ισχύει μόνο στην καλλιέργεια της φράουλας.
Ισχύει στον τρόπο λειτουργίας  των  ελαιοτριβείων, στην κτηνοτροφία με την ταλαίπωρη αδειοδότηση  των εγκαταστάσεων σταυλισμού, στα τυροκομεία με την διαχείριση των αποβλήτων τους και άλλα. Ισχύει στους νέους αγρότες με τις διαδικασίες ένταξης και απένταξης , στην ανοργάνωτη ανάπτυξη νέων καλλιεργειών  και πολλαπλώς αλλού.
Τα γεγονότα της Μανωλάδας απλώς  ανέδειξαν στην επικαιρότητα το πρόβλημα των λαθρομεταναστών , που δεν είναι μόνο για την περιοχή αυτή, ισχύει για όλη την Ελλάδα. Πριν όμως αρχίσουμε να πυροβολούμε με ευκολία το προϊόν  ,θα πρέπει να πούμε και ένα ευχαριστώ σε αυτούς τους πρωτοπόρους ,   οι οποίοι  με προσπάθεια χρόνων και μεγάλων ρίσκων ,έφεραν στην περιοχή μια νέα πηγή παραγωγής πλούτου και εργασίας .
Αυτό σε τίποτα δεν υποβαθμίζει τα ειδεχθή σημεία της συμπεριφοράς κάποιων άλλων .





Όμως ας είμαστε έτοιμοι να αναγνώσουμε σύντομα και τα προβλήματα από άλλες παθογένειες στον χώρο της Γεωργίας στον Νομό.
Θα αναδειχθεί σύντομα το πρόβλημα των  ελαιοτριβικών αποβλήτων, η έλλειψη επιστημονικής υποστήριξης στις νέες καλλιέργειες (φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά)  και όσο η κρίση θα βαθαίνει θα βγει η έλλειψη μακροχρόνιας εξαγωγικής  πολιτικής για την σταφίδα, ο   ανυπεράσπιστος  διεθνής διασυρμός  του  Ηλειακού λαδιού  με πλαστογράφηση  της ποιότητας του από τρίτους  και μια σειρά άλλων ζητημάτων , που η αναφορά τους  και μόνο θέλει ολόκληρο βιβλίο.

Όλα αυτά απαιτούν    μια νέα οργάνωση του οικονομικού χώρου της Γεωργίας του Νομού .Η οργάνωση πρέπει να είναι άμεσα υλοποιήσιμη και να περιλαμβάνει τα εξής.
Α]ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ  ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
 Απαιτείται άμεσα η δημιουργία δύο Πάρκων Γεωργικής  Επιχειρηματικότητας, όπου ο επιχειρηματίας θα μπορεί νόμιμα και φθηνά να δημιουργεί τις  εγκαταστάσεις του, ώστε  ούτε η γραφειοκρατία ,ούτε          η αναγκαστική  παρανομία να    αγκυλώνει    την  επιχειρηματική του  εξέλιξη και να κάνει  την καθημερινότητά του  εφιάλτη .Τα   επιχειρηματικά πάρκα πρέπει  να οριοθετηθούν σε δημόσιες εκτάσεις ,ένα στο Βορά και ένα στο Νότο ,ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του σήμερα  και του αύριο των περιοχών,  που προσδοκάμε να απολέσουν την  ατμομηχανή της σύγχρονης γεωργικής  ανάπτυξης την επόμενη 20 ετία.
Β]ΠΑΡΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ  ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
[ιδιαίτερα για Νέους –αγρότες και Επιστήμονες]
Δημιουργία δύο πάρκων νέων  καλλιεργειών  και επιχειρηματιών  Νέας Οικονομίας με υποδομές  Υδροπονίας και Εκχυλιστηρίου.  Τα  πάρκα αυτά , με την φροντίδα του φορέα διαχείρισης τους που θα είναι  οι επιμέρους  Τοπικές Αυτοδιοικήσεις[ μέσω συνεργειών] ,θα διευκολύνει την προσέλκυση νέων ανθρώπων στην  ενασχόληση με νέες καλλιέργειες παρέχοντάς τους την οργανωτική και επιστημονική υποστήριξη που χρειάζονται στο ξεκίνημά τους.



Χώροι [γη]  δημόσιοι υπάρχουν και πρέπει να διεκδικηθούν άμεσα από τους Τοπικούς Δήμους ,πριν του <φάει> το ΤΑΙΠΕΔ , βάσει ενός πλήρους σχεδίου ανάπτυξης της Βόρειας και Νότιας Ηλείας .Αυτό το έχουμε προτείνει 4 χρόνια τώρα και στην Περιφέρεια και στους Δήμους, αλλά κάποιοι λόγω Γεωργίας < αγρόν αγοράζουν>



Γ]ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ



 Με ευθύνη συνεργειών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να δημιουργηθεί  ένα πιστοποιημένο  Ηλειακό  Εργαστήριο , με δυο κινητές μονάδες ,ποιοτικής ανάλυσης της  Γεωργικής και Κτηνοτροφικής παραγωγής του  Νομού.
 Όλοι οι υγειώς εμπλεκόμενοι   παραγωγοί και επιχειρηματίες, θα μπορούν,  μέσω αυτού ,να συνοδεύσουν  τα προϊόντα τους στην πορεία  τους  προς τις εσωτερικές  και διεθνείς  αγορές με πιστοποιήσεις Διεθνώς αποδεκτές . Θα συνοδεύονται δηλ.  από ένα διαβατήριο για παντού ,το οποίο δεν μπορεί    να αμφισβητηθεί  από κανένα  εντός η εκτός ΕΛΛΑΔΑΣ κάτι που δεν υπάρχει σήμερα ,ισχύει κάποιες Βιομηχανίες του τόπου να στέλνουν  σε εργαστήρια Στην Αθήνα ακόμη και  στην Λαμία ,
Τα προϊόντα τους για ποιοτική ανάλυση.

















Δ]ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ  ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ [Mentoring.]

 Με ευθύνη της Τοπικών  Αυτοδιοικήσεων των αντίστοιχων γεωγραφικών χώρων,  να  δημιουργηθούν  Συμβούλια Επιστήμης  και Εμπειρίας  για τη συνολική   και διαχρονική υποστήριξη των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων (   mentoring   κατά την Ευρωπαϊκή ορολογία ),ώστε  να  υπάρχει  μέσω των καθημερινών συνεργείων ουσιαστική  προοπτική  μιας νέας  και μακροχρόνιας  Άνοιξης  της Γεωργίας του Νομού.
Αυτές οι Επιτροπές ,θα απαρτίζονται από Επιστήμονες των αναγκαίων  Ειδικοτήτων  [κύρια νέους, διότι έχουμε πολλούς στον Νομό που τους αφήνουμε αναξιοποίητους ] και θα αμείβονται από τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στην υποστήριξη των  νέων δράσεων στην Γεωργία .
Έτσι και ο Αγρότης που θέλει να ανοιχτεί σε νέες δράσεις δεν θα νιώθει μόνος και οι νέοι Επιστήμονες θα βρουν πεδίο να αποδείξουν την αξία τους και την αποτελεσματικότητα τους ,χωρίς να περιμένουν διορισμό στο Δημόσιο.



Όλα τα παραπάνω δεν είναι δύσκολα να γίνουν ,αρκεί να υπάρχει όραμα και θέληση προσφοράς στην παραγωγική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση  του Νομού. Λεφτά  υπάρχουν για τις προαναφερόμενες  δράσεις. Υπάρχουν στο ΕΣΠΑ  ( και στο παλιό ,  πολύ περισσότερο  στο νέο ) στα εκπαιδευτικά προγράμματα και  στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων.  Για να γίνουν όμως όλα αυτά οι υπάρχοντες Ταγοί  του Νομού, πρέπει να εγκαταλείψουν την οδό των προσωπικών τους στρατηγικών και να μπουν στη λεωφόρο των συνεργειών  για το καλό του τόπου και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων ή πρέπει άμεσα να πάνε σπίτι τους. Οι θεσμοί που κάποιοι  έχουν μετατρέψει σε πολιτικά   καφενεία πρέπει  να κλείσουν άμεσα.
Η τεραστία κρίση που βιώνουμε ,πολλαπλασιάζει επί εκατό τις καταστροφικές απώλειες χρόνου.




Όλα τα παραπάνω όπως και μια σειρά άλλα ζητήματα ,όπως είναι η ενεργειακή αυτονόμηση των αγροτικών οικισμών με Α’ΥΛΗ τα Γεωργικά Απόβλητα  [Βιομάζα] ,η σταδιακή απεξάρτηση των Αγροτών από το κόστος Πετρελαίου μέσω της ίδια παραγωγής Βιοντήζελ  και άλλα ,οφείλουν οι Ταγοί να μην τα αγνοούν επειδή δεν τα ξέρουν .Οφείλουν να τα μάθουν η να ρωτήσουν και να τα μάθουν .Δεν μπορεί ο Νομός να πηγαίνει συνέχεια πίσω και η ανεργία να μεγαλώνει επειδή κάποιοι αρνούνται να αναγνωρίσουν την ανεπάρκεια τους στις ανάγκες των καιρών. Αυτά προς το παρόν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου