ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ
ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΗΛΙΘΙΟΥ
Στον περιορισμένο χώρο του μυαλού του.
Ίσως είμαι ηλίθιος και δεν καταλαβαίνω η ίσως οι κρατούντες δεν ξέρουν που πάνε και που μας πάνε .Δεν γίνεται αλλιώς .
Διερχόμεθα
μια κρίση πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα των
τελευταίων 70 χρόνων ,η όποία εκφράζεται σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής
,οικονομικής , πολιτιστικής πλευράς .Μια κρίση η οποία έπρεπε
να βοηθήσει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για
συνταγές ,συμπεριφορές
,νοοτροπίες και να οδηγήσει στις
αναγκαίες αλλαγές τουλάχιστον.
Διερωτώμαι
λοιπόν
Α] Πως σκέφτεται ο
Πρωθυπουργός και την ώρα που η δυστυχία
απλώνεται γύρω μας σαν τσουνάμι , φτιάχνει μια κυβέρνηση «άρπα- κόλλα», με μόνο στόχο την συγκόλληση των
εσωκομματικών προτεκτοράτων και όχι μια
κυβέρνηση –ομάδα κρούσης των προβλημάτων με γνώση και αποφάσεις για
λύσεις ?
Γιατί κρατάει Υφυπουργό αυτόν που διέλυσε την αγορά των ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ , κύριο άξονα προσδοκώμενης πρωτογενούς
και μη εξαρτώμενης ανάπτυξης υπέρ των εξηρτημένων μορφών [ φυσικό αέριο ,λιγνίτη κ.λπ.] και διώχνει άλλον που στις μετρήσεις της
κοινής γνώμης έρχεται 4ος σε αποτελεσματικότητα και έχει καταθέσει και σχέδιο δράσης για τους
επόμενους 6 μήνες .
Πως κρατάει υπουργό κάποιον
που ένα χρόνο δεν έκανε τίποτα για τα σκουπίδια και διώχνει κάποιον που έστω
και με λάθη κάτι προσπαθούσε να κάνει?
Μπορεί να φτιάχνεις Κυβέρνηση με κριτήριο
«το ποιος πρέπει να γίνει Υπουργός και όχι με κριτήριο <ποιος μπορεί να παράγει
έργο , πώς και γιατί;».
Β]
Δέκα πέντε [15] χρόνια τώρα έχει διαπιστωθεί ότι η διαχείριση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων από
τις Τράπεζες ουσιαστικά υπονόμευσε την Ανάπτυξη και συντήρησε τα κακώς κείμενα.
Γιατί λοιπόν εσύ που
παίρνεις τις αποφάσεις ,συνεχίζεις το
ίδιο βιολί? .Δίνεις 580εκ. ευρώ στις Τράπεζες για
να στηρίξουν στην Περιφέρεια αναπτυξιακές δράσεις εξωστρεφούς στόχου και Νέας Οικονομίας
,αντί να δημιουργήσεις στις Περιφέρειες σου, όργανα έγκρισης με συμμετοχή των Επιμελητηρίων
, των Ακαδημαϊκών και των Ενώσεων Αγροτών ,πλαισιωμένα από ειδικούς σε θέματα Νέας
Ανάπτυξης και Τραπεζίτες .
Ποιος Τραπεζίτης της
Περιφέρειας ξέρει να κρίνει και να εισηγηθεί θετικά για ένα σχέδιο νέας
Οικονομίας ,είτε λέγεται παραγωγή νέων υλικών [βιοδιασπώμενα υλικά
,βίο-πρωτεΐνες ,αξιοποίηση αποβλήτων για παραγωγή νέων βίο-υλικών , νέες μορφές
συσκευασίας και συντήρησης στερεών αποβλήτων , παραγωγή βιολογικών φαρμάκων κ.α ],είτε
αναφέρεται σε νέα προϊόντα εξωστρεφούς χαρακτήρα.
Εάν πάει ένας νέος
λαμπρός Επιστήμονας από την περιφέρεια και ζητήσει χρηματοδότηση για την κατασκευή ενός θερμοκηπίου με νέου
τύπου ενεργειακούς εξοπλισμούς ,που θα συμπληρώνουν το αγροτικό εισόδημα με
ενεργειακό εισόδημα ,θα χρηματοδοτηθεί η θα του ζητήσουν την μάνα του, τον πατέρα του ,την γιαγιά του και ότι άλλο
φανταστείς χωρίς να ασχοληθούν και δουν
τι σημαντικό θα ήταν αυτό για την ελληνική Οικονομία ?
Τι θα έκανε μια Τράπεζα
,κύριε Υπουργέ Ανάπτυξης στην Γαλλία ,την Γερμανία την Αμερική ? Θα εξέταζε την
μάνα ,τον πατέρα ,τον θείο την γκόμενα
και ότι άλλο θες η θα εξέταζε το project ?
Όμως χωρίς επενδύσεις
σε αυτούς τους χώρους που προανέφερα, όχι μόνο δεν θα βγούμε από την κρίση ,αλλά θα πτωχεύσουμε
σίγουρα, γρήγορα και συνολικά .
Πήραν οι Τράπεζες από
την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 1,5δις, για ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων και έχουν δώσει μόνο 315εκ και αυτά
με κριτήρια παρελθόντος και όχι μέλλοντος . Γιατί ?
Κάποιοι θα τα πάρουν θα
τα βάλλουν στον τόκο με 6% και θα πληρώνουν 4,5% .Έτσι δεν έγινε με το ΕΤΕΑΝ ?
Ανάπτυξη που θα βρούμε τότε κύριε Υπουργέ ?
Εγώ ο Ηλίθιος πιστεύω
ότι ο Φορντ ,ο Γκέιτς, ο Ωνάσης , ο Έντισσον
και άλλοι που έκαναν τα μεγάλα επιχειρηματικά θαύματα ,εάν ήσαν στην Ελλάδα θα ήσαν φυλακή και τα λαμόγια
του Κράτους θα τους είχαν χαρακτηρίσει ως απατεώνες .Έχω άδικο ?
Είκοσι χρόνια τώρα ,<εκπαιδεύουμε
άνεργους κ.λπ.> δαπανώντας εκατοντάδες εκ.ευρώ ,χωρίς ποτέ να μετρήσουμε
το αποτέλεσμα για τους άνεργους και την κοινωνία .
Συνεχίζουμε την ίδια
λογική και τώρα .
Εντός ολίγου θα δαπανηθούν
20 εκ.ευρώ για ένα μήνα εκπαίδευσης σε νέους-άνεργους με σκοπό την εκπαίδευση τους σε Γεωργικές απασχολήσεις.
Είναι δυνατόν να ισχυρίζονται
κάποιοι ότι ένας νέος θα θεωρήσει τον εαυτόν του ικανό να ασχοληθεί
με την Γεωργία με ένα μήνα εκπαίδευσης η θα πάνε και αυτά τα λεφτά χαμένα για τους πολλούς και κερδισμένα για λίγους ?
Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτεί
κάποιος ότι για να πιάσουν τόπο αυτά τα λεφτά πρέπει να υπάρχει μια σταθερή στήριξη
των νέων αυτών [διετής η τριετής ] μέσω τοπικών ομάδων Συμβουλευτικής [Mentoring] ,ώστε να δημιουργηθεί
ένα σύστημα ασφαλείας και καθημερινής
αναφοράς για τον νέο που ξεκινά την ζωή
του ?
Θες να παράγεις πλούτο
και μέσω αυτού πρωτογενή και αειφόρο ανάπτυξη και αγνοείς συστηματικά τα θανατηφόρα αλλά και πλουτοπαραγωγικά ταυτόχρονα απόβλητα σου ,ιδιαίτερα τα αγροτικά ,όταν
άλλες χώρες θέλουν να τα αγοράσουν [Σουηδία ] η
έχουν αξιοποιήσει ακόμη και τους
βόθρους τους [ Τσιλκάνα προγρ. AL-GAS ,
Δανία κ.λπ.]
Τι περιμένεις για να προχωρήσεις
? Με ποιον μεγαλοκαρχαρία θα συνεργαστείς η δεν σε αφήνουν
οι 5 [όπως έχει ειπωθεί από τα χείλη πρώην Πρωθυπουργού ] νταβαντζήδες της
Ελληνικής Οικονομίας ?
Είναι δυνατόν να ασκείς εξουσία επαναλαμβάνοντας και μάλιστα
με χειρότερο τρόπο συνταγές και μεθόδους
που μας έστειλαν εδώ?
Είναι δυνατόν πράγματα
και λογικές που ένας μη ειδικός τα καταλαβαίνει στην καθημερινότητα του να μην
μπορούν να τα καταλάβουν καμιά δεκαριά
ΧΑΡΒΑΝΤ και καμιά εικοσαριά London School of Economics’ ?
Η είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία ?
Εγώ ο ηλίθιος λέω κύριε
Υπουργέ ,ότι δεν μπορείς να εισπράξεις χρήματα και να αυξήσεις τα έσοδα σου
,εάν όποιος χρωστά χρήματα στην Εφορία δεν μπορεί να δουλέψει για να βγάλει χρήματα
ώστε να σε ξεχρεώσει ,αφού ακόμη και για να ανοίξει μια καινούργια δουλειά χρειάζεται
φορολογική ενημερότητα ,η οποία δεν δίνεται .Πως θα βγάλει αυτός χρήματα για να
σε ξεχρεώσει ? Θέλεις πολίτες στην φυλακή η θέλεις να εισπράξεις τα χρήματα σου ?
Αφού εγώ είμαι ηλίθιος
κάνε ότι κάνουν και οι Γερμανοί τους οποίους έχεις θεοποιήσει .Το πρωί ο
φοροφυγάς στην δουλειά του και το βράδυ στην φυλακή .
Αλλά
εγώ τα έχω χαμένα διότι δεν βλέπω ,δεν ξέρω,
δεν καταλαβαίνω.
Εσείς που καταλαβαίνετε
δεν μου λέτε και εμένα ,γιατί η υπόθεση του ΑΚΗ κάνει τόσο θόρυβο ,αλλά κάνεις
δεν ασχολείται με το τι έγιναν τα τρις ,που δαπανήθηκαν εκείνη την εποχή στα
εξοπλιστικά προγράμματα και εγκρίθηκαν από όλες τις πολιτικές δυνάμεις της
εποχής ?
Πόσο ανέπτυξαν την
ελληνική αμυντική Βιομηχανία ? [ούτε σφαίρες δεν παράγουμε] ?
Tι
έγιναν οι προτάσεις ελληνοποίησης μεγάλου μέρους των Αμυντικών προμηθειών από
Έλληνες επιστήμονες? [YAV,
μετατροπή των F104σε
πλήρως τηλεχειριζόμενα , το ελληνικό σύστημα συμβατότητας των TOR και
μια σειρά άλλες προτάσεις που θα ανάπτυσσαν την δύναμη κρούσης των Ελληνικών
Ενόπλων δυνάμεων και θα δημιουργούσαν υποδομές τεχνογνωσίας για εξαγωγές
Ελληνικού αμυντικού υλικού.]
Να ασχοληθούμε με τον Ακη αλλά και με αυτούς που έστηναν τις
προδιαγραφές για να αποκλεισθούν οι προσπάθειες Ελλήνων Επιστημόνων .Το έγκλημα
του ΑΚΗ είναι στιγμιαίο ,το έγκλημα των άλλων είναι διαρκές .Δε αθωώνω τον Άκη
ούτε μειώνω την παρανομία των πράξεων του ,αλλά
μπορεί να είμαι ηλίθιος ,αλλά και ένας ηλίθιος ξέρει ότι το έγκλημα της
μίζας ενός Διευθυντού εργοστασίου είναι μικρότερο από το έγκλημα κλεισίματος
του εργοστασίου για πάντα .
Η οχι?
Εγώ ο ηλίθιος λέω ότι
Α]Οι Ελληνικές Τράπεζες
χρηματοδότησαν και χρηματοδοτούν τον συντηρητισμό , το παρελθόν την τοκογλυφία και όχι την Ανάπτυξη και το μέλλον.
Πρέπει να υποχρεωθούν
σε άλλη πολιτική η να δώσουν πίσω τα λεφτά που πήραν για να σωθούν σε αυτούς
που χρεώθηκαν για να τα πάρουν .Στην ελληνική κοινωνία και τους θεσμούς της .
Την Ανάπτυξη θα την
χρηματοδοτήσει η ελληνική κοινωνία μέσω της νέας αναγκαίας οργάνωσης της . Στην
κοινωνία ανήκουν τα χρήματα του ΕΣΠΑ
,της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και όλα τα άλλα .Η ευθύνη της
απόφασης πρέπει να ανήκει στους θεσμούς του Κράτους ,Επιμελητήρια ,ΥΠΑΑΝ,Τοπική
Αυτοδιοίκηση κ.α και όχι στις Τράπεζες .
Β]Μόνη διέξοδος είναι
οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι
οποίοι , επιτέλους, πρέπει να φερθούν σαν Οικογενειάρχες που ψάχνουν να βρουν
δουλειά και λεφτά για να ταΐσουν τα παιδιά τους και όχι σαν Ίδρυμα Πρόνοιας που
εάν δεν δώσει το Κράτος λεφτά ,αφήνει τα ορφανά νηστικά .Η Τοπική Αυτοδιοίκηση
και πρέπει κα μπορεί να δημιουργήσει, αξιοποιώντας τα χρήματα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης ,τοπικές αυτόνομες νησίδες ανάπτυξης ,ώστε να αρχίσει ,
περιφερειακά, να δημιουργείται ένα νέο
ΠΑΖΛ ελληνικής ανάπτυξης το οποίο αργά και σταθερά θα επηρεάσει την κεντρική
πολιτική σκηνή Αυτό έπρεπε να το έχει κάνει από χτες ,αλλά έστω και τώρα πρέπει
να γίνει
Αναλυτικότερα επ'άυτού
την επόμενη Κυριακή .
Μέχρι τότε η τελευταία ερώτηση ενός ηλίθιου προς αυτούς
που μας κυβερνάμε .
Σε ποια σχολή έμαθαν οι
νεαροί βλαστοί της νέας νομεκλατούρας , ότι μπορεί να παραχθεί οποιασδήποτε μορφής
Ανάπτυξη με το φρόνημα των υποκειμένων
της στο ναδίρ?
Έμαθαν έστω και μέσω
διδακτορικών , ότι η οι κοινωνίες
ανάπτυξης προϋποθέτουν ένα κοινωνικό σώμα
αισιόδοξο ,οραματικό και όχι ένα
κοινωνικό σώμα φοβισμένο ?
Έμαθαν ποτέ ότι κίνητρο
ανάπτυξης είναι το πόσα περισσότερα θα βγάλουμε αύριο και όχι ο φόβος του πόσα
λιγότερα θα έχουμε αύριο?
Πόσο Ηλίθιος είμαι που
θέτω τέτοια ερωτήματα άραγε ?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου