Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

Το παρακάτω δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ [1/3/2013]
1ον ]Στον κο ΚΑΦΥΡΑ
2ον]ΣΤΗΝ   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ
3ον]ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ [πρώην ΗΛΕΙΑΚΗ]
Στους Περιφερειακούς Συμβούλους που ψήφισαν τα 3.000.000ευρώ για να ανακαλύψει
η ΗΛΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ [ΝΥΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ] τον< τροχό> για τα ελαιοτριβικά απόβλητα , όταν άλλοι είχαν ανακαλύψει ολόκληρο το αυτοκίνητο και αυτοί που ψήφιζαν το ήξεραν  ,όπως και αυτοί που πρότειναν.
Ελληνική Τεχνογνωσία Προσδίδει Αξία στα Ελαιοτριβικά Απόβλητα
Πρόσθετα τροφίμων από απόβλητα ελαιουργείων, τους γνωστούς κατσίγαρους, δημιούργησε ένας νέος επιστήμονας, χημικός από τα Χανιά.
Ο Χάρης Γαλανάκης κέρδισε το 1ο βραβείο σε επιστημονικό διαγωνισμό. Ήδη το προϊόν του χρησιμοποιείται από σουηδική εταιρεία για παραγωγή Μέρος του προϊόντος των φαινολών που παρήγαγε χρησιμοποιείται ήδη σε σοκολάτες που περιέχουν αντιοξειδωτικά και κυκλοφορούν στη σουηδική αγορά. Επίσης, ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του καινοτόμου αυτού προϊόντος έχουν δείξει ελληνικές βιομηχανίες καλλυντικών.
Πρόκειται για τον Χάρη Γαλανάκη, ο οποίος για την έρευνά του κέρδισε το 1ο βραβείο στο διαγωνισμό εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενθάρρυνση και Υποστήριξη Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων για Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) στη Βιομηχανία / R&D Industry, (MED 2007-13)».
Η βράβευση του Χάρη Γαλανάκη έγινε προχθές σε συνάντηση ερευνητών και επιχειρηματιών με θέμα την έρευνα και καινοτομία στον τουρισμό, τη γεωργία, το περιβάλλον, την ενέργεια και την πληροφορική, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και τον Τομέα Ανανεώσιμων Ενεργειακών Πόρων του ΤΕΙ Κρήτης.
Ο ίδιος εξήγησε ότι μέσα από την έρευνά του μπόρεσε να επιτευχθεί η ανάκτηση πολύτιμων συστατικών από τα απόβλητα ελαιουργείου και η εφαρμογή τους ως προσθέτων τροφίμων. «Μια διαφορετική θεώρηση των αποβλήτων ως πρώτης ύλης παραγωγής εδώδιμων συστατικών οδήγησε στην παρούσα καινοτομία, που προτείνει τον φυσικοχημικό διαχωρισμό των περιεχόμενων φαινολών από τις εδώδιμες ίνες και τελικώς την παραγωγή των προϊόντων αυτών», σημείωσε και πρόσθεσε: «Αρχικά, τα απόβλητα τριφασικών ελαιουργείων φυγοκεντρούνται και συμπυκνώνονται, με στόχο την απομάκρυνση ενός μέρους των περιεχόμενων λιπών και του νερού.
Πράσινη και φθηνή μέθοδος
Ακολουθεί εν θερμώ εκχύλιση παρουσία αιθανόλης και οξέος, για την περαιτέρω διαλυτοποίηση των πηκτινών στην υδατική φάση και τη μετατροπή της ελαιοευρωπεΐνης σε υδροξυτυροσόλη. Κατόπιν τα επεξεργασμένα απόβλητα εμβαπτίζονται σε συμπυκνωμένη αιθανόλη, δημιουργώντας ένα μείγμα δύο φάσεων: ενός αιθανολικού διαλύματος πλούσιου σε φαινόλες και ενός αδιάλυτου υπολείμματος πλούσιου σε εδώδιμες ίνες (πηκτίνη)».
Οπως τόνισε, «οι φαινόλες προτείνονται να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη λειτουργικών τροφίμων (π.χ. ως πρόσθετο σε γιαούρτια και ανθρακούχα νερά) και τη συντήρηση ευπαθών προϊόντων, ενώ η πηκτίνη προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο λίπους σε προϊόντα κρέατος για τη μείωση της προσρόφησης ελαίου κατά τη διάρκεια του τηγανίσματος αυτών».
Ο Χ. Γαλανάκης υπογράμμισε ότι η προτεινόμενη διεργασία είναι πράσινη, βιώσιμη και φθηνή, χάρη στη χρήση αιθανόλης, που είναι ανακυκλώσιμη, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η πλήρης μετατροπή των αποβλήτων σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Μάλιστα, όπως ανέφερε, σήμερα η καινοτομία αυτή έχει κατοχυρωθεί ως πατέντα και βρίσκεται υπό βιομηχανική ανάπτυξη μέσω της εταιρείας Phenoliv ΑΒ, που βρίσκεται στο Λουντ της Σουηδίας.
«Η πιλοτική επεξεργασία των αποβλήτων ελαιουργείου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα κατά το ήμισυ στο οινοποιείο Πνευματικάκη, στον Δραπανιά Κισσάμου, και στη συνέχεια στην εταιρεία SwePharm, στο Λουντ της Σουηδίας, όπου επεξεργαστήκαμε δύο τόνους αποβλήτων και παράχθηκε εκχύλισμα 40 κιλών. Μέρος του προϊόντος των φαινολών χρησιμοποιείται ήδη ως πρόσθετο σε σοκολάτες που περιέχουν αντιοξειδωτικά και διατίθενται στη σουηδική αγορά, ενώ παράλληλα διερευνάται η χρησιμοποίησή του ως συντηρητικού σε προϊόντα αρτοποιείου και καλλυντικά, σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες».
Στον ίδιο διαγωνισμό, το 2ο βραβείο κέρδισαν, από το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), ο αναπλ. καθηγητής Γεώργιος Κυριακίδης και ο δρ Βασίλης Μπίνας για την «Ομάδα Διαφανών Αγώγιμων Οξειδίων», ενώ το 3ο βραβείο, επίσης από το ΙΤΕ, ο δρ Αλέξανδρος Ρονιώτης για την έρευνά του με θέμα «Πολυεπίπεδη ανάδειξη των παραλιών της Κρήτης».

Ελευθεροτυπία, 01/03/2013
04/03/2013


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το Φεβρουάριο του 2010 παρουσιάστηκε στο Αμφιθέατρο την Νομαρχίας ,από πολλούς  και βραβευμένους από την Ε.Ε. Έλληνες καθηγητές  ,τεχνολογικό σύστημα αξιοποίησης των Ελαιοτριβικών ,Οινοποιητικών  Τυροκομικών κ.λ.π. υγρών αποβλήτων με συντονισμό και ευθύνη  δική μου. Η τεχνολογία που παρουσιάστηκε ήταν στην ίδια κατεύθυνση με την προαναφερόμενη και προσφάτως βραβευθείσα ,αλλά σε δυο στάδια ήταν πιο μπροστά .
Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να αγνοηθεί από τους Τοπικούς Άρχοντες ,αλλά επί πλέον να ζητηθούν  από την τότε ΗΛΕΙΑΚΗ  ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ χρήματα για να γίνουν έρευνες  ,οι οποίες θα <ανακάλυπταν> πάλι αυτό που είχε παρουσιαστεί ολοκληρωμένα μπροστά τους.
Το ακόμη χειρότερο είναι ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο ψήφισε το Αίτημα, παρότι είχα φροντίσει να ενημερώσω τους Αρμοδίους με φακέλους επί του θέματος .
Οι νέοι Άνεργοι Επιστήμονες της Περιοχής ας τους κρίνουν και ας βγάλουν τα συμπεράσματα τους γιατί ο Νομός Ηλείας είναι τελευταίος στην Ανάπτυξη.
Φταίει η κρίση η Εμείς ?

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου